Τρι04162024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Δύο ναυπηγεία στη «μέση» διεθνούς ρότας

zoni perama 098

Στη... «μέση» διεθνούς ρότας (Ασίας-Ευρώπης-ΗΠΑ) βρίσκονται , όπως επισημαίνουν κύκλοι των παραγωγικών τάξεων που παρακολουθούν με ενδιαφέρον τα τεκταινόμενα στο διεθνή χώρο με τις ναυπηγικές μονάδες, οι δύο μεγάλες ελληνικές «γιάρδες» που βρίσκονται στον κόλπο της Ελευσίνας. Αιτία οι sotto voce συζητήσεις που συνεχίζονται από της επισκέψεως Τσίπρα στο Πεκίνο και εντεύθεν περί Κινεζικού ενδιαφέροντος για επενδύσεις στη μία ή και στις δύο μονάδες, τα προβλήματα των οποίων είναι γνωστά.

Ωστόσο η στρατηγικής σημασίας θέση που κατέχουν και οι δύο ελληνικές μονάδες αναδείχθηκε το τελευταίο διάστημα καθώς και λόγω διευρυμένου Σουέζ «πύκνωσαν» οι διελεύσεις μεγάλων φορτηγών πλοίων που καλύπτουν ρότες από την Ασία μέχρι και τις ΗΠΑ.

Να σημειωθεί ότι ναυπηγικές και ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες σε Τουρκία αλλά και σε Αδριατική, εσχάτως και της Μ. Θάλασσας, έχουν καρπωθεί μέχρι ώρας μεγάλο κομμάτι των επισκευών αλλά και κατασκευών πλοίων στη λογική του tailor made όσον αφορά στα φορτηγά κάθε τύπου.

Με δεδομένο ότι η εξειδίκευση των ευρωπαϊκών ναυπηγείων παραμένει, στην συντριπτική πλειοψηφία, στραμμένη στα επιβατηγά πλοία (κρουαζιερόπλοια & Ε/Γ-Ο/Γ) οι δύο ελληνικές μονάδες στη διαδρομή του χρόνου έχουν «διατηρήσει» το «πλεονέκτημα» να κτίζουν φορτηγά πλοία αλλά και πλοία για λογαριασμό του ελληνικού Πολεμικού ναυτικού υπερκαλύπτοντας τις υψηλές απαιτήσεις του τομέα των πολεμικών πλοίων.

Στοιχεία των προαναφερθεισών συζητήσεων συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι για να εκδηλωθεί ξεκάθαρα το όποιο επενδυτικό ενδιαφέρον από Κίνα ή από όπου αλλού η κυβέρνηση θα πρέπει πρώτα να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τις εμπλοκές που υπάρχουν με τον Σκαραμαγκά και όχι μόνο.

Μία τέτοια παρέμβαση θα οδηγούσε, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι στην αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ικανότητας της χώρας κυρίως μέσω της ανάπτυξης επισκευαστικών εργασιών αλλά και ενδεχομένως να επανέφεραν την Ελλάδα στην ομάδα των χωρών που «κτίζουν» πλοία.

Βέβαια ακόμη και στην περίπτωση αυτή που οι ορίζοντες θα ήταν ξεκάθαροι , οι ίδιοι κύκλοι εκτιμούν ότι θα χρειαζόταν και μεγαλύτερη εμπλοκή του χρηματοπιστωτικού συστήματος καθώς είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο είναι «κλειδί» που κατευθύνει τις ναυπηγήσεις σε μονάδες ανά τον κόσμο με ικανότητα να στηρίξουν τους εν δυνάμει πελάτες τους όπως στην περίπτωση της Κίνας.

Όσον αφορά στα του Περάματος οι ελπίδες όλες έχουν εδράσει στις διαθέσεις της COSCO πτυχές της οποίας αναμένεται να γίνουν περισσότερο γνωστές από τα τέλη Αυγούστου -αρχές φθινοπώρου- όπου η εταιρία θα έχει παραλάβει το «τιμόνι» του ΟΛΠ με το νέο δ.σ..

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter