Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ανατολικά Βαλκάνια : Ώρα… συνδυασμένων μεταφορών

200 transcontainer

Στην τετραμερή σύνοδο κορυφής Ελλάδας - Βουλγαρίας - Ρουμανίας – Σερβίας που θα διεξαχθεί στο Βελιγράδι είναι στραμμένο το ενδιαφέρον, μεταξύ των άλλων, και του τομέα των συνδυασμένων μεταφορών.

Και τούτο διότι η πρόσφατη συμφωνία σιδηροδρομικής σύνδεσης με επίκεντρο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μεταξύ Ελλάδας- Βουλγαρίας με επέκταση τη Ρουμανία έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον του τομέα. Να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα τόσο οι ποτάμιες μεταφορές με επίκεντρο τις εκβολές του Δούναβη όσο και οι σιδηροδρομικές μεταφορές στα Ανατολικά Βαλκάνια βρίσκονται στις πρώτες θέσεις αν όχι στην πρώτη θέση του διεθνούς επενδυτικού ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών με τις εκ Κίνας επενδύσεις στο σιδηροδρομικό τοπίο να ηγούνται μακράν άλλων. Αν και οι ατζέντα είναι κυρίως στο πολιτικο-οικονομικό πεδίο η τετραμερής δεν αποκλείεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις, να πυροδοτήσει συζητήσεις για από κοινού ανάπτυξη μεταφορικών υποδομών οι οποίες θα φέρουν εγγύτερα λιμάνια της Μ. Θάλασσας από Ρουμανία και Βουλγαρία με τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και Θεσσαλονίκης με επέκταση στα Δυτικά Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη μέσω Σερβίας. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής «Cap Y Ilteu - Gurasada», υπέγραψε η κοινοπραξία Railworks, στην οποία συμμετέχουν η Γαλλική Alstom, η ελληνική Άκτωρ και η Ρουμανική Αrcada. To έργο προβλέπει τον εκσυγχρονισμό του εθνικού σιδηροδρόμου μήκους 22,3 χιλιομέτρων και υπογράφτηκε με τον Ρουμανικό Οργανισμό Σιδηροδρόμων με την προαναφερθείσα κοινοπραξία. Η γραμμή αυτή εντάσσεται στον άξονα ΤΕΝ - Τ 22 που είναι το βόρειο τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Ρήνου - Δουνάβεως, για τη διασύνδεση των πόλεων Νυρεμβέργη - Βουκουρέστι - Κωστάντζα. Υπενθυμίζεται ότι στην παρούσα φάση η Γερμανία διαδραματίζει πρωταγωνιστικό –κομβικό ρόλο στις σιδηροδρομικές μεταφορές καθώς ήδη διαμέσου των σιδηροδρομικών της κόμβων έχουν διέλθει και εμπορικές αμαξοστοιχίες προερχόμενες από την Κίνα στο πλαίσιο ανάπτυξης του σιδηροδρομικού δρόμου του μεταξιού που «φαίνεται» ότι θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά ως ένα βαθμό προς τον αντίστοιχο θαλάσσιο.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter