Δύο γεγονότα αρχικώς «ασύνδετα» μεταξύ τους αλλά ικανά να σχηματοποιήσουν μια εικόνα για τη ναυτεργασία σε διεθνές επίπεδο. Οι «ελλείψεις» σε αξιωματικούς για την στελέχωση της παγκόσμιας ναυτιλίας που καταγράφεται στον ορίζοντα και οι «παγιδευμένοι» ναυτικοί λόγω πανδημίας. Και για τα δύο οίκοι που δημοσιεύουν αναλύσεις έχουν σημάνει τον κώδωνα του κινδύνου καθώς ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει και εκσυγχρονίζεται και οι μελλοντικές του ανάγκες σε στελέχη δύσκολα θα καλυφθούν αλλά και για την «παγίδευση» των ναυτικών στα πλοία λόγω των μέτρων για την πανδημία.
Αυτή τη στιγμή, περίπου 200.000 ναυτικοί παραμένουν εγκλωβισμένοι πάνω στα πλοία, λόγω των περιορισμών που έχουν επιβληθεί για τον κορωνοϊό, με δεκάδες προβλήματα να προκύπτουν συνεπεία αυτού του «εγκλωβισμού»: Από τη φυσική και ψυχική εξάντληση των πληρωμάτων –με όποιους κινδύνους προκαλεί αυτό για τους ίδιους και τα πλοία- καθώς και τους ναυτικούς που «στραγγαλίζονται» οικονομικά, αφού περιμένουν μήνες να μπαρκάρουν για να αντικαταστήσουν τους συναδέλφους τους, αλλά δεν τους επιτρέπεται. Η εικόνα αυτή αλλά και το γεγονός ότι οι εκκλήσεις φορέων της ναυτιλίας για την επίλυση του ζητήματος «εις ώτα μη ακουόντων» εκτιμάται ότι επιδρούν αρνητικά στον ψυχισμό των νέων που σκέπτονται να ακολουθήσουν καριέρα στη θάλασσα με ότι αυτό συνεπάγεται.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.