Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης: Τι περιμένει για τα LPG Carriers

kasidokostas-varvitsiotis-554

Οι αυξημένες εξαγωγές υγραερίου (LPG)  από τις ΗΠΑ, θα βελτιώσουν τη ζήτηση για πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers) δήλωσε στο Bloomberg o Πάρης Κασιδόκωστας-Λάτσης, διευθυντής της Latsco Shipping Ltd, του Ομίλου Λάτση (στη φωτογραφία στο μέσο, μαζί με τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, δεξιά, και τον κ.Μαργαρώνη Γιώργο CEO της Latsco London Ltd, αριστερά).

Σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, οι εξαγωγές LPG από τις ΗΠΑ ανήλθαν στα επίπεδα-ρεκόρ των 506.000 βαρελιών την ημέρα τον Απρίλιο, αυξημένα κατά 65% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η παραγωγή των αερίων έχει αυξηθεί καθώς οι υψηλές τιμές του πετρελαίου αλλά και η βελτίωση στην οριζόντια εξόρυξη και στις τεχνικές υδραυλικής ρωγμάτωσης έχουν επιτρέψει στους παραγωγούς να αξιοποιήσουν ποσότητες πετρελαίου και αερίου που βρίσκονται σε σχιστολιθικά πετρώματα.

«Η επανάσταση του αμερικανικού πετρελαίου σχιστών είναι ο βασικός παράγοντας που άλλαξε το παιχνίδι στην αγορά LPG», δήλωσε ο Πάρης Κασιδόκωστας-Λάτσης σε συνέντευξή του στο Bloomberg. «Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για την περαιτέρω αύξηση της ζήτησης για LPG Carriers, ιδιαίτερα από τις ΗΠΑ λόγω του σχιστολιθικού πετρελαίου».

Η τεράστια παραγωγή αερίων έχει μειώσει τις τιμές κατά μήκος των ανατολικών ακτών των ΗΠΑ, προς όφελος των παραγωγών πετροχημικών και ενθαρρύνοντας τις εξαγωγές.

Η εξέλιξη αυτή έχει οδηγήσει σε αύξηση στη ζήτηση για τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς LPG, που είναι γνωστά ως VLGC και τα οποία μπορούν να μεταφέρουν περί τα 80.000 κυβικά μέτρα το καθένα (2,8 εκατομμύρια κυβικά πόδια). Το κόστος για τη μεταφορά 1 εκατ. τόνων LPG με  VLGC από τη Μέση Ανατολή στην Ιαπωνία ήταν 128,19 δολάρια χθες, 66% υψηλότερο από ό, τι πριν από 12 μήνες, σύμφωνα με το Baltic Exchange.

Η Latsco διαθέτει τέσσερα VLGC, με μεταφορική ικανότητα 82.000 κυβικά μέτρα το καθένα, επτά MR δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων με συνολική χωρητικότητα 343.815 dwt  και τέσσερα LR δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων με συνολική χωρητικότητα 335.654 dwt.

Η εταιρεία παρήγγειλε 12 πλοία το 2013, μεταξύ των οποίων τέσσερα VLGC από τη Hyundai Heavy Industries Co της Νότιας Κορέας, τρία δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων μεγάλης εμβέλειας από τη Hyundai Samho Heavy Industries Co και πέντε μεσαίου βεληνεκούς δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων από την Hyundai Mipo Dockyard ", συνολικής αξίας σχεδόν 700 εκατ. δολ. », δήλωσε ο Πάρης Κασιδόκωστας-Λάτσης.

Όπως σημειώνει το δημοσίευμα του Bloomberg, η παραγγελία σηματοδοτεί την «δυναμική επιστροφή» του Ομίλου Λάτση στη ναυτιλία, που, μαζί με την αναδιοργάνωση της Latsco, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη 70χρονη ναυτιλιακή ιστορία της, σύμφωνα με τον Πάρη Κασιδόκωστα -Λάτση.

Η Latsco δεν φοβάται τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της επέκτασης της Διώρυγας του Παναμά στα ναύλα των VLGC, τονίζει το Bloomberg. Η διεύρυνση της πλωτής οδού που συνδέει τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό θα μειώσει τον αριθμό των πλοίων μεταφοράς LPG, καθώς η απόσταση των ταξιδίων μετ 'επιστροφής από το Τόκιο στο Χιούστον θα συντομευθεί κατά περίπου 17.000 μίλια. Οι εργασίες για την επέκταση του καναλιού ήταν κατά 76 %ολοκληρωμένες την 31ς Μαΐου, σύμφωνα με τις αρχές της διώρυγας του Παναμά.

«Μόλις το διευρυμένο κανάλι ανοίγει, ίσως δούμε μια επιβράδυνση στις τιμές των ναύλων για VLGC, καθώς η απόσταση από την Άπω Ανατολή από τις ΗΠΑ του Κόλπου θα είναι μικρότερη, αλλά μακροπρόθεσμα αυτό θα καταστήσει το LPG πιο ελκυστικό και ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλα εμπορεύματα, γεγονός που θα οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης και σε αναπροσαρμογές στα ναύλα», υπογραμμίζει ο Πάρης Κασιδόκωστας-Λάτσης.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter