Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» γυρίζει την πλάτη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

thessaloniki limani ol8 olth aftodioikisi.medium

Πολύ μεγάλο είναι το πρόβλημα της διεθνούς διαμετακόμισης εμπορευμάτων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης τις τελευταίες ημέρες, λόγω της αδυναμίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δρομολογήσει τρένα από και προς την Ειδομένη, στα σύνορα με τα Σκόπια. Η εταιρεία επικαλείται την έλλειψη προσωπικού, καθώς οι διαθέσιμοι μηχανοδηγοί έχουν τεθεί στις ανάγκες που υπάρχουν για τη μεταφορά φορτίων της Cosco από το λιμάνι του Πειραιά και το Θριάσιο Πεδίο. Για τον ίδιο λόγο τις τελευταίες ημέρες παρατηρήθηκε και μεταφορά τροχαίου υλικού, δηλαδή βαγονιών που εξυπηρετούσαν τις ανάγκες της Θεσσαλονίκης στην Αθήνα. Μια υπόθεση που αποδεικνύει ότι Ελλάδα παραμένει κυρίως η Αθήνα.
Το πρόβλημα παρατηρείται εδώ και μια εβδομάδα περίπου, για την ακρίβεια από τη στιγμή που σταμάτησε η απεργία των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίοι αντιδρούν στην προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της εταιρίας. Από πρακτική άποψη αφορά το γεγονός ότι η απόσταση ανάμεσα στην Ειδομένη και τον εμπορευματικό σταθμό Θεσσαλονίκης είναι 80 χλμ., οπότε ένα τρένο μπορεί να τη διανύσει με έναν μηχανοδηγό. Υπάρχουν, όμως, τα τελευταία 500 – 1000 μέτρα, από τον εμπορευματικό σταθμό μέχρι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, για τα οποία με βάση τον κανονισμό, επειδή αφορούν αστική περιοχή, τα τρένα που τα διανύουν οφείλουν να έχουν δύο μηχανοδηγούς, για λόγους ασφαλείας.
Επειδή, λοιπόν, δεν υπάρχει διαθέσιμος δεύτερος μηχανοδηγός –και προκειμένου να μην εγκλωβιστούν οι συρμοί στον εμπορευματικό σταθμό- η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν τους στέλνει καν στη Θεσσαλονίκη, αλλά τους κατευθύνει απευθείας στην Αθήνα. Έτσι κι αλλιώς επειδή η απόσταση Ειδομένη – Αθήνα ξεπερνάει τα 150 χλμ. –είναι 550 χλμ.- υπάρχουν υποχρεωτικά δύο μηχανοδηγοί ανά δρομολόγιο. Ως αποτέλεσμα τα φορτία μένουν εγκλωβισμένα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εις βάρος των αποστολέων, των αποδεκτών και των ναυτικών πρακτόρων και των μεταφορέων που έχουν αναλάβει να διεκπεραιώσουν τη δουλειά. Πρόκειται για κοντέινερς –έμφορτα και άδεια-, αλλά και βαρύ μετάλλευμα που προορίζεται ως πρώτη ύλη για τις χαλυβουργίες των Σκοπίων, οι οποίες αποτελούν πολύ καλούς πελάτες της ΟΛΘ ΑΕ.
Από την πλευρά της η διοίκηση του λιμανιού, προκειμένου να εξυπηρετήσει κατά το δυνατόν τους πελάτες της, αφενός δεν χρεώνει αποθηκευτικά τέλη για τις ημέρες της καθυστέρησης και αφετέρου πραγματοποιεί παρεμβάσεις προς τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όπως φαίνεται το θέμα έχει δημιουργηθεί λόγω της καθυστέρησης υπογραφής της συλλογικής σύμβασης εργασίας των εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάτι που ενδέχεται να έχει επιλυθεί ως την ερχόμενη Τρίτη. Το βέβαιον είναι ότι λόγω της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ –ήδη το ΤΑΙΠΕΔ έχει κρίνει ως ικανοποιητική την προσφορά των ιταλικών σιδηροδρόμων για την εξαγορά της- ούτε οι εργαζόμενοι της εταιρίας είναι συνεργάσιμοι, ούτε η διοίκηση διαθέτει την απαιτούμενη πυγμή και αποφασιστικότητα για να λύσει το πρόβλημα. Χθες Παρασκευή το voria.gr επιχείρησε να αποσπάσει μια επίσημη απάντηση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και απευθύνθηκε στο αρμόδιο γραφείο της Θεσσαλονίκης, στην διεύθυνση διακίνησης εμπορευμάτων στην Αθήνα και στο γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας, επίσης στην Αθήνα. Στις δύο πρώτες περιπτώσεις δηλώθηκε αναρμοδιότητα να απαντηθούν οι πιο απλές ερωτήσεις, ενώ από το γραφείο του επικεφαλής της εταιρίας υπήρξε διαβεβαίωση για επικοινωνία, η οποία ακόμη αναμένεται.
Είναι σαφές ότι τους τελευταίους μήνες το διαμετακομιστικό εμπόριο στη Θεσσαλονίκη δέχεται συνεχή ραπίσματα. Ένα από τα σημαντικότερα συγκριτικά πλεονεκτήματα για την ανάπτυξη της πόλης φθίνει καθημερινά. Ταυτόχρονα μέρα με τη μέρα οι εμπλεκόμενοι χάνουν την αξιοπιστία τους, χωρίς τις περισσότερες φορές να ευθύνονται. Ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη επί συνολικά 3,5 μήνες, σε δύο φάσεις, οι κατ’ επανάληψη σημαντικές φθορές στην ηλεκτροκίνηση της γραμμής που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα σύνορα με τα Σκόπια με στόχο την κλοπή καλωδίων χαλκού και άλλων μετάλλων, η πολυήμερες απεργίες των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τώρα η αδυναμία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ανταποκριθεί έχουν ως αποτέλεσμα τη διαρκή υποβάθμιση του λιμανιού, ως διαμετακομιστικού εμπορικού κόμβου. Κι αυτό διότι ως γνωστόν συνδυασμένες μεταφορές χωρίς σιδηρόδρομο δεν υπάρχουν. Την ίδια ώρα τα περισσότερα από αυτά τα προβλήματα δεν αγγίζουν την Cosco, που οργανώνει τη δουλειά της από το λιμάνι του Πειραιά, παρακάμπτοντας τη Θεσσαλονίκη. Μονοπωλεί, μάλιστα, τη συνεργασία της με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την ιδιωτικοποίηση της οποίας δεν ενδιαφέρθηκε καν. Και γιατί να το κάνει; Οι Κινέζοι βλέποντας το επίπεδο της εξυπηρέτησης από την δημόσια εταιρία σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, το οποίο εκτιμούν ως χαμηλό, έχουν ήδη δημιουργήσει τη δική τους εταιρία με αντικείμενο τις σιδηροδρομικές μεταφορές, συνεργαζόμενοι –σύμφωνα με πληροφορίες- με πρώην υψηλόβαθμα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ!

Πηγή: voria.gr

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter