Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ποιες εναλλακτικές έχουν οι εφοπλιστές

BulkCarrier 704

Η παρατεταµένη αρνητική πορεία της ναυλαγοράς, εκτός από την αρνητική ψυχολογία, έχει αρχίσει και περιορίζει τις εναλλακτικές των πλοιοκτητών καθώς τα ηµερήσια έσοδα των πλοίων δεν καλύπτουν καν τα λειτουργικά τους έξοδα, εξαιρουµένου του χρηµατοδοτικού κόστους.

Οι εταιρείες καλούνται σε αυτή τη φάση να «συντηρήσουν» τα πλοία µε ίδια κεφάλαια, καθώς η λογική τραπεζικής χρηµατοδότησης για κεφάλαια κίνησης εκτός ότι είναι σχεδόν ανύπαρκτη, απευθύνεται µόνο σε εισηγµένες ή µεγάλες Private εταιρείες µε µακρά ιστορία και εδώ όµως µε µεγάλη δυσκολία και ακριβό κόστος δανεισµού, αναφέρει στην εβδομαδιαία ανάλυση του ο ναυλομεστικός οίκος «George Moundreas».

Ταυτόχρονα η λογική της άντλησης κεφαλαίων µέσω των διαλύσεων έχει γίνει και αυτή µία δύσκολη απόφαση, λόγω των χαµηλών τιµών, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις αποτελεί µονόδροµο. Απόδειξη του ανωτέρου είναι ότι τις τελευταίες εβδοµάδες παρά το γεγονός ότι οι τιµές των διαλύσεων έχουν µειωθεί κατά 50% τουλάχιστον σε περίπου ένα χρόνο, ο όγκος των διαλύσεων ύστερα από ένα µεγάλο διάστηµα απραξίας έχει αρχίσει και αυξάνεται κυρίως σε πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου και Containers.

Ένας άλλος τρόπος άντλησης κεφαλαίων είναι η πώληση ενός πλοίου, γεγονός το οποίο έχει αρχίσει και λαµβάνει χώρα το τελευταίο διάστηµα, παρά το γεγονός ότι οι τιµές των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου έχουν φτάσει σε «απελπιστικά» χαµηλά σηµεία. Να αναφέρουµε πως σε διάρκεια ενός µήνα η τιµή πώλησης ενός 5 χρόνων Cape έχει µειωθεί κατά -19% ενώ σε διάρκεια 12 µηνών έχει µειωθεί κατά -35%, του Panamax -32% σε µηνιαία βάση και -44% σε 12µηνη, των Supramax - 29 σε µηνιαία και -49% σε 12µηνη και των Handysize -22% και -47% αντίστοιχα.

Χαρακτηριστικό παράδειγµα της αγοράς και των αποφάσεων που πρέπει να ληφθούν είναι στον κλάδο των Panamax. Οι πλοιοκτήτες αυτή τη στιγµή είναι διατεθειµένοι να ναυλώσουν τα πλοία για περίοδο 4 – 7 µηνών στα $ 5,000 την ηµέρα περίπου όταν τα λειτουργικά τους έξοδα είναι περίπου στα $ 5,500 – $ 6,000 την ηµέρα, ανάλογα την κατανάλωση και την ηλικία του πλοίου, διακινδυνεύοντας έτσι βέβαια την πιθανότητα ανόδου της αγοράς, όπως µερικοί ισχυρίζονται.

Οι άλλες εναλλακτικές είναι να δουλέψουν το πλοίο στην Spot αγορά ελπίζοντας για άνοδο της ναυλαγοράς ή να προβούν σε «δέσιµο» του πλοίου το γνωστό Warm Lay-up όπου πολλοί εικάζουν ότι σιγά-σιγά θα αρχίσει να γίνεται πραγµατικότητα καθώς δεν αναµένεται βελτίωση της αγοράς.

Να αναφέρουµε ότι η λογική του Warm Lay-up στην περίπτωση των Panamax, µειώνει τα λειτουργικά έξοδα του πλοίου στα $ 2,500 την ηµέρα, αλλά ακόµη και αυτή η «λύση» έχει τις δυσκολίες της καθώς εκτός ότι απαιτείται κάποια προετοιµασία και σχεδιασµός, όπως για παράδειγµα οι διαφορετικοί περιβαντολογικοί κανόνες ανάλογα µε την τοποθεσία, αν το πλοίο έχει δάνειο πολλές φορές η τράπεζα δεν επιτρέπει στον πλοιοκτήτη να ακολουθήσει αυτή την λύση και πιέζει για ναύλωση του πλοίου έστω και σε χαµηλά νούµερα αρκεί να αναγνωρίζει έσοδα

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter