Πεμ04182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Ανοίγει» ο σιδηροδρομικός άξονας Πειραιά- Θεσσαλονίκης

ose 003646

Θετικά είναι τα μηνύματα που «εκπέμπονται» από την πλευρά του ΟΣΕ για την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του σιδηροδρομικού άξονα Πειραιά- Θεσσαλονίκης και της σημασίας του για τις εμπορευματικές μεταφορές. Πρόσφατα στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων Πρακτορείο 104,9 FM, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) Κωνσταντίνος Πετράκης μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στις εμπορικές μεταφορές σημειώνοντας τα εξής: «Στις εμπορευματικές μεταφορές, ολοκληρώσαμε μέσα στο 2017 δύο καίριες παρεμβάσεις που χρόνιζαν.

Η πρώτη είναι η λεγόμενη ενωτική γραμμή του Αξιού, η οποία επιτρέπει πλέον στα τρένα που έρχονται από τον νότο να μην μπαίνουν Θεσσαλονίκη και χάνουν χρόνο, αλλά να πηγαίνουν απευθείας στην Ειδομένη. Εκεί είναι ο μεγάλος όγκος των εμπορευμάτων που διακινούνται.

Δώσαμε μιάμιση ώρα κέρδος χρόνου τουλάχιστον...». Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Πετράκης τόνισε πως σε λίγο ολοκληρώνονται και οι παρεμβάσεις στη γέφυρα του Γαλλικού η οποία είχε πρόβλημα ευστάθειας λόγω εδάφους, έργο από το οποίο, όπως τόνισε, θα υπάρχει επίσης κέρδος χρόνου στις εμπορικές αμαξοστοιχίες, που κινούνται προς τα βόρεια σύνορα της χώρας.

Μάλιστα , μεταξύ άλλων υπενθύμισε πως, ο ΟΣΕ υπέγραψε τη σύμβαση πρόσβασης και με τη δεύτερη εταιρεία που θα ενεργοποιηθεί στις εμπορικές μεταφορές και θα κάνει μεταφορές από τη Θεσσαλονίκη προς την Ειδομένη, τη Rail Cargo Goldair.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ υποστήριξε επίσης ότι «το πρόγραμμα εξελίσσεται ομαλά κι είναι ένα στοίχημα το οποίο η σιδηροδρομική οικογένεια και η πολιτεία το έχει κερδίσει, προκειμένου να κλείσουν αυτά τα έργα, τα οποία εδώ 18-19 χρόνια υλοποιούνται και δεν τελειώνουν».

Όσον αφορά στο Θριάσιο και τις διασυνδέσεις παράκαμψης του κέντρου των Αθηνών για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες τόνισε ότι έως το τέλος του χρόνου «μικρές στοχευόμενες παρεμβάσεις» θα επιτρέψουν την απευθείας έξοδο των εμπορικών τρένων από τον Πειραιά προς το Μενίδι και βορειότερα.

«Τελειώνουμε σε λίγο τη διαδικασία ολοκλήρωσης χρήσης του Θριάσιου Πεδίου για τα τρένα στο λιμάνι του Πειραιά, γιατί από το λιμάνι βγαίνει ο μεγάλος όγκος προϊόντων» ανέφερε.

«Ο χρόνος είναι χρήμα»

Το θέμα της πλήρους ηλεκτροκίνησης στον εν λόγω άξονα, η τεχνική αποκατάσταση και εκσυγχρονισμός του δικτύου, οι δυναμικότητες έλξης των ηλεκτρομηχανών, οι αντοχές του δικτύου αλλά και οι οικονομίες κλίμακας, σε σχέση με τη χρήση ντιζελομηχανών έχουν ήδη βρεθεί στο «μικροσκόπιο» εμπειρογνωμόνων σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών, εκπροσωπών παραγωγικών τάξεων, μηδέ εξαιρουμένων και εντεταλμένων στελεχών του ΟΛΠ και της COSCO.

Να σημειωθεί ότι όλες οι ενδιαφερόμενες πλευρές «στοιχίζονται» στο ρητό «ο χρόνος είναι χρήμα» καθώς η βελτιστοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε ανάπτυξης των εντός και εκτός χώρας συνδυασμένων μεταφορών με ότι αυτό συνεπάγεται για το εύρος των επιχειρήσεων των logistics αλλά και του ιδίου του Πειραιά έναντι του ανταγωνισμού από άλλα Μεσογειακά λιμάνια.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter