Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Δυσοίωνες προβλέψεις για το μέλλον του ναυτιλιακού κλάδου

container 8425

Ένα από τα χειρότερα εξάμηνα βίωσαν οι ναυλαγορές κατά το πρώτο μισό του 2016. Δυσοίωνο εκτιμάται πως θα είναι και το δεύτερο μισό του έτους. Τα ημερήσια έσοδα των ποντοπόρων πλοίων εμφανίζονται σημαντικά κάτω των μακροχρόνιων μέσων όρων και οι επενδύσεις σε νεότευκτα στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων τριών και πλέον δεκαετιών. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, αυτή τη στιγμή υπάρχουν ποντοπόρα, κυρίως από το χώρο της μεταφοράς ξηρού φορτίου που περνά και τη μεγαλύτερη κρίση, τα οποία «δεν βγάζουν ούτε τα ημερήσια έξοδα τους», με βάση τα ναύλα που εξασφαλίζουν για τις μεταφορές που κάνουν.

Το χειρότερο; Σε ό,τι αφορά στις προοπτικές του κλάδου παραμένουν και αυτές κάτι παραπάνω από αβέβαιες. Σε δημοσκόπηση του Singapore Exchange (SGX) για την πορεία της ναυλαγοράς, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι οι επόμενοι 18 μήνες θα είναι ιδιαίτερα δύσκολοι. Κατά συνέπεια, τα σημάδια ανάκαμψης αργούν ακόμα για τον κλάδο, που είναι ο δεύτερος σημαντικότερος για την ελληνική οικονομία, αμέσως μετά τον τουρισμό. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται, με τη σειρά του, για την ανάκαμψη και της οικονομίας στο σύνολο της.
Στην έρευνα αυτή, μάλιστα, το 25% περίπου εξέφρασε την άποψη ότι η όποια ανάκαμψη θα έλθει μετά το 2020. Η Moody's SF Japan K.K. αξιολογεί τις προοπτικές γα την διεθνή ναυτιλία κατά τους επόμενους 12 - 18 μήνες ως αρνητικές και προς το παρόν όλοι μένουν επιφυλακτικοί.

Πηγή: www.voria.gr

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter