Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ΣΒΑΠ για ΟΛΠ-ΟΛΘ: Πληρώνουμε ακόμη την Ειδομένη και περιμένουμε... ανάπτυξη - UPD

omyle kinitopoiisi 2014

Όταν ακόμη πληρώνουμε 6 εκατ. ευρώ τις ζημιές από την Ειδομένη και ξεκινούν νέες επιχειρηματικές περιπέτειες από τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης πως να ελπίζουμε ακόμη και σε ανάκαμψη. Πολύ περισσότερο σε ανάπτυξη». Δήλωση του προέδρου του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς κ. Δημήτρη Μαθιού στο Δ.Σ. του Συνδέσμου. «Η εξωστρέφεια αλλά και η βιομηχανική παραγωγή της χώρας είναι σε μεγάλη δοκιμασία. Οι συναλλαγές με τους πελάτες και τους προμηθευτές μας εκτός Ελλάδος έχουν δοκιμασθεί από την έλλειψη ρευστότητας, από την χαλάρωση της αξιοπιστίας στις εγγυήσεις μέσω Τραπεζών, και από τα capital controls. Οι αντοχές μας μειώνονται. Οι δυνάμεις μας καταρρέουν. Μπορεί να μην είναι ευθύνη της κυβέρνησης οι κινητοποιήσεις των λιμενεργατών στον Πειραιάς αλλά οφείλει να αποκαταστήσει τα προβλήματα ώστε να μην κλιμακωθούν. Κάτι πρέπει να γίνει.»

Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος του ΣΒΑΠ κ. Δημήτρης Μαθιός μιλώντας για τα προβλήματα στις μεταφορές και από τα λιμάνια στο νέο Δ.Σ. του Συνδέσμου κατά την πρώτη του συνεδρίαση.

 

ΟΛΠ-ΟΛΘ: Παρέμβαση Τσίπρα ζητούν οι Θεσσαλονικείς –Έμφραγμα λέει ο Κορκίδης

10:09 π.μ.

Σε πρωθυπουργική παρέμβαση ευελπιστούν οι φορείς των παραγωγικών τάξεων της Θεσσαλονίκης οι οποίοι μάλιστα απέστειλαν επιστολή προς τον πρωθυπουργό ώστε να αποφευχθούν οι συνέπειες στο εμπόριο και την οικονομία από τις κινητοποιήσεις των εργαζόμενων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Τη ίδια στιγμή ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ και του ΕΒΕΠ Β. Κορκίδης έκανε λόγο για έμφραγμα ενώ ιδιαίτερα προβληματισμένοι εμφανίζονται κύκλοι των παραγωγικών τάξεων και των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων του Πειραϊκού χώρου. Που ετοιμάζονται να προσφύγουν νομικά και να απαιτήσουν αποζημιώσεις στην περίπτωση που οι κινητοποιήσεις συνεχίσουν. Μάλιστα αρνητικού σχολιασμού έτυχε και η γνωστοποίηση της πρόθεσης της ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας να συγκαλέσει τριμερή σύσκεψη για τα εργασιακά ζητήματα καθώς είναι προφανές ότι θα πρέπει να εφαρμοστούν όσα απορρέουν από την κείμενη νομοθεσία και το δικαίωμα συλλογικών διαπραγματεύσεων με δεδομένο ότι τα δύο λιμάνια περνούν στην χωρία των εταιριών του ιδιωτικού τομέα.

Στο σημείο αυτό οι ίδιοι «υπενθύμιζαν» ότι υπάρχει δυνατότητα μετατάξεων από θέσεις του δημοσίου σε άλλες θέσεις και με βάση την «κινητικότητα» την οποία έχει ενεργοποιήσει η κυβέρνηση.

Ειδικότερα στην επιστολή των Θεσσαλονικέων αναφέρονται τα ακόλουθα:

«Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ. Οι κυλιόμενες απεργίες των εργαζομένων στο λιμάνι Θεσσαλονίκης ως αντίδραση στη διαδικασία ιδιωτικοποίησής του, στρέφονται με ευθύ τρόπο κατά όλων των επαγγελματικών τάξεων, που εξαρτώνται άμεσα σε μεγάλο βαθμό από την ομαλή και αδιατάρακτη λειτουργία του Λιμένα.Επιπλέον δε, συνυπολογιζόμενες με τις απεργίες του Μαρτίου και του Απριλίου, επαναφέρουν στη μνήμη μας τις απεργίες του 2008, όταν ο επιχειρηματικός κόσμος της Βορείου Ελλάδος υπέστη οικονομική καταστροφή, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης απαξιώθηκε χάνοντας ένα μεγάλο μέρος του transit φορτίου, το οποίο ουδέποτε επέστρεψε κατευθυνόμενο στα λιμάνια του Δυρραχίου, του Μπουργκάς και της Βάρνας. Η διαρκής απαξίωση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης οδηγεί αρκετούς επιχειρηματίες, επίσης, να στραφούν προς το Λιμάνι του Πειραιά, του οποίου οι ρυθμοί είναι αυξητικοί και εις βάρος του Λιμένα της πόλης μας.

Δυστυχώς η ιστορία επαναλαμβάνεται, σε μία χρονική περίοδο κατά την οποία η Χώρα και οι παραγωγικές τάξεις είναι στο χείλος της καταστροφής δίνοντας τη χαριστική βολή σε μια σειρά οικονομικών και παραγωγικών κλάδων της Θεσσαλονίκης και γενικότερα της Βορείου Ελλάδος, τη στιγμή που η ανάπτυξη είναι το ζητούμενο στις μέρες μας. Οποιαδήποτε οπισθοδρόμηση οδηγεί στο να χαθεί και η τελευταία ευκαιρία ανάπτυξης του Λιμένα, με αποτέλεσμα να το καταστήσει ένα αποδυναμωμένο Λιμάνι ήσσονος σημασίας στη Μεσόγειο.

Κύριε Πρωθυπουργέ, όλοι οι φορείς της Θεσσαλονίκης κάνουμε έκκληση για την άμεση παρέμβασή σας, ώστε να δοθεί λύση στο φλέγον ζήτημα της λειτουργίας του Λιμένα καθώς σε αντίθετη περίπτωση οι αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία θα είναι ανυπολόγιστες».

Υπενθυμίζεται ότι την παρέμβαση του ΥΝΑ έχει ζητήσει με έγγραφο της η Διεθνής Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ) και ο φορέας που εκπροσωπεί τις κρουαζιέρες.

Αντίστοιχα όπως προαναφέρθηκε ο κ. Κορκίδης σε πρόσφατη τοποθέτησή του στο πλαίσιο συνάντησης με συνδικαλιστικούς φορείς ανέφερε τα ακόλουθα:

«...Με απόλυτο σεβασμό στο δικαίωμα διαμαρτυρίας των Σωματείων των υπαλλήλων των λιμανιών για την προάσπιση των συμφερόντων τους, ως εκπρόσωποι του παραγωγικού κόσμου της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, θα θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας, για το πώς θα εξελιχθεί η παρούσα δυσμενής κατάσταση, η οποία, ασφαλώς προκαλεί «έμφραγμα» στις θαλάσσιες μεταφορές και κατ’ επέκταση σοβαρά προβλήματα στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο, αλλά και στο θαλάσσιο τουρισμό.

Συγκεκριμένα, δημιουργούνται προβλήματα στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και στην προσέγγιση των προγραμματισμένων δρομολογίων των κρουαζιερόπλοιων στους σταθμούς κρουαζιέρας του Ο.Λ.Π. και του Ο.Λ.Θ. Πιστεύουμε, επομένως, ότι επελέγη λάθος τρόπος και χρόνος για τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους, καθώς «τραυματίζεται» η εικόνα της Χώρας μας στο εξωτερικό, ενόψει, μάλιστα της θερινής τουριστικής περιόδου, καθώς επίσης και της εισαγωγής πολλών εποχιακών εμπορευμάτων, αλλά και της διοργάνωσης της μεγαλύτερης διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης, των «Ποσειδωνίων 2016».

Σημειώνεται ότι, στον κλάδο του τουρισμού, που αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες εσόδων της ελληνικής οικονομίας, ο οποίος μαζί με τον κλάδο του εμπορίου, λειτουργούν, ως συγκοινωνούντα δοχεία, υπάρχουν πολλές προσδοκίες για τη φετινή τουριστική περίοδο. Στη σημερινή κρίσιμη οικονομική συγκυρία για τον τόπο μας, έπειτα και από την επίτευξη Συμφωνίας, η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί, ως ευκαιρία, προκειμένου να εξέλθει η Χώρα από το τούνελ της ύφεσης, τρία είναι τα κυρίαρχα ζητούμενα:
α) η διασφάλιση των θέσεων εργασίας, των συλλογικών συμβάσεων και της εργασιακής ειρήνης,
β) η επιτάχυνση της μεταβατικής περιόδου των διαρθρωτικών αλλαγών και
γ) η ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, με την προσέλκυση επενδύσεων.

Ως εκ τούτου, καλούμε αμφότερες τις πλευρές, να εντείνουν, μέσω του διαλόγου, τις προσπάθειές τους για μία άμεση λύση, καθώς ο επιχειρηματικός κόσμος και οι εργαζόμενοι της Χώρας, που επίσης καλούνται να αντιμετωπίσουν την ίδια φορολογική και ασφαλιστική «καταιγίδα», δεν αντέχουν τη δίνη νέων περιπετειών. Η εξαντλημένη επιχειρηματικότητα δεν αντέχει άλλους θαλάσσιους αποκλεισμούς...».

 

 

 

Με πληροφορίες από voria.gr

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter