Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αναμένοντας την… απόψυξη

olp 665t

«Ξεπάγωμα» των διαδικασιών περί κινητικότητας και μετατάξεων αναμένουν σύμφωνα με πληροφορίες συνδικαλιστικοί κύκλοι των εργαζόμενων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Σχεδόν ένα χρόνο μετά την ψήφιση στη Βουλή της ιδιωτικοποίησης των ΟΛΠ και ΟΛΘ αλλά και της νομοθέτησης των μετατάξεων σε υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα , των υπαλλήλων εκείνων που δεν επιθυμούσαν να συνεχίσουν στους ιδιωτικοποιημένους ΟΛΠ και ΟΛΘ η όλη διαδικασία βρίσκεται στον «αέρα» με τους συνδικαλιστικούς φορείς να περιμένουν την υλοποίηση των υπεσχημένων από τις δύο τελευταίες ηγεσίες του ΥΝΝΠ με βάση το Ν. 4404/2016 αρθρο 11.

Προϋπόθεση για τη συμμετοχή των φορέων ως υπηρεσιών υποδοχής στο Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας είναι, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 4 του ν.4440/2016, η έκδοση Οργανισμών κατόπιν αξιολόγησης των δομών τους, όπου απαιτείται, και η αντίστοιχη κατάρτιση περιγραμμάτων θέσεων εργασίας, καθώς και η καταχώριση των ως άνω στοιχείων μαζί με την κατανομή θέσεων ανά οργανική μονάδα εκ μέρους των φορέων στο ψηφιακό Οργανόγραμμα του άρθρου 16 του ίδιου νόμου.

Πρόκειται για το σημείο «κλειδί» που θα δρομολογήσει και τις εξελίξεις αφού αναμένεται με ενδιαφέρον η παρουσίαση των θέσεων που θα ανοίξουν. Αλλά και του προσδιορισμού της καταληκτικής ημερομηνίας για την υποβολή εγγράφως ενδιαφέροντος από πλευράς των ενδιαφερόμενων.

Ως είναι γνωστόν η ηγεσία του ΥΝΝΠ φαίνετε να έχει ήδη μία πρώτη εικόνα του αριθμού των εργαζόμενων που ενδιαφέρονται να μετακινηθούν, καθώς είχε κινήσει κάποιες διαδικασίες καταγραφής, που δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ευκαταφρόνητος τηρουμένων των αναλογιών.

Ωστόσο σύμφωνα με εκτιμήσεις η εικόνα που σχηματίζεται δεν φαίνεται να είναι εκείνη που θα ήθελε η κυβέρνηση, δηλαδή ενός μικρού αριθμού εργαζόμενων και από τα δύο λιμάνια, που θα αποσοβούσε τους όποιους επιπρόσθετους κραδασμούς. Και μάλιστα σε μία χρονική συγκυρία που το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων από μόνο του αλλά και τα προαπαιτούμενα για το «κλείσιμο» της επικείμενης αξιολόγησης ήδη έχουν προκαλέσει ενδοκομματικούς και ενδοκυβερνητικούς κραδασμούς.

Εκτιμήσεις θέλουν ότι όσες περισσότερες μετατάξεις γίνουν, και όχι μόνο από τα λιμάνια, τόσο θα περιορίζεται η δυνατότητα της κυβέρνησης για προσλήψεις και μάλιστα σε περίοδο όπου το θέμα της αύξησης της απασχόλησης βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων θεμάτων της κυβερνητικής ατζέντας.

Πρόκειται στην ουσία για ένα «γόρδιο δεσμό» από τον οποίο φαίνεται να είναι «παγιδευμένη» τόσο η κυβέρνηση όσο και οι ενδιαφερόμενοι για μετατάξεις εργαζόμενοι, αλλά και τα δύο μεγάλα λιμάνια. Τα οποία είναι προφανές ότι θα ήθελαν να μειώσουν το μισθολογικό κόστος αλλά κυρίως να ανοίξουν θέσεις για ανανέωση του δυναμικού τους.

Στο μεταξύ πρόγραμμα μιας «μίνι» εθελουσίας εξόδου για όσους εργαζόμενους έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης έτρεξε η εισηγμένη σύμφωνα με τη στήλη «χαμαιλέων» του euro2day. Χρήση του προγράμματος ως την 30ή Ιουνίου έκαναν 27 υπάλληλοι και 5 εργάτες, στους οποίους καταβλήθηκαν κίνητρα αποχώρησης ύψους 0,7 εκατ. ευρώ.

Ο αριθμός προσωπικού της εταιρείας στις 30 Ιουνίου 2017 ανέρχεται στα 1.064 άτομα, ενώ έξι μήνες νωρίτερα έφτανε τα 1.092 άτομα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter