Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ελλάδα: Αλλάζει… το «κλίμα» στις συνδυασμένες μεταφορές

0000000000 TRAINOSE 1

Καθοριστικής σημασίας φαίνεται ότι θα είναι το προσεχές έτος για τα συμβαίνοντα στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα. Και τούτο διότι αφ ενός Rail Cargo Logistics Goldair και Pearl θα δραστηριοποιηθούν στις εμπορικές σιδηροδρομικές μεταφορές ενώ τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, που σήμερα με τη διαδικασία των υπογραφών περνά στην κοινοπραξία DIEP GmbH- Terminal Link SAS- Belterra Investments Ltd, και του Πειραιά θα επιδιώξουν δυναμικά να αυξήσουν αφ ενός της σιδηροδρομικές μεταφορές από και προς αυτά αλλά και εν δυνάμει τις συνδυασμένες μεταξύ πλοίου, τραίνου και TIR. Να σημειωθεί ότι ήδη στις προθέσεις της Rail Cargo Logistics Goldair ενυπάρχει και το κομμάτι του Semi Trailer Transfer που ως γνωστόν παρέχει τη δυνατότητα διακίνησης με σιδηροδρομικά βαγόνια συρόμενων φορτηγών χωρίς τράκτορες που θα αποτελέσει μία «μικρή επανάσταση», εφ όσον υλοποιηθεί για τα ελληνικά δεδομένα. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι σε επίπεδο ΕΕ από δεκαετιών «τρέχουν» και έτρεξαν προγράμματα που στήριξαν και στηρίζουν την εκτροπή φορτίων από τα οδικά δίκτυα στα σιδηροδρομικά για λόγους περιβαλλοντικούς, που όμως υιοθέτησε εν συνεχεία το ευρωπαϊκό εμπόριο λόγω της οικονομίας κλίμακας που επιτυγχάνουν σε καύσιμα και φθορές των οχημάτων οι σιδηροδρομικές «επιλογές».
Από την άλλη πλευρά η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ σε βάθος δεκαετίας έχει σχεδιασμό ολοκλήρωσης της κατασκευής 240.000 τ.μ. στεγασμένων αποθηκευτικών χώρων στην έκταση των 588 στρεμμάτων της ΓΑΙΟΣΕ στο Θριάσιο, ξεκινώντας την υλοποίηση της κατασκευής εντός του 2018 για τα πρώτα 120.000 τ.μ. που ουσιαστικά ενεργοποιεί το «πάρκο» που θα συμβάλει στην ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλώς.
Όσον αφορά στα της Θεσσαλονίκης και εκεί ο γενικότερος σχεδιασμός θέλει την ανάπτυξη ενός inland port ενώ παράλληλα είναι γνωστές οι προθέσεις της κοινοπραξίας DIEP GmbH- Terminal Link SAS- Belterra Investments Ltd , όπως είχε αναφέρει ο συντονιστής της κοινοπραξίας κ. Σωτήρης Θεοφάνης να αναπτύξει το σιδηροδρομικό και όχι μόνο έργο των συνδυασμένων μεταφορών που εν δυνάμει «θα επεκτείνει τις πύλες του λιμένα» στη νότια Βαλκανική. Η τελευταία βρίσκεται τις τελευταίες εβδομάδες να έχει συγκεντρώσει το διεθνές ενδιαφέρον καθώς στην πρόσφατη τετραμερή συνάντηση κρατών της περιοχής τα θέματα ανάπτυξης των σιδηροδρομικών μεταφορών αλλά και εν γένει των συνδυασμένων τέθηκαν στις πρώτες θέσεις της ατζέντας των θεμάτων οικονομικού υπερτοπικού ενδιαφέροντος η οποία «εμπλουτίστηκε» και με το θέμα της με πλωτό κανάλι διασύνδεσης του Δούναβη ώστε να «εκβάλει» και στο Β. Αιγαίο.
Τέλος να σημειωθεί ότι αρκετές ευρωπαϊκές εταιρίες του τομέα των συνδυασμένων μεταφορών «αναμένουν» Rail Cargo Logistics Goldair και Pearl να ξεκινήσουν την δραστηριότητά τους στο σιδηροδρομικό δίκτυο είτε για να συνεργαστούν, είτε για να προσαρτήσουν, όπως συμβαίνει επί άλλου ευρωπαϊκού εδάφους, «δικά τους» εμπορικά βαγόνια στους συρμούς των δύο ανταγωνιστών με ότι αυτό θετικό συνεπάγεται για τις συνδυασμένες μεταφορές στην χώρα αλλά και λόγω του ανταγωνισμού που θα αναπτυχθεί για το ελληνικό εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter