Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

75 δις λίρες το κόστος που για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας του Ηνωμένου Βασιλείου

rupoi ploion6

Μια έκθεση που εκπονήθηκε από την Marine Capital Ltd, με την υποστήριξη της UMAS και του Lloyd's Register (LR), εκτιμά ότι θα απαιτηθούν επενδύσεις περίπου 75 δισεκατομμυρίων λιρών τις επόμενες τρεις δεκαετίες για τη μετάβαση του ναυτιλιακού τομέα του Ηνωμένου Βασιλείου στους αέριους ρύπους στο καθαρό μηδέν. Η προσέλκυση νέων πηγών κεφαλαίων θα είναι καίριας σημασίας για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου. Η έκθεση με τίτλο «UK Domestic Shipping: Mobilising Investment in Net Zero» προσδιορίζει μηχανισμούς χρηματοδότησης που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα για να ξεκλειδώσουν ανεκμετάλλευτα επενδυτικά κεφάλαια για τη χρηματοδότηση αυτής της μετάβασης, χωρίς να περιμένουμε την εισαγωγή της τιμολόγησης του άνθρακα ή την επιλογή μιας «νικηφόρας» λύσης καυσίμων μηδενικών εκπομπών.
Η έκθεση παρουσιάζει την πιο ολοκληρωμένη μελέτη μέχρι σήμερα για τον εγχώριο ναυτιλιακό τομέα του Ηνωμένου Βασιλείου και τα ευρήματα και οι συστάσεις της έχουν ως στόχο να συμβάλουν σημαντικά στην επόμενη επανάληψη του σχεδίου καθαρής ναυτιλίας της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η πολυπλοκότητα του εγχώριου ναυτιλιακού τομέα του Ηνωμένου Βασιλείου, με το ευρύ φάσμα ενδιαφερόμενων μερών, πλοίων και λιμένων, παρουσιάζει σημαντικές προκλήσεις για την επίτευξη μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα. Η μελέτη προσδιορίζει τα πλοία που απαρτίζουν τους εγχώριους στόλους και τους στόλους θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων του Ηνωμένου Βασιλείου και παρέχει ένα προφίλ αυτών των στόλων, συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης των εκπομπών ανά διαφορετικούς τύπους σκαφών. Η ανάλυση αυτή δείχνει ότι η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών προέρχεται από έναν σχετικά μικρό υποτομέα σκαφών, παρέχοντας τη δυνατότητα για στοχευμένα μέτρα.
Θα απαιτηθούν τόσο επενδύσεις όσο και σαφής, συντονισμένη στήριξη πολιτικής για να ξεπεραστούν τα διάφορα εμπόδια που εμποδίζουν επί του παρόντος τη μετάβαση του τομέα στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Οι φραγμοί αυτοί περιλαμβάνουν την αβεβαιότητα όσον αφορά τη μελλοντική ζήτηση και προσφορά καθαρών καυσίμων, την έλλειψη σαφήνειας όσον αφορά την εξέλιξη της πολιτικής και του ρυθμιστικού περιβάλλοντος και την περιορισμένη πρόσβαση πολλών ενδιαφερόμενων μερών σε χρηματοδότηση. Ο προσδιορισμός των τομέων προτεραιότητας θα είναι καίριας σημασίας για την επιτυχή πλοήγηση του τομέα στην πορεία των μηδενικών καθαρών εκπομπών κατά τις επόμενες δύο δεκαετίες.
Οι θεσμικοί επενδυτές, οι οποίοι μαζί αντιπροσωπεύουν περιουσιακά στοιχεία άνω των 80 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, θα μπορούσαν να αποτελέσουν βιώσιμη πηγή χρηματοδότησης. Ωστόσο, θα χρειαστεί κυβερνητική στήριξη για να τους βοηθήσει να ξεπεράσουν ορισμένα από τα εμπόδια που εμποδίζουν επί του παρόντος τη συμμετοχή τους.
Μέσω της χρήσης περιπτωσιολογικών μελετών, η έκθεση εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο το θεσμικό κεφάλαιο μπορεί να απελευθερωθεί σε κλίμακα μέσω διαφορετικών τύπων μηχανισμών χρηματοδότησης και της κατάλληλης υποστηρικτικής κυβερνητικής πολιτικής. Οι περιπτωσιολογικές μελέτες επισημαίνουν συγκεκριμένους τομείς που είναι κατάλληλοι για προτεραιότητα. Τα οχηματαγωγά πλοία και τα πλοία Ro-Ro, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 10% των πλοίων αλλά το 50% των εκπομπών από τους εγχώριους στόλους και τους στόλους μικρών αποστάσεων, είναι ένας τέτοιος τομέας, όπως και τα πλοία υπεράκτιας εξυπηρέτησης. Δεδομένης της προγραμματισμένης επέκτασης του Ηνωμένου Βασιλείου σε έργα υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, τα σκάφη που εξυπηρετούν αυτήν την αγορά είναι επίσης καλοί υποψήφιοι για στοχευμένα μέτρα.
Κατά την αξιολόγηση των κατάλληλων μέτρων και δομών που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στον εγχώριο ναυτιλιακό τομέα του Ηνωμένου Βασιλείου, η έκθεση λαμβάνει επίσης υπόψη τα διδάγματα που μπορούν να αντληθούν από άλλα συγκριτικά καθεστώτα, συμπεριλαμβανομένων πρωτοβουλιών όπως οι Πράσινοι Διάδρομοι.
Αν και η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές παρουσιάζει αναμφίβολα πολλές προκλήσεις για τον κλάδο, ανοίγει επίσης τη δυνατότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο να αξιοποιήσει τις βασικές του ικανότητες και αυξάνει τις ευκαιρίες ανάπτυξης σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή αλυσίδα εφοδιασμού του Ηνωμένου Βασιλείου, από τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού και τα εγχώρια ναυπηγεία έως τους κατασκευαστές καθαρής ναυτιλιακής τεχνολογίας.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έκθεσης, ο Tony Foster, Διευθύνων Σύμβουλος της Marine Capital Ltd, δήλωσε: «Η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές παρουσιάζει πολλές προκλήσεις. Η εγχώρια ναυτιλία παρουσιάζει τεράστιες διαφορές, οπότε η απλή αντιμετώπιση αυτής της ποικιλομορφίας ήταν ένα βασικό στοιχείο για τη διαμόρφωση της έκθεσης. Έχουμε επισημάνει, μέσω περιπτωσιολογικών μελετών, χρηματοδοτικούς μηχανισμούς που μπορούν να διευκολύνουν τη συμμετοχή του θεσμικού κεφαλαίου, ιδίως στη μεγάλης κλίμακας ανανέωση του στόλου που απαιτείται. Η έκθεση δείχνει ξεκάθαρα πώς μπορεί να σημειωθεί πρόοδος τώρα και τη στήριξη που μπορεί να παράσχει η κυβέρνηση για να ξεκλειδώσει αυτή την επένδυση.''
Ο Akash Kapur της UMAS δήλωσε: «Οι δομές ιδιοκτησίας και λειτουργίας των εγχώριων και θαλάσσιων στόλων του Ηνωμένου Βασιλείου είναι ανεπαρκώς προετοιμασμένες και ακατάλληλες για την ταχεία μετάβαση σε νέα ενέργεια και τεχνολογίες που απαιτούνται. Οι προτάσεις για νέους επενδυτές, νέες δομές ιδιοκτησίας και συνασπισμούς, σε συνδυασμό με πολύ μεγαλύτερη σαφήνεια και ρύθμιση από την κυβέρνηση, παρέχουν ένα μονοπάτι για τη ναυτιλία ώστε να ευθυγραμμιστεί με τον στόχο του net zero του Ηνωμένου Βασιλείου».
«Τις επόμενες τρεις δεκαετίες θα χρειαστεί να δούμε μια σημαντική στροφή προς επενδύσεις μεγάλης κλίμακας σε νέα και μετασκευασμένα πλοία σε εγχώριους στόλους, παραγωγή καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα και υποδομές ανεφοδιασμού, παράλληλα με τις σχετικές αλυσίδες εφοδιασμού τους, οι οποίες μπορούν να εκτείνονται σε πολλούς σχετικούς κλάδους σε όλο τον κόσμο», παρατήρησε ο Δρ Carlo Raucci, Σύμβουλος Απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, LR Maritime Decarbonisation Hub. «Πρόκειται για βαθιές, μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις που απαιτούν συντονισμένη προσέγγιση τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τη βιομηχανία για την κινητοποίηση επενδύσεων από εξωτερικές πηγές κεφαλαίων».
Ο Jos Standerwick, Διευθύνων Σύμβουλος της Maritime London, ο οποίος προέδρευσε της ομάδας εργασίας που τόνισε την ανάγκη για αυτήν την έκθεση, δήλωσε: Αυτή η έκθεση παρέχει μια κρίσιμη συμβολή στο σχέδιο θαλάσσιας απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές του Ηνωμένου Βασιλείου. Η έκθεση καταδεικνύει σαφώς πού υπάρχουν τα εμπόδια για την είσοδο νέων κεφαλαίων στην αγορά και πώς η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου μπορεί να παράσχει διασφάλιση για την αποδέσμευση επενδύσεων. Η εγχώρια ναυτιλιακή βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου έχει τώρα τα θεμέλια μιας εμπορικής πορείας για την επιτυχή επίτευξη των καθαρών μηδενικών στόχων του Ηνωμένου Βασιλείου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter