Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Transport Logistic: Το Μόναχο έδειξε λιμενικές συνέργειες- «Κλειδί» η σιδηροδρομική κάλυψη

0κουτιά

Άκρως ενδιαφέροντα είναι τα απολογιστικά νέα που «κατέπλευσαν» από την Transport Logistic του Μονάχου όπου κορυφαία στελέχη του λιμενικού τομέα και των logistics όπου ο ψηφιακός μετασχηματισμός και ο... σιδηρόδρομος κυριάρχησαν των συζητήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία τα λιμάνια του Γκτανσκ και του Ρότερνταμ πρόκειται να συνεργαστούν στο ψηφιακό πεδίο της ανάπτυξης συνεργιών μέσα από μία πλατφόρμα στόχος της οποίας θα είναι η βελτίωση της «διασύνδεσης» των δύο λιμένων τόσο στο ψηφιακό όσο και στο εμπορικό επίπεδο. Η εν λόγω κίνηση έρχεται σε χρονική συγκυρία όπου διαπιστώνεται η τάση των λιμένων της Β. Θάλασσας να προχωρήσουν σε «συνέργιες κλίμακας» χάρη στις οποίες ευνοείται και η ανάπτυξη του short sea. Ωστόσο το «εκπληκτικό στοιχείο» της όλης υπόθεσης είναι ότι «κλειδί» των συνεργειών και των λοιπόν εξελίξεων στις συνεργασίες λιμένων είναι η σιδηροδρομική τους κάλυψη. Οι λιγότερο δαπανηρές επιλογές διαμετακόμισης επιβεβαιώνονται με τον σιδηρόδρομο να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο. Άλλωστε το τελευταίο διάστημα το «Κινεζικό βλέμμα» έχει εστιάσει στις απευθείας σιδηροδρομικές συνδέσεις Κίνας- Β. Ευρώπης αλλά και στους «κάθετους σιδηροδρομικούς άξονες» μεταξύ λιμένων της Β. Ευρώπης και της Μεσογείου.

Η περίπτωση του Πειραιά

Σε αυτόν τον καμβά που σχηματοποιούν οι «κάθετοι» σιδηροδρομικοί άξονες ο Πειραιάς εμφανίζει για μία ακόμη φορά την ισχυρή του θέση υπό την προϋπόθεση της βελτίωσης, σε εθνικό επίπεδο. Των σιδηροδρομικών υποδομών και δη του άξονα Πειραιάς- Θεσσαλονίκης ο οποίος, όπως αποκαλύφθηκε πρόσφατα, αποτελεί τον «φόβο και τον τρόμο» των κορυφαίων σε κινήσεις λιμένων της Β. Θάλασσας η θέση των οποίων, στην πανευρωπαϊκή κατάταξη, βρέθηκε να απειλείται «από το πουθενά» από τον Πειραιά. Όπως έχει αναφέρει το “theseanation.gr” ο ΟΛΠ-COSCO κινείται σε ανοδική τροχιά σύμφωνα με νεότερα στοιχεία που τον εμφανίζουν το προηγούμενο έτος να φιγουράρει στην έκτη θέση της κατάταξης μεταξύ των δεκαπέντε πρώτων λιμένων της Ευρώπης από την όγδοη που ήταν το 2017. Ο Πειραιάς βάσει στοιχείων αλλά και «προβλέψεων» αναλυτών του λιμενικού τομέα θα είναι το πρώτο λιμάνι της Μεσογείου που θα σπάσει την σταθερή για δεκαετίες πρωτοκαθεδρία των τεσσάρων λιμένων της Β. Ευρώπης (Αμβούργο, Ρότερνταμ, Αμβέρσα και Μπεμερχάβεν) στην κατάταξη των container terminal.
Η «μάχη» που εξελίσσεται σε δύο μέτωπα είναι ιδιαίτερα σκληρή τόσο στο πεδίο της Μεσογείου όσο και σε εκείνο της Β. Θάλασσας. Ωστόσο έγκυροι παρατηρητές εκτιμούν ότι ο Πειραιάς με το +24.40% «καλπάζει» σε βαθμό τέτοιο που δεν αποκλείονται θεαματικές ανατροπές στην βασική κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμένων με την μεγαλύτερη κίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Όπως έχει επισημανθεί πρόσφατα αν αυτή δυναμική του Πειραιά δεν ανακοπεί τότε δεν αποκλείεται να βρεθεί στη τέταρτη θέση της κατάταξης εκθρονίζοντας το Μπεμερχάβεν το οποίο δεν αποκλείεται να κατρακυλήσει ακόμη και στην έβδομη θέση αν εκτός του Πειραιά την ίδια δυναμική διατηρήσουν και τα λιμάνια τρία Ισπανικά λιμάνια (Valencia, Algeciras Barcelona).

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter