Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Προβληματίζει το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων στον ΟΛΠ

Cosco terminal 9403

Έντονα προβληματισμένοι εμφανίζονται εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων των ναυτιλιακών πρακτορείων και γενικότερα όλου του cluster των δραστηριοτήτων που περιβάλλουν το λιμάνι από την πληροφορία ότι κυοφορείται νέα κινητοποίηση μερίδας των λιμενεργατών την οποία και απεύχονται. Η ΕΝΕΔΕΠ (Ένωση Εργαζομένων στη Διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων στους Προβλήτες του Πειραιά) που “ελέγχει ένα μικρό κομμάτι των εργαζόμενων στο λιμάνι” προτίθεται να μπλοκάρει τις πύλες εισόδου με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εισέλθουν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι, οι τελωνειακοί, εκτελωνιστές και τα φορτηγά. Για αύριο η ΕΝΕΔΕΠ έχει προσκαλέσει σε νέα απεργία ζητώντας από τη διοίκηση του ΟΛΠ προσλήψεις, αυξήσεις σε μισθούς και την υπογραφή νέας ΣΣΕ και την ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά των εργαζομένων στους προβλήτες. Η διοίκηση του ΟΛΠ από την πλευρά της έχει διαμηνύσει ότι θα προσφύγει στη δικαιοσύνη κατά της κινητοποίησης. Να σημειωθεί ότι στο θέμα είχε αναφερθεί και ο πρέσβης της Κίνας, που μίλησε για ανάγκη προστασίας των επενδύσεων της Cosco στην Ελλάδα, ζητώντας σε επικοινωνία που είχε με την κυβέρνηση την περασμένη εβδομάδα να γίνει σεβαστό μαζί με το δικαίωμα της απεργίας, το εξίσου σημαντικό δικαίωμα της εργασίας. Εξάλλου σε συνάντηση που έγινε μεταξύ του Κινέζου πρέσβη και του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ κάπτεν Fu με τον υπουργό εμπορικής ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή δόθηκαν δεσμεύσεις ότι θα τηρηθεί η νομιμότητα.
Είναι αδιανόητο σημείωναν με νόημα εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων να συμβεί κάτι τέτοιο τη στιγμή που το λιμάνι έχει «απογειωθεί» ακολουθεί τη φιλοσοφία του win-win εφαρμόζοντας σεβόμενο απολύτως την κείμενη νομοθεσία για τις εργασιακές σχέσεις ενώ συμβάλει στην επανόρθωση της οικονομίας αλλά και στην τοπική κοινωνία. Από τα 680.000 TEU το λιμάνι έφτασε στα 3.75 εκατομμύρια TEU μέσα στην οκταετία που έτρεξε στις εγκαταστάσεις η PCT φέρνοντας αυτό από την 98η θέση στην 36η μέσα στα 100 πρώτα λιμάνια σε παγκόσμια κλίμακα. Αυτή η δυναμική συνεχίζεται και οι πάντες βλέπουν ότι η PCT οδεύει ακάθεκτή να φέρει το λιμάνι στην πρώτη θέση των Μεσογειακών λιμένων. Είναι αξιοσημείωτο ότι στην οκταετία καταβλήθηκαν σε φόρους και εισφορές πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ, έγιναν επενδύσεις 500 εκατομμυρίων ευρώ και δημιουργήθηκαν θέσεις εργασίας για 1650 άτομα. Το λιμάνια εστιάζει στην ανάπτυξη καλού εργασιακού κλίματος το οποίο έχει πιστοποιηθεί από τις αρμόδιες αρχές καθώς ακολουθείται η εργασιακή νομοθεσία.
Ο ΣΒΑΠ
«Η επιστροφή της οικονομίας στην κανονικότητα δεν αποκλειστική υπόθεση της Πολιτείας και της επιχειρηματικότητας. Απαιτεί συνεργασίες και θυσίες από όλες τις κοινωνικές ομάδες. Οι ευθύνες είναι συλλογικές.»
Την δήλωση αυτή έκανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς κ. Δημήτρης Μαθιός αναφερόμενος στις επιπτώσεις κατά την διακίνηση των εμπορευμάτων στο λιμάνι του Πειραιά λόγω των προηγούμενων κινητοποιήσεων των λιμενεργατών του ΟΛΠ και πρόσθεσε: «Η λειτουργία της αγοράς, το επιχειρείν στην οικονομία και η ανάκαμψη επενδύσεων και δράσεων θέλει δυναμικότερη προσπάθεια και συνειδητή ανταπόκριση κράτους, επιχειρήσεων και εργαζομένων σε κάθε μορφής προσπάθεια. Συνεπώς όταν σε περιόδους προβολής της ελληνικής εξωστρέφειας και των ευκαιριών, όπως η έκθεση «Ποσειδώνια 2018» επιλέγονται πρωτοβουλίες από τους κοινωνικούς εταίρους που υπονομεύουν τις δράσεις γιατί επικρατούν συντεχνιακές λογικές, ο τόπος και η οικονομία δεν θα σταθεί όρθια έξω από τα μνημόνια και την κρίση. Δεν θα καταφέρει αυτό που πέτυχαν άλλες χώρες με κρίση, μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου είναι ο φυσικός μας οικονομικός χώρος.»

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter