Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

G. Moundreas: Ελπίδες από τα διαλυτήρια

demolition

Στασιµότητα επικρατεί στην αγορά µε το ∆είκτη (BDI) ύστερα από το υψηλό του έτους των 715 µονάδων στις 27 Απριλίου, 2016, να έχει παγιωθεί περί των 600 µονάδων, και να δείχνει ότι τα σηµεία αντίστασης σε αυτά τα επίπεδα είναι ισχυρά.

Την αντίστοιχη περίοδο το 2015, ο BDI βρισκότανε, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο "G. Moundreas" στα ίδια επίπεδα µε τα τωρινά, επίπεδα τα οποία επικράτησαν µέχρι τα µέσα Ιουνίου, όπου ύστερα άρχισε η ανοδική του πορεία ξεπερνώντας τις 1,000 µονάδες στα µέσα Ιουλίου, φτάνοντας στις 1,200 την 1η εβδοµάδα του Αυγούστου και µετέπειτα ξεκίνησε η συνεχόµενη πτωτική του πορεία για να φτάσουµε στο ιστορικό χαµηλό των 290 µονάδων στις 10 Φεβρουαρίου του 2016.

Σε ένα Παγκόσµιο περιβάλλον όπου η ζήτηση είναι περιορισµένη και η υπέρ-προσφορά τονάζ είναι αναµφισβήτητα δεδοµένη, όλες οι ελπίδες εναπόκεινται στον τοµέα των διαλύσεων, καθώς η ζήτηση εν γένει δεν αναµένεται να ισχυροποιηθεί, µε µόνη εξαίρεση τα εποχικά spikes όπως αυτό που διανύουµε τώρα.

Αναφορικά µε τον τοµέα των διαλύσεων, εκτιµάται, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος, ότι για το 2016 θα µπορούσαν να φτάσουν έως και το 7% του υπάρχοντος στόλου, µε την προϋπόθεση ότι θα συνεχίσουν µε τον ίδιο ρυθµό, αλλά λόγω της αναµενόµενης εποχικής αύξησης των ναύλων, η οποία θα λειτουργήσει ανασταλτικά στον τοµέα των διαλύσεων, θα έχει σαν αποτέλεσµα τελικά ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων του έτους να κλείσει στο 5% του υπάρχοντος στόλου.

Το 1ο τρίµηνο του έτους σηµαδεύτηκε από µία «καταστροφική» αγορά λόγω της εποχικής µείωσης της ζήτησης σε Iron Ore και στα σιτηρά αλλά και στις αρνητικές εξελίξεις στις εισαγωγές Coal από την Κίνα και την Ινδία. Στα µέσα του 2ου τριµήνου η αγορά άρχισε να δείχνει σηµάδια βελτίωσης λόγω της καθιερωµένης έναρξης των εξαγωγών σιτηρών από την Νότιο Αµερική αλλά και την αύξηση σε Iron Ore και Coal από την Κίνα. Τον Φεβρουάριο, οι εισαγωγές Coal από την Κίνα έφτασαν στο χαµηλότερο σηµείο από τις αρχές του 2011, αλλά τον Μάρτιο έφτασαν στο υψηλότερο σηµείο από τον Ιούλιο του 2015, κλείνοντας στους 20 εκ. τόνους.

Η αύξηση των εισαγωγών Coal από την Κίνα τον Μάρτιο, οφείλεται στην αυξηµένες ανάγκες για παραγωγή ενέργειας αλλά και στην χρήση του για παραγωγή σιδήρου. Στον αντίποδα οι εισαγωγές Coal από την Ινδία η οποία είναι από τους µεγαλύτερους εισαγωγείς, ήταν µειωµένη, λόγω των υψηλών αποθεµάτων, της εγχώριας παραγωγής αλλά και την έλλειψη χρηµατοδότησης για εισαγωγές.

Οι απόψεις που ακούγονται στην αγορά ότι η ναυτιλία είναι ένας ιδιαίτερος κλάδος και πως κανείς δεν µπορεί να προβλέψει τι θα συµβεί, πιστεύοντας όµως ότι κάτι θα συµβεί και η αγορά θα εκτοξευθεί, ακούγονται απλά σαν ευσεβείς πόθοι καθώς τα θεµελιώδη µεγέθη, προσφορά – ζήτηση (Παγκόσµια ανάπτυξη και Εµπόριο) δεν συνηγορούν προς αυτή την κατεύθυνση. Από την άλλη όµως, όπως πάντα, σε περιόδους κρίσης παρουσιάζονται ιδιαίτερα ελκυστικές ευκαιρίες. Έτσι και σε αυτή την περίπτωση η αγορά των µοντέρνων µεταχειρισµένων πλοίων είναι ιδιαίτερα ελκυστική για εταιρείες µε υγιής ισολογισµούς και αναγκαία ρευστότητα ώστε να ξεπεράσουν την σκόπελο της χαµηλής αγοράς που όπως όλα συνηγορούν θα χαρακτηρίσει στο σύνολο της και το 2016.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter