Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ένα Γερμανικό cluster στον… Πειραιά

0εβεπ γερμανοί

Μια διαφορετική εκδοχή του Γερμανικού cluster αλλά και της φιλοσοφίας που διαπνέει Γερμανικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς των ναυπηγοεπισκευών αλλά και της παραγωγής προϊόντων υψηλής τεχνολογίας για πλοία έχουν την ευκαιρία να αντιληφθούν όσοι παρακολουθούν τις εν εξελίξει ευρισκόμενες εργασίες ημερίδας αφιερωμένης στις σύγχρονες τεχνολογίες στη ναυτιλιακή βιομηχανία Ελλάδας και Γερμανίας στο ΕΒΕΠ. Με την Γερμανία να έχει ισχυρή παρουσία στην Ευρώπη στην κατασκευή βιομηχανικών προϊόντων είναι προφανές γιατί η θαλάσσια οικονομία αποτελεί ένα από τους σημαντικότερους οικονομικούς κλάδους της. Μάλιστα οι οικείοι δείκτες τεκμηριώνουν το γεγονός αυτό με εντυπωσιακό τρόπο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ο ετήσιος όγκος κύκλου εργασιών ανέρχεται σχεδόν σε 50δις ευρώ και αφορά σε 400.000 θέσεις εργασίας οι οποίες εξαρτώνται άμεσα ή έμμεσα από τη θαλάσσια οικονομία. Το Γερμανικό cluster αποτελούν κυρίως μικρομεσαίες επιχειρήσεις που συνθέτουν προμηθευτές υλικών, δομικών στοιχείων, ναυπηγεία, βιοτεχνίες και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών καθώς και οργανισμοί έρευνας και ανάπτυξης. Με τον τρόπο αυτό παρέχει αφενός τη δυνατότητα ανάπτυξης και παραγωγής σύνθετων πλοίων αφετέρου δε προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών στους τομείς της επισκευής και μετεξοπλισμού. Τα άρτια από τεχνολογικής άποψης προϊόντα συμβάλλουν άμεσα και έμμεσα σε σημαντικό βαθμό στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας εντός Γερμανίας και σε ποσοστό 99% προορίζονται για ξένους πελάτες. Όπως αναφέρθηκε στους επί μέρους κλάδους των ναυπηγείων και της κατασκευής υλικών δραστηριοποιούνται περισσότερες από 500 επιχειρήσεις που δικαιολογούν 80.000 θέσεις εργασίας με ετήσιο κύκλο εργασιών 18 δις ευρω. Όπως τονίστηκε οι επιχειρήσεις αυτές προσβλέπουν στις επενδύσεις που θα απαιτηθούν από τη ναυτιλία το 2020 με αφορμή τις περιβαλλοντικές διατάξεις.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων που παρακολουθούν τις εργασίες η Γερμανική παρουσία στον Πειραιά δεν είναι διόλου τυχαία καθώς η έλευση της COSCO και η καλπάζουσα πορεία του Πειραιά στις πρώτες θέσεις της Μεσογειακής και Ευρωπαϊκής κατάταξης των λιμένων έχει ιδιαίτερη σημασία. Πολλές διελεύσεις πλοίων σημαίνει και πολλές ανάγκες για ανταλλακτικά, τροφοεφόδια αλλά και υπηρεσίες μερίδιο των οποίων αναμένεται να απολέσουν άλλα λιμάνια εφ όσον ο Πειραιά καταστεί έτοιμος να απαντήσει στις νέες απαιτήσεις αλλά και διαμορφωθεί το πρέπον ανταγωνιστικό πλαίσιο.
Στην ημερίδα νωρίτερα εξετάστηκαν οι τεχνολογικές δυνατότητες συνεργασίας και το θεσμικό πλαίσιο της ναυτιλιακής οικονομίας Ελλάδας και Γερμανίας, αλλά και οι τεχνολογικές δυνατότητες εφαρμογής και χρηματοδότησης. Οι εργασίες, στην έναρξη των οποίων χαιρετισμούς απεύθυναν ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ι. Πλακιωτάκης, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Β. Κορκίδης, ο γ. Διευθυντής του ΕληννοΓερμανικού Επιμελητηρίου Δρ Αθ. Κελέμης και ο πρύτανης του ΠαΠει κ. Α. Κότιος, θα κλείσει με B2B meetings μεταξύ ελληνικών και γερμανικών επιχειρήσεων που μετέχουν στην αποστολή.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter