Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ένα εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα

metanastes italia 09Ένα εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα που άπτεται του «άγραφου νόμου» της ναυτιλίας να διασώζει ανθρώπους που κινδυνεύουν στην θάλασσα θα τεθεί μεταξύ άλλων στο μικροσκόπιο της συζήτησης στο Webinar με θέμα την εμπορική ναυτιλία και την έρευνα και διάσωση στη Μεσόγειο που διοργανώνει η ECSA.

Ορθώς δηλωμένο αλλά ανεπαρκώς συσκευασμένο…

0X Press Pearl fire May 26Νέο κύκλο συζητήσεων για τα ασταθή και επικίνδυνα φορτία που διακινούνται με εμπορευματοκιβώτια ως προς την επάρκεια των μέτρων ασφαλείας «πυροδότησε» η φωτιά και οι εκρήξεις που επακολούθησαν στο πλοίο X-Press Pearl.

Γ. Πλακιωτάκης: Θωρακίζουμε τα νησιά μας - Πέντε νέα περιπολικά σκάφη με ειδικό υγειονομικό εξοπλισμό στο Λιμενικό Σώμα

0σκαφηΠλακΣύμβαση για την προμήθεια 5 νέων περιπολικών σκαφών, κατάλληλα διαμορφωμένων με Υγειονομικό εξοπλισμό, υπέγραψε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης με τους εκπροσώπους της ανάδοχης εταιρείας «NORSAFE».

Νέο κέντρο Maritime Performance Services στη Νότια Ευρώπη από τον Lloyd’s Register

0lr 3Ο Lloyd’s Register (LR) δημιουργεί ένα κόμβο Maritime Performance Services (MPS) στη Νότια Ευρώπη ώστε να βοηθήσει πλοιοκτήτες και διαχειριστές να βελτιώσουν τη βιωσιμότητα και αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεών τους, ενισχύοντας ταυτόχρονα την ανταγωνιστικότητά τους.

«Βροχή» οι παραγγελίες για boxship

box trader 1«Βροχή» πέφτουν στα ναυπηγεία οι παραγγελίες για boxship καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 120% στο πεντάμηνο σε σχέση με τις παραγγελίες του αντίστοιχου πενταμήνου του 2020 με στοιχεία του BIMCO.

Κύπρος: Νέα προσπάθεια θαλάσσιας σύνδεσης με Ελλάδα με εποχικό δρομολόγιο

dimitriadisvΤο πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δίνει τη δυνατότητα για μετατροπή της θαλάσσιας σύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας σε εποχική αντί τακτική, έλαβε το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, με τον αρμόδιο Υφυπουργό Βασίλη Δημητριάδη να δηλώνει συγκρατημένα αισιόδοξος ότι η τροποποίηση αυτή ενδεχόμενα να δημιουργεί καλύτερες προϋποθέσεις προσέλκυσης ενδιαφέροντος.

«Πήραμε το πράσινο φως, που μας επιτρέπει να αξιολογήσουμε τη δυνατότητα διαμόρφωσης ενός νέου διαγωνιστικού εγγράφου με την επιλογή του εποχικού δρομολογίου», δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, προσθέτοντας πως «πήραμε ένα θετικό νέο για μια παράμετρο που μας είχαν επισημάνει οι μεταφορείς ότι θα πρέπει να αλλάξει και θα συνεχίσουμε την προσπάθεια».

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος προσφορών του αρχικού διαγωνισμού για τη θαλάσσια σύνδεση ολοκληρώθηκε στις 29 Ιανουαρίου χωρίς να ληφθούν προσφορές από θαλάσσιους μεταφορείς, παρά την κρατική ετήσια επιδότηση, ύψους €5 εκατομμυρίων. Ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ότι κατόπιν διαβουλεύσεων με τις ενδιαφερόμενες εταιρείες αμέσως μετά τη λήξη της περιόδου υποβολής προσφορών, διαφάνηκε ότι η απαίτηση για υλοποίηση ενός τακτικού (και όχι εποχικού) δρομολογίου αποτέλεσε μία από τις παραμέτρους που λειτούργησαν αποτρεπτικά στην εκδήλωση ενδιαφέροντος.

«Η αλλαγή του χαρακτήρα του δρομολογίου σε εποχικό ενδέχεται να δίνει περισσότερες επιλογές, αφού θα δίδεται η δυνατότητα στον μεταφορέα αξιοποίησης του πλοίου του και σε άλλα δρομολόγια κατά τη χειμερινή περίοδο, ενώ οι συμπολίτες μας θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης της υπηρεσίας κατά την καλοκαιρινή περίοδο, στην οποία κατά κανόνα εντοπίζεται η ανάγκη χρήσης της υπηρεσίας», πρόσθεσε ο κ. Δημητριάδης, αλλά παρουσιάστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος ως προς τις προοπτικές της νέας προσπάθειας. «Έγινε ένα βήμα χωρίς αυτό να προεξοφλεί από μόνο του την επιτυχία της όποιας νέας διαγωνιστικής προσπάθειας», συμπλήρωσε.

Όπως είπε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, «πλέον με αυτό το δεδομένο πάμε σε έναν νέο κύκλο επαφών με τους μεταφορείς για να δούμε άλλα δεδομένα στη βάση της προοπτικής του εποχικού δρομολογίου, έτσι ώστε να διαφανεί αν υπάρχει η προοπτική διαμόρφωσης ενός νέου διαγωνιστικού εγγράφου».

Η κρατική επιδότηση στο δρομολόγιο αναμένεται να διατηρηθεί στα €5 εκατομμύρια ετησίως, ενώ ενδεχομένως να υπάρξουν και άλλες επιμέρους αλλαγές στους όρους του διαγωνισμού, οι οποίες δεν χρειάζονται έγκριση από την ΓΔ Ανταγωνισμού, είπε.

Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, αν τα αποτελέσματα των επαφών που θα γίνουν με τους μεταφορείς εκτιμηθούν ως ενθαρρυντικά, στόχος είναι η προκήρυξη του νέου διαγωνισμού το Φθινόπωρο, η κατακύρωση του μέχρι το τέλος του χρόνου και η έναρξη του δρομολογίου την Άνοιξη του 2022.

Θα δυναμώσει την φωνή της ναυτιλίας ο BIMCO

0SabrinaChao BIMCOΗ Sabrina Chao, η νέα πρόεδρος του BIMCO, δεσμεύθηκε ότι η προσπάθεια να ακουστεί η φωνή της ναυτιλίας από τον έξω κόσμο θα είναι στην κορυφή της ατζέντας της τα επόμενα δύο χρόνια.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter