Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κερδοφόρα πλεύση το 2018 για την Seanergy Maritime Holdings Corp.

0Seanergy

Η Seanergy Maritime Holdings Corp. (η «Εταιρεία») (NASDAQ:SHIP), ανακοίνωσε σήμερα τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και δωδεκάμηνο του 2018.
Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2018, ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στα 27 εκ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 11% συγκριτικά με το τέταρτο τρίμηνο του 2017. Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) του τριμήνου ανήλθαν στα 6,3 εκ. δολάρια, έναντι 7,8 εκ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017, παρουσιάζοντας 19% μείωση. Οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές ανήλθαν στα 2,8 εκ. δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2018, έναντι 0,1 εκ. δολαρίων του αντίστοιχου τριμήνου του 2017. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου για το τέταρτο τρίμηνο του 2018 ανήλθε στα 15.312 δολάρια, έναντι 15.378 δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο του 2017. Τα ημερήσια λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 3%, καθώς ανήλθαν στα 5.557 δολάρια από 5.468 δολάρια το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017.
Για το έτος 2018, ο καθαρός κύκλος εργασιών ανήλθε στα 91,5 εκ. δολάρια, υψηλότερος κατά 22% συγκριτικά με το 2017. Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (Adjusted EBITDA) παρουσίασαν αύξηση 63%, καθώς ανήλθαν στα 22,9 εκ. δολάρια έναντι 14,1 εκ. δολαρίων για το 2017. Ο ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου, για το 2018 ανήλθε σε 13.156 δολάρια έναντι 10.395 δολαριών το προηγούμενο έτος, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 27%. Τα ημερήσια λειτουργικά έξοδα του στόλου ήταν 5.198 δολάρια, αυξημένα κατά 4% από τα 4.985 δολάρια του 2017.

Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, δήλωσε:

«Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2018, ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταρείας ανήλθε στα 27 εκ. δολάρια, μία αύξηση της τάξης του 11% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος του στόλου μας ήταν 17.250 δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2018, ξεπερνώντας κατά 9% τις αντίστοιχες τιμές του δείκτη BCI, ο οποίος κατά μέσο όρο ανήλθε σε 15.876 δολάρια ημερησίως την αντίστοιχη χρονική περίοδο.

Κατά την διάρκεια του δωδεκάμηνου του 2018, τα κέρδη του στόλου μας επωφελήθηκαν από την καλύτερη αγορά των Capesize ιδιαίτερα κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Συγκεκριμένα, ο ημερήσιος ναύλος του στόλου μας αυξήθηκε κατά 27% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, επηρεάζοντας σημαντικά τα προσαρμοσμένα κέρδη, προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA), τα οποία αυξήθηκαν κατά 63% .

Επίσης, πετύχαμε καινοτόμες εμπορικές συμφωνίες για την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (“scrubbers”) σε πέντε από τα πλοία μας, η εγκατάσταση των οποίων πρόκειται να ολοκληρωθεί κατά το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Μετά την ολοκλήρωση τους, ο στόλος μας θα ξεκινήσει χρονοναύλωσεις με τρεις μεγάλους ναυλωτές χύδην ξηρού φορτίου, με ημερήσιο ναύλο άμεσα συνδεδεμένο με τον δείκτη Capesize και διάρκεια από τρία εώς πέντε έτη. Η συνολική επένδυση, θα καλυφθεί από τους ναυλωτές, και πρόκειται να ξεπεράσει τα 12,5 εκ. δολάρια, συμπεριλαμβανομένου του κόστους τόσο του εξοπλισμού όσο και της εγκατάστασης. Πιστεύουμε ότι αυτή η προσέγγισή μας στους νέους κανονισμούς είναι η πιο συνετή σε σχέση με τον ανταγωνισμό μας, καθώς αποφέυγουμε το κόστος εγκατάστασης και την αβεβαιότητα της αγοράς των καυσίμων.

Επιπλέον, η αναχρηματοδότηση του πλοίου μας Championship μέσω συμφωνίας χρηματοδοτικής μίσθωσης με την Cargill International S.A., είχε ως αποτέλεσμα την αποδέσμευση κεφαλαίου ύψους 7,2 εκ. δολαρίων. Η συμφωνία συμπεριλαμβάνει πενταετή χρονοναύλωση με την Cargill, με ναύλο άμεσα συνδεδεμένο με τον μέσο ημερήσιο ναύλοτου δείκτη BCI. Ως μέρος της συναλλαγής, η Εταιρεία εξέδωσε 1.800.000 μετοχές στην Cargill.

Συνολικά, το 2018 ολοκληρώσαμε επιτυχώς την αναχρηματοδότηση χρέους ύψους περίπου 48 εκ. δολαρίων με νέα δάνεια ύψους άνω των 70 εκ. δολαρίων, μειώνοντας το μέσο κόστος δανεισμού στα υποκείμενα δάνεια κατά 2,25% και επεκτείνοντας τη λήξη των δανείων 4,5 χρόνια κατά μέσο όρο. Επιπλέον, διευρύναμε τις σχέσεις δανεισμού με εξέχοντα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στην Ασία και στις Η.Π.Α.

Τέλος, συνεπείς με τη στρατηγική μας να εστιάσουμε στον τομέα των πλοίων Capesize, ο οποίος πιστεύουμε ότι έχει τις καλύτερες προοπτικές στον κλάδο του ξηρού φορτίου, αποτελούμε πλέον την μοναδική εταιρεία εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, η οποία διαχειρίζεται αποκλειστικά στόλο πλοίων τύπου Capesize. Αυτό ήταν αποτέλεσμα της πώλησης των δύο Supramax πλοίων μας, η οποία ολοκληρώθηκε το Νοέμβριο του 2018. H πώληση των Supramax έγινε στον πλέον κατάλληλο χρόνο, δεδομένης της συνεχής μείωσης της αγοράς των πλοίων αυτού του τύπου και, κατ’επέκταση, της μείωση των εσόδων τους. Επιπλέον, επεκτείναμε τον στόλο μας με την αγορά του Κορεάτικου Capesize, M/V Fellowship.

Στις αρχές του 2019, βιώσαμε μια απότομη πτώση της αγοράς, κυρίως, λόγω της καταστροφής που έγινε στην Βραζιλία από την πτώση του φράγματος του Brumadinho. Οι κύριοι λόγοι που θεωρούμε ότι θα επηρεάσουν την αγορά το 2019, είναι οι πολιτικές και οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, η διαθεσιμότητα των φορτίων σιδηρομεταλλεύματος από την Βραζιλία, και οι επιπτώσεις στον παγκόσμιο στόλο από την επερχόμενη εφαρμογή των περιβαντολλογικών κανονισμών του ΙΜΟ 2020. Θεωρούμε πως οι Η.Π.Α. και η Κίνα κλείνουν προς μια εμπορική συμφωνία καθώς επίσης αναμένουμε πως η καταστάση στην Βραζιλία θα εξομαλυνθεί μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2019.

Παραμένουμε αισιόδοξοι για την αγορά των Capesize το 2019 και το 2020, παρά την πρόσφατη προσωρινή πτώση της αγοράς. Η δραστική πτώση των παραδόσεων νεότευκτων πλοίων σε συνδυασμό με την αναμενόμενη μείωση του διαθέσιμου στόλου λόγω των μετασκευών για την εγκατάσταση των συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων («scrubbers»), ιδίως στα μεγαλύτερα πλοία όπως τα Capesize, αναμένεται να οδηγήσουν σε σημαντικό περιορισμό του προσφερόμενου τονάζ, το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των ναύλων κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2019.»

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter