Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σασπένς γύρω από τον αριθμό των προσφορών για τον ΟΛΘ

thessaloniki limani ol8 olth aftodioikisi.medium

Έντονο σασπένς «πυροδότησε» η χθεσινή ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ περί ολοκλήρωσης της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού για τον ΟΛΘ και της εν συνεχεία εξέλιξής του εξ αιτίας του γεγονότος ότι δεν αναφερόταν ο αριθμός των υποβληθέντων προσφορών.

Το σασπένς εντάθηκε όταν και η διοίκηση του Οργανισμού ερωτηθείσα από το ΑΠΕ επίσης δεν αποκάλυψε τον αριθμό των προσφορών περιοριζόμενη να δηλώσει πως το ΤΑΙΠΕΔ είναι ικανοποιημένο από τις προσφορές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις το «μυστήριο» αναμένεται να λυθεί την προσεχή εβδομάδα καθώς θα ανοιχθούν οι όποιες προσφορές για να ελεγχθεί αν πληρούν τις τυπικές και τεχνικές προϋποθέσεις του διαγωνισμού. Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων της Β. Ελλάδος σε γνώση των οποίων περιήλθε η εν λόγω εξέλιξη σημείωναν ότι από τον αριθμό των προσφορών και βέβαια και το ύψος του οικονομικού τιμήματος θα κριθεί στην ουσία αν το λιμάνι διατηρεί την ανταγωνιστικότητά του ή όχι. Και τούτο γιατί στο διάστημα που διέρρευσε οι παραγωγικές τάξεις είχαν εκφράσει την αγωνία τους για το χρονικό «τράβηγμα» του διαγωνισμού και το ενδεχόμενο απαξίωσης του λιμένα. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι πολύς λόγος έχει γίνει και για το επενδυτικό πρόγραμμα καθώς στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται πως οι υποχρεωτικές επενδύσεις του πλειοδότη του ΟΛΘ θα φτάσουν τα 180 εκατ. ευρώ στην επταετία, ενώ η δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει να αυξηθεί, με στόχο να εξυπηρετεί προβλεπόμενο ετήσιο μεταφορικό φόρτο μέχρι και περίπου 1,4 εκατ. TEU’s.

Οι πληροφορίες
Πληροφορίες πάντως που φαίνεται να έρχονται από το Λονδίνο θέλουν τρία σχήματα να διεκδικούν το διαγωνισμό. Τα σχήματα DIEP-CMA CGM- Iβάν Σαββίδης, η P&O της Dubai Ports World και η φιλιππινέζικη ICTS. Η ιαπωνική Mitsui φέρεται ότι δεν κατέθεσε δεσμευτική προσφορά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter