Πεμ04182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αλλάζει το τοπίο στις συνδυασμένες μεταφορές

TRAINOSECOSCO

Έγινε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο, στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι. Η είδηση είναι εξαιρετικά σημαντική καθώς η λειτουργία του σιδηροδρομικού άξονα Πειραιά-Θεσσαλονίκης με ηλεκτροκίνηση πρόκειται να αλλάξει σημαντικά τα δεδομένα στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα αλλά και να προσδώσει δυναμική και επιπρόσθετη ανταγωνιστικότητα στο λιμάνι του Πειραιά. Να σημειωθεί ότι την ενεργοποίηση του εν λόγω τμήματος του σιδηροδρομικού άξονα αναμένουν τα επιχειρηματικά σχήματα που ετοιμάζονται να δρομολογήσουν εμπορικούς συρμούς από και προς το λιμάνι του Πειραιά. Γεγονός που εκτός των άλλων θα αναδιαμορφώσει το τοπίο στις συνδυασμένες μεταφορές.
Χθες στην επιτυχή δοκιμή της γραμμής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σε δηλώσεις του μεταξύ άλλων ανέφερε ότι πρόκειται για «ένα έργο που αλλάζει το μεταφορικό και το συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας και της ευρύτερης περιοχής», επισημαίνοντας ότι «μέχρι τον Ιούνιο θα έχει παραδοθεί το σύνολο του έργου. Θα έχουμε επιτέλους το Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή. Θα μπορούμε να κάνουμε 3 ώρες και 20 λεπτά από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Αυτό σημαίνει πάρα πολλά για τις επιβατικές, τις σιδηροδρομικές, αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές.» Οσον αφορά στη διαδρομή Αθήνα – Λιανοκλάδι θα διαρκεί έως 90 λεπτά και η διαδρομή Αθήνα – Δομοκός έως 108 λεπτά.
Ιδιαίτερα σημαντική χαρακτηρίζεται και η δήλωση του υπουργού ότι το καλοκαίρι του 2018 θα είναι έτοιμη η διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και θα λειτουργεί, ενώ μέχρι τα τέλη του 2019 θα είναι έτοιμο το μεγαλύτερο τμήμα από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα.
«Πιστεύω ότι η προτεραιότητα που έχουμε δώσει στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς για όλη τη χώρα υλοποιείται. Η ΠΑΘΕ πλέον δεν είναι όνειρο. Θα παραδοθεί. Και πάμε για το επόμενο μεγάλο έργο που είναι η σιδηροδρομική Εγνατία και η σύνδεση της Μαύρης Θάλασσας με τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδας. Έως το τέλος του 2018 θα υπάρχει και σιδηροδρομική σύνδεση με τη Σερβία και τα Σκόπια.»
Τουριστική εκμετάλλευση
Καταλήγοντας, ο Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε ότι στην περιοχή της Θεσσαλίας, στα Τέμπη, και στην Πελοπόννησο, οι παλιές γραμμές θα χρησιμοποιηθούν σαν τουριστικές γραμμές που θα συμβάλλουν στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και σε τοπικές διαδρομές. «Και για να μπορούν οι κάτοικοι των δήμων να μετακινούνται, αλλά και να έχουμε τουριστικό προϊόν, που θα μπορεί να αξιοποιηθεί με άλλους τρόπους προς όφελος της περιοχής. Άλλωστε η γέφυρα του Γοργοποτάμου είναι κάτι που πρέπει να επιδεικνύεται για άλλους λόγους,» είπε χαρακτηριστικά.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter