Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σιδηροδρομική «γέφυρα Amsterdam- Κίνας

221234poland china

Ενώ ήδη τα πρώτα έμφορτα εμπορευματοκιβωτίων τραίνα από την Κίνα έφτασαν στην Ευρώπη στο «παιχνίδι» της σιδηροδρομικής διασύνδεσης εισέρχεται πασιδύναμα και η Ολλανδία με το λιμάνι του Amsterdam.

Με σύμμαχο την εξειδικευμένη στα logistics εταιρία Nunner Logistics και την Αυστριακή Rail Cargo Group «κτίζεται σιδηροδρομική γέφυρα» 11.000 χιλιομέτρων με την Κίνα διαμέσου Γερμανίας, Πολωνίας, Λευκορωσίας, Ρωσίας και Καζακστάν.

Το ενδιαφέρον του εγχειρήματος είναι ότι πρώτη φορά ευρωπαϊκό λιμάνι «ανταγωνίζεται δια ξηράς» ουσιαστικά τον εαυτό του με τις θαλάσσιες μεταφορές εκ Κίνας υποστηρίζοντας μάλιστα την μεταφορά δια σιδηροδρόμου καθώς τα 11.000 χιλιόμετρα θα καλύπτονται σε 16 μέρες που είναι σχεδόν το μισό της θαλάσσιας διαδρομής και 20 φορές μικρότερης συμβολής στους αέριους ρύπους και δη του CO2...

Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι η Κίνα υποστηρίζει και τον σιδηροδρομικό δρόμο του μεταξιού ως εναλλακτικού του θαλάσσιου γεγονός που έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς πέραν του «ανταγωνισμού» που πυροδοτείται μεταξύ σιδηροδρόμων και πλοίων οδηγεί σε μεγάλες επενδύσεις στον τομέα του intermodal transportation ( συνδυασμένων μεταφορών)αλλά και επενδύσεων στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Επισημαίνεται επίσης ότι Κινεζικών συμφερόντων εταιρίες εκτελούν έργα αναβάθμισης σιδηροδρομικών υποδομών σε Ανατολικά και Δυτικά Βαλκάνια με ότι αυτό συνεπάγεται. Μάλιστα άρχισε η ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου Βελιγραδίου- Βουδαπέστης που χρηματοδοτείται από την Κίνα.

Σύμφωνα με τα σερβικά ΜΜΕ, ο εκσυγχρονισμός του δικτύου αυτού αποτελεί μέρος του σχεδίου της Κίνας για τη δημιουργία σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας ώστε να αναβαθμισθεί ο ρόλος του λιμανιού του Πειραιά ελαττώνοντας τον χρόνο μεταφοράς των προϊόντων προς την Κεντρική Ευρώπη. H τελετή έναρξης των εργασιών έγινε χθες στο Βελιγράδι παρουσία της πρωθυπουργού 'Ανα Μπερνάμπιτς η οποία, στην ομιλία της, τόνισε ότι πρόκειται για το πρώτο μεγάλο έργο διακρατικού χαρακτήρα που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος ΄΄One belt, one road΄΄ (Μία ζώνη, ένας δρόμος) και της πρωτοβουλίας ΄΄16+1΄΄ που προσβλέπει στην συνεργασία της Κίνας με χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter