Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πενήντα χρόνια πλεύσης συμπλήρωσε ο Όμιλος Τσάκου

0Tsakos

Στο δεύτερο μισό του αιώνα δραστηριοποίησης εισήλθε ύστερα από μία επιτυχημένη «πλεύση» 50 ετών στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία ο Όμιλος Τσάκου.

Χθες στο πλαίσιο του εορτασμού των 50 χρόνων πέρα από τις αναφορές στα επιχειρηματικά και επιχειρησιακά βήματα τονίστηκε το ομαδικό πνεύμα που διαπνέει τον Όμιλο και το οποίο συμβάλει στη χάραξη νέας ρότας από το 2019. Σε κλίμα συγκίνησης το ξεκίνημα το 1969 αφηγήθηκε ο πατριάρχης της οικογένειας καπετάν Παναγιώτης Τσάκος λέγοντας ότι όλα ξεκίνησαν με ένα μικρό βαπόρι το οποίο μετέφερε ως πρώτο φορτίο πορτοκάλια από το Ναύπλιο στην Οδησσό για λογαριασμό του εφοπλιστή Φραγκίστα για να σημειώσει πως υπάρχουν άνθρωποι σήμερα που βρέθηκαν στο πλάι μας από την πρώτη ημέρα, από το ξεκίνημα, το 1969. Από τις επισημάνσεις του καπετάνιου δεν διέλαθαν αυτές για το μέλλον της ναυτιλίας και της διατήρησης της ναυτική τεχνογνωσίας σε ελληνικά χέρια..Όπως είπε «Με 4.500 ελληνόκτητα πλοία έχουμε μόνο 15.000 Έλληνες ναυτικούς. Αν μπάρκαραν πέντε Έλληνες σε κάθε πλοίο τότε δεν θα έφθαναν παρά μόνο για 1.000 από τα 4.500 πλοία. Επίσης δεν υπάρχουν αρκετά στελέχη για τα γραφεία. Και ενώ συμβαίνουν αυτά εμείς περί άλλων τυρβάζουμε» και προσέθεσε: «Όσο έχουμε πλοία στη θάλασσα με δικούς μας ναυτικούς έχουμε πατρίδα. Αν έχεις «μισθοφόρους» δεν έχεις πατρίδα και στα δύσκολα θα «ψάχνεσαι» στα δύσκολα».
Λαμβάνοντας το λόγο ο Νίκος Τσάκος αναφέρθηκε και εκείνος στο ξεκίνημα λέγοντας ωστόσο ότι ο Όμιλος από το πρώτο του φορτίο με πορτοκάλια το 1969 έφθασε να μεταφέρει υγροποιημένο φυσικό αέριο-LNG από τις ΗΠΑ. αερίου Το “Maria Energy” που όλοι καμαρώσαμε ήταν όχι μόνο το πρώτο πλοίο που έφερε στην Ελλάδα φυσικό αέριο από την Αμερική αλλά και το πλοίο που έκανε τις μεγαλύτερες μεταφορές και περισσότερες εξαγωγές από κάθε άλλο πλοίο στον κόσμο εξάγοντας φυσικό αέριο από την Αμερική και μας κάνει περήφανους. Σύντομα, είπε, θα ανακοινώσουμε μία σημαντική ναύλωση του πλοίου που θα μας κάνει πολύ χαρούμενους όλους μας. Από τις αναφορές του κ. Ν. Τσάκου δεν έλειψαν και οι αναφορές στο γενικότερο κλίμα που δραστηριοποιείται η ναυτιλία και ο Όμιλος.
Το 2018 ήταν μία από τις πιο άστατη και αλλοπρόσαλλη χρονιά όσο αφορά την ναυλαγορά και την παγκόσμια οικονομία. Από εκεί που είχαμε συνηθίσει να υπάρχει μία σταθερή ανοδική πορεία, η κατάσταση άλλαξε. Συζητούσαμε για μία στοιχισμένη ανάπτυξη όλων των χωρών . Ήμουν την περασμένη εβδομάδα στο Νταβός στο World Economic Forum. Αυτή τη φορά τα μηνύματα ήταν ακριβώς τα αντίθετα. Ότι μπαίνουμε σε μία περίοδο στην οποία θα υπάρχουν, το λιγότερο που μπορούμε να πούμε, προκλήσεις. Το 2018 βιώσαμε κάτι πρωτόγνωρο. Τα ¾ της χρονιάς ιδίως στα δεξαμενόπλοια ήταν ιστορικά η χειρότερη ναυλαγορά που έχουμε δει. Από τον Σεπτέμβριο του 2018 και μετά η αγορά ανέβηκε σημαντικά και φαίνεται ότι διαρκεί και στις αρχές αυτού του έτους και η φετινή χρονιά φαίνεται να έχει καλές προοπτικές. Σε αυτό το άστατο περιβάλλον, συνέχισε, με τη βοήθεια του Θεού και όλων των εργαζομένων σε αυτή σε θάλασσα και στεριά η εταιρία μας συνεχίζει τη σταθερή πορεία της επεκτείνοντας τον κύκλο των εργασιών της και συνάπτοντας στρατηγικές συνεργασίες με κρατικούς οργανισμούς και μεγάλους κολοσσούς στον τομέα της ενέργειας, του ξηρού φορτίου των κοντέινερ και του φυσικού αερίου.
Στο σημείο αυτό ο κ. Τσάκος ανέφερε ότι τα δεξαμενόπλοιά της εταιρίας μετέφεραν το 2018 550εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου αυτό σημαίνει επτά ημέρες παγκόσμιας κατανάλωσης από τα πλοία της Tsakos. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Ο Όμιλος Tsakos είναι ο 8ος μεγαλύτερος όμιλος παγκοσμίως στη μεταφορά ενέργειας. Όλες αυτές οι μεταφορές και όλο αυτό το έργο, κατέληξε, έγινε με ασφάλεια για τις ζωές των ναυτικών και του περιβάλλοντος.
Στη συνέχεια και μετά την κοπή της πίτας βραβεύτηκαν πλοία του Ομίλου που πέτυχαν τις υψηλότερες επιδώσεις αλλά και συγκέντρωσαν από μηδενικές ως ελαχιστότατες παρατηρήσεις στους ελέγχους που υποβάλλονται τα πλοία κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων τους από ναυλωτές, λιμάνια και ακτοφυλακές.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter