Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πειραιάς: «Αποχαιρετιστήρια ταλαιπωρία» για εκατοντάδες επιβάτες κρουαζιερόπλοιων

cruise ship 78

«Αποχαιρετιστήρια ταλαιπωρία» επιφύλαξε σήμερα το πρωί το λιμάνι του Πειραιά για εκατοντάδες επιβάτες κρουαζιερόπλοιων που αποβιβάστηκαν από αυτά λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζόμενων στον ΟΛΠ που επιδιώκουν ενόψει της ιδιωτικοποίησης διασφάλιση του εργασιακού τους status. Η εικόνα που «αποθανατίστηκε» από πολλές κάμερες και κινητά τηλέφωνα ήταν εκείνη με τα πληρώματα και το προσωπικό των εταιριών κρουαζιέρας να εξυπηρετούν τις φορτοεκφορτώσεις των αποσκευών των επιβατών, καθώς για 17η μέρα συνεχίζεται η απεργία των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης με αίτημα την κατοχύρωση των εργασιακών τους σχέσεων, ενόψει των ιδιωτικοποιήσεων.
Σε πολλές περιπτώσεις, όπου επιβάτες δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν, μετέφεραν μόνοι τους τις βαλίτσες προς τους τερματικούς σταθμούς και στη συνέχεια επιβιβάζονταν σε ταξί ή σε λεωφορεία. Πολλοί από αυτούς είχαν κατεύθυνση το αεροδρόμιο ενώ άλλοι μετέβησαν στην Ακρόπολη και στο κέντρο της Αθήνας.
Στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσαν σήμερα 7 κρουαζιερόπλοια, ενώ ένα κατευθύνθηκε στο λιμάνι του Λαυρίου. Περίπου 12.000 επιβάτες έχουν αρχίσει να αποβιβάζονται από το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά ενώ στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς των αποσκευών από επιβάτες μεγάλη ηλικίας, επετράπη η είσοδος σε ταξί και πούλμαν κοντά στα κρουαζιερόπλοια προκειμένου να μεταφερθούν οι επιβάτες και οι αποσκευές τους, στους τερματικούς σταθμούς αλλά και στην έξοδο του λιμανιού.
Στο μεταξύ στο «σημείο μηδέν» φαίνεται να βρίσκονται οι κυβερνητικές προσπάθειες να «πείσουν» του συνδικαλιστικούς φορείς των λιμενεργατών ότι και μετατάξεις θα υπάρξουν και διασφάλιση του εργασιακού status τουλάχιστον έως και τον Ιούνιο του 2017 δεδομένου ότι σύμφωνα με κύκλους της COSCO, όπως αποκάλυψε η «Κ», η κυβέρνηση είναι ενήμερη ότι «ο επενδυτής, σεβόμενος τη συλλογική σύμβαση εργασίας που ισχύει έως τον Ιούνιο του 2017, και βέβαια το ελληνικό εργατικό δίκαιο, είναι διατεθειμένος να πραγματοποιήσει έναν ειλικρινή αλλά και ρεαλιστικό διάλογο για τον νέο γενικό κανονισμό προσωπικού, μόνον όμως υπό τον όρο πως θα διασφαλίζονται ανταγωνιστικά μισθολόγια και αύξηση της παραγωγικότητας».
Στο μεταξύ σήμερα το πρωί στο λιμάνι βρέθηκαν , σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές εντεταλμένα υψηλόβαθμα στελέχη εταιριών που πλοίων τους προσεγγίζουν τον Πειραιά με στόχο να αποκομίσουν ιδία αντίληψη του τι ακριβώς θα συμβεί μέσα στο Σαββατοκύριακο προκειμένου να μεταφέρουν επακριβώς την «εικόνα» στα επιτελικά στελέχη. Να σημειωθεί ήδη ότι μία εκ των εταιριών έχει αποστείλει σχετική επιστολή που προμηνύει την όχι καλή έκβαση έναντι των προσπαθειών που έγιναν για να καταστεί ο Πειραιάς hub λιμάνι για κρουαζιερόπλοια.
Στην ανάγκη διαφύλαξης της εύρυθμης λειτουργίας του κλάδου της κρουαζιέρας εστίασε χθες ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).
Με ανακοίνωσή του, ο ΣΕΤΕ κάλεσε την πολιτεία να προβεί άμεσα σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, ώστε να συνεχιστεί ο διάλογος με τους λιμενεργάτες και να επανέλθει «εργασιακή ειρήνη».
Παράλληλα, ζήτησε να διασφαλιστεί ότι η επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών κρουαζιέρας στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης θα υλοποιείται χωρίς καθυστερήσεις ή περαιτέρω προβλήματα.
Ο ΣΕΤΕ υπογράμμισε ότι τυχόν προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση του προγράμματος προσέγγισης των κρουαζιερόπλοιων των «κολοσσών» της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας, θα έχουν ως αποτέλεσμα αλλαγές στον σχεδιασμό τους, με προτίμηση άλλων προορισμών ελλιμενισμού, όχι μόνον για την τρέχουσα, αλλά και για τις επόμενες περιόδους.
Προειδοποίησε τέλος ότι η εξέλιξη αυτή ενέχει τον κίνδυνο να τεθούν οι εν λόγω προορισμοί στο περιθώριο της διεθνούς αγοράς κρουαζιέρας, με ότι αυτό συνεπάγεται σε απώλειες εσόδων για την εθνική οικονομία, αλλά και για την εικόνα της χώρας.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμενεργατών Νίκος Γεωργίου μιλώντας το πρωί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε ότι εργαζόμενοι περιφρουρούν όλες αυτές τις ημέρες την απεργιακή κινητοποίηση στο λιμάνι, ενώ σε ερώτηση αν πρόκειται να εμποδιστεί η τροφοδοσία πλοίων η μεταφορά αποσκευών από τα πληρώματα των κρουαζιερόπλοιων είπε ότι σε καμία περίπτωση δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο αλλά ούτε πρόκειται να γίνει.
Σχολιάζοντας την επιστολή του υπουργού Ναυτιλίας Θ.Δρίτσα για τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων, ο κ. Γεωργίου είπε ότι ο Γενικός Κανονισμός Εργασίας των εργαζομένων θα πρέπει να μπει σε άρθρο στο κυρωτικό νόμο στη βουλή με την οποία θα δοθεί το λιμάνι στην Cosco ενώ αναφορικά με τη δυνατότητα μετατάξεων των εργαζομένων είπε ότι είναι μία συζήτηση που έχει ανοίξει και είναι ακόμα πολύ νωρίς.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter