Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Baltic Dry Index: Πιο χαμηλά, πιο χαμηλά, πιο χαμηλά!

baltic dry index

Σε όλο πιο χαμηλά επίπεδα βυθίζεται η ναυλαγορά ξηρού φορτίου. Σήμερα Τρίτη 5 Ιανουαρίου ο Baltic Dry Index, «έγραψε» νέο ιστορικό χαμηλό ρεκόρ τις 468 μονάδες τρεις μονάδες χαμηλότερα από το προηγούμενο αρνητικό ρεκόρ των 471 μονάδων του προηγούμενου Δεκεμβρίου.

Χαμηλότερα κατά δέκα μονάδες στις 462 μονάδες έκλεισε και δείκτης των capes, ο BCI. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος στα capes ανέρχεται τώρα στα 4.676 δολάρια περίπου δολ , όταν το ημερήσιο κόστος λειτουργίας συμπεριλαμβανομένου και του χρηματοδοτικού είναι πάνω από 13.000 δολάρια.

Ο δείκτης ναύλων Baltic Dry Index, ο οποίος καταγράφει τη μέση τιμή τους, διαμορφώνεται στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1985, όταν καθιερώθηκε για πρώτη φορά. Η πτώση αντανακλά εν μέρει την αύξηση του στόλου των πλοίων ξηρού φορτίου, καθώς έχουν παραδοθεί τα πλοία που παραγγέλθηκαν στα τέλη του 2013 και τις αρχές του 2014, πολλά εκ των οποίων χρηματοδοτήθηκαν με κεφάλαια των εταιρειών συμμετοχών (private equity funding). H καθαρή δυναμικότητα του παγκόσμιου στόλου ξηρού φορτίου αυξήθηκε 3% τους πρώτους 10 μήνες του 2015, παρά την αύξηση του αριθμού των παλαιότερων πλοίων που αποσύρθηκαν μετά τη βουτιά των ναύλων, αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times.

Η επίπτωση από την αύξηση του στόλου ήταν πολύ οξύτερη, επειδή η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας δεν επιβεβαίωσε την πρόβλεψη για αύξηση το 2015 κατά 5-6% του εμπορίου για προϊόντα ξηρού φορτίου, καθώς η αύξηση ήταν μηδενική. «Αν συνδυασθεί αυτό με το πρόβλημα της υπερπροσφοράς που ήδη γνωρίζαμε, προκύπτουν οι χειρότερες συνθήκες που έχουμε δει ποτέ», δήλωσε υψηλόβαθμο στέλεχος του κλάδου.

Η κρίση επιδεινώθηκε και από τη χαμηλή τιμή του πετρελαίου, καθώς οι ναυλωτές ζητούν από πολλούς εφοπλιστές να αυξάνουν την ταχύτητα των πλοίων τους, αντί να τα κινούν με μικρότερη ταχύτητα για να εξοικονομούν από τα καύσιμα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter