Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αμβέρσα και Ρότερνταμ αύξησαν κίνηση αλλά… «καραδοκεί» ο Πειραιάς

olp 665t

Ουδεμία έκπληξη. Τουναντίον αναμενόμενη χαρακτηρίστηκε η άνοδος στα διακινούμενα φορτία σε Αμβέρσα και Ρότερνταμ σχεδόν κατά 10% στο πρώτο τετράμηνο του έτους χάρη στην κίνηση των γραμμών Ασίας, Ευρώπης.

Και τα δύο λιμάνια όπως άλλωστε όλα στο σύνολό τους τα λιμάνια της Β. Ευρώπης έχουν «ευνοηθεί» από τις συγκεκριμένες γραμμές και τη δρομολόγηση των μεγαλύτερων σε μεταφορική ικανότητα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ελλείψει ανταγωνισμού.

Ανταγωνισμού που «ακούει στο όνομα Πειραιάς» εάν και εφόσον «τρέξουν» εντός του έτους οι διαδικασίες για τη δεύτερη και ουσιαστική φάση του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του λιμανιού. COSCO και MAERSK, που αποτελούν εκ των βασικών διεκδικητών, εκτιμάται ότι θα «διασταυρώσουν τα ξίφη τους» για την διεκδίκηση του λιμένα η σημασία του οποίου έχει καταστεί πρόδηλη.

Άλλωστε το γεγονός ότι στον Πειραιά βρέθηκαν το τελευταίο διάστημα υψηλόβαθμα στελέχη και των δύο διεκδικητών επιβεβαιώνει το γεγονός όπως άλλωστε και οι διπλωματικές και άλλες επαφές υψηλόβαθμων κυβερνητικών στελεχών της Κίνας που είχαν πρόσφατα συναντήσεις με υψηλόβαθμα στελέχη επίσης της κυβέρνησης Τσίπρα.

Το λιμάνι του Πειραιά, με την περαιτέρω βελτίωση της σιδηροδρομικής κάλυψης, έχει έναντι των λιμένων της Β. Ευρώπης συντριπτικό- στρατηγικό πλεονέκτημα το οποίο και έχει αποτυπωθεί στους Κινεζικούς σχεδιασμούς για την ανάπτυξη του «θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού» που περιλαμβάνει τον Πειραιά στο σχεδιασμό ως κομβικό λιμάνι διασποράς εμπορευμάτων σε κεντρική και ανατολική Ευρώπη καθώς μειώνει τον πλου σχεδόν κατά δέκα και πλέον ημέρες έναντι των λιμένων της Β. Ευρώπης και τη σιδηροδρομική διασπορά σχεδόν στο μισό έναντι άλλων επιλογών.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter