Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Θ. Δρίτσας: Όλα ρευστά μέσα στις διαπραγματεύσεις για τις ιδιωτικοποιήσεις

dritsas 1034253

Το ρευστό του σκηνικού που διαμορφώνεται με τις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης, επικαλέστηκε πριν από λίγο ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, κληθείς να σχολιάσει την τοποθέτηση του Πρωθυπουργού περί συνέχισης της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και τις υπό διαπραγμάτευση διαδικασίες που ανέφερε.

Ο συνολικός προγραμματισμός είπε ο κ. Δρίτσας, ορίζεται από την εξέλιξη της διαδικασίας του πλαισίου λειτουργίας της χώρας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ αναφορικά με την διαδικασία επανέλαβε ότι προαπαιτούμενο είναι να έχει προσδιοριστεί ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμένα και η υποδοχή επενδύσεων.

Ο κ. Δρίτσας άφησε ανοιχτό παράθυρο, επαναλαμβάνοντας ότι η πίεση της συγκυρίας των διαπραγματεύσεων διαμορφώνει τα δεδομένα ενώ επανέλαβε τη πεποίθηση που είχε εκφράσει και στην προηγούμενη συνέντευξη του, ότι ουδείς μέσα στη κυβέρνηση είναι υπέρ των αποκρατικοποιήσεων.

Αναφορικά με το θέμα της ηγεσίας του ΟΛΠ και με όσα σενάρια έχουν κυκλοφορήσει το τελευταίο διάστημα, είπε ότι δεν έχει ανοίξει κανένα θέμα ηγεσίας για το λιμάνι του Πειραιά, ενώ χαρακτήρισε λειτουργική τη συνεργασία του με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Γ. Ανωμερίτη.

Έχει εκείνος τις απόψεις του κι έχω εγώ τις δικές μου πρόσθεσε, για να διευκρινίσει ευθείς αμέσως ότι το θέμα της αλλαγής των ηγεσιών στα λιμάνια θα γίνει τη κατάλληλη στιγμή, ενώ είπε ότι εντός των επόμενων 24 ωρών θα γνωστοποιηθεί και το όνομα που θα αναλάβει τη διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Στο σημείο αυτό και με αφορμή σχετική ερώτηση επί των σεναρίων που θέλουν τη μετακίνηση του νυν Γ.Γ. Λιμένων Θ. Χριστόπουλου στην ηγεσία του ΟΛΠ, ο υπουργός είπε ότι ο κ. Χριστόπουλος παραμένει στο υπουργείο, επισημαίνοντας ότι δεν έχει ανοίξει θέμα προς ώρας ηγεσίας του ΟΛΠ, για να τονίσει εμφατικά ότι όλα θα γίνουν στην ώρα τους, υπονοώντας σαφώς τις επικείμενες αλλαγές που θα θελήσει να επιφέρει η κυβέρνηση στα Διοικητικά σχήματα των λιμένων.

Αναφορικά με τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων ο κ. Δρίτσας τη χαρακτήρισε πρόσχημα για την προσπάθεια ιδιωτικοποίησης που εξελίχθηκε αργότερα, για να σημειώσει ωστόσο ότι η ΡΑΛ θα μπορούσε υπό άλλες προϋποθέσεις να παίξει ρόλο αλλά όχι ως Αρχή Λιμένων, αλλά ως Αρχή Λιμένος.

Η συγκεκριμένη τοποθέτηση αλλά και εκείνη της αναφοράς του για προαπαιτούμενο προσδιορισμού του δημόσιου χαρακτήρα του λιμένα, δημιουργεί ένα νέο πεδίο καθώς είναι προφανές ότι η κυβέρνηση αναζητά φόρμουλα, ούτως ώστε να υπάρξει νομική κάλυψη του βασικού ιδιοκτησιακού που θα επιτρέψει την εκχώρηση - πώληση - παραχώρηση δηλαδή τη συνέχιση του διαγωνισμού για την κατακύρωση του έργου που συντελείται στο λιμάνι και όχι της με την στενή έννοια «πώλησης» των γαιών επί των οποίων υφίστανται οι εγκαταστάσεις, δηλαδή ενός θέματος που είχε απασχολήσει από δεκαετίας και πλέον προηγούμενες κυβερνήσεις με τα θέματα των ναυπηγείων.

Ο κ. Δρίτσας επίσης είπε ότι προς ώρας δεν έχει εκδηλωθεί κανένα ενδιαφέρον επενδυτικό για άλλα λιμάνια που είναι υπό τον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ παρά μόνο για τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη ,τα επενδυτικά σχήματα για τα οποία είναι ήδη γνωστά.

Επίσης ο υπουργός αναφέρθηκε και στη ναυτική εκπαίδευση σημειώνοντας ότι είναι ένα πολυσύνθετο και σοβαρό ζήτημα καθώς το εν λόγω θέμα αφορά την υποστήριξη της ναυτιλίας και γι το λόγο αυτό, όπως αποκάλυψε θα συγκροτηθεί ειδική ομάδα εργασίας για συλλογή προτάσεων όλων των εμπλεκόμενων στο θέμα φορέων.

Κινούμαστε, είπε, στον άξονα της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης για να σημειώσει ότι δεν έχει τεθεί θέμα από πλευράς εφοπλιστικών ενώσεων να ανοίξει θέμα ιδιωτικής εκπαίδευσης ( υπήρξε ρύθμιση στο πρόσφατο παρελθόν που έδινε τη δυνατότητα δημιουργίας ιδιωτικών σχολών) υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει αναβάθμιση των υφιστάμενων δημόσιων σχολών πράγμα στο οποίο κινείται αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση.

Αναφορικά με τα θέματα της ακτοπλοΐας και τις ειδικές συνθέσεις που προβλέπονται, τόνισε την αναγκαιότητα εξορθολογισμού του πλαισίου, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι κανένας χειρισμός δε θα πρέπει να ωθήσει σε περαιτέρω μείωση του ακτοπλοϊκού στόλου.

Ο κ. Δρίτσας επανέλαβε ότι δε πρόκειται να υπάρξει αιφνιδιασμός, σε κανένα από τα θέματα που χειρίζεται η παρούσα ηγεσία του υπουργείου ενώ είπε ότι θα υπάρξει παράταση κι ενός μηνός σε κάθε αίτηση που θα αφορά τις ειδικές συνθέσεις ούτως ώστε τα αιτήματα να επιστραφούν στο υπουργείο με νομική τεκμηρίωση προκειμένου να εξεταστούν περαιτέρω.

Με αφορμή το μεταναστευτικό ο κ. Δρίτσας τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης του προσωπικού του υπουργείου, τόσο σε στρατιωτικό όσο και σε πολιτικό προσωπικό, λόγω της ιδιαιτερότητας και σοβαρότητας των θεμάτων που χειρίζεται το εν λόγω υπουργείο ενώ καυτηρίασε την συρρίκνωση που συνέβη πρόσφατα επί προηγούμενης κυβέρνησης λέγοντας ότι αυτή έγινε άκριτα.

Για το μεταναστευτικό είπε ότι το υπουργείο επιχειρεί να κάνει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυτά που θα έπρεπε να είχα γίνει από διετίας και ανακοίνωσε την βελτίωση της στελέχωσης της λιμενικής δύναμης του αν. Αιγαίου σε πρώτη φάση με 205 στελέχη του Λιμενικού που θα μετακινηθούν από άλλες υπηρεσίες ενώ γνωστοποίησε και την πρόθεση του να επισκεφθεί τις ευαίσθητες ζώνες τα νησιά του αν. Αιγαίου.

Ο κ. Δρίτσας έκανε εκτενή αναφορά στις εξελίξεις που σηματοδοτήθηκαν σε επίπεδο ΕΕ και στην βελτίωση της χρηματοδότησης των δυο προγραμμάτων «Τρίτων» και «Ποσειδών», υπενθύμισε τις διεθνείς συνθήκες που υφίστανται, εξήρε το ρόλο των δυνάμεων του Λιμενικού και επεσήμανε ότι δίνεται ιδιαίτερη βαρύτατα στο θέμα των διακινητών καθώς αποτελεί μια από τις σοβαρότερες παραμέτρους του προβλήματος έτσι όπως έχει διαμορφωθεί.

Τέλος, ο κ. Δρίτσας διέψευσε ότι υπάρχει θέμα φορολόγησης των ναυτικών, ενώ ερωτηθείς για το ενδεχόμενο να ανοίξει συζήτηση περί αναδιαμόρφωσης του πλαισίου για το ναυτεργατικό συνδικαλισμό παρέπεμψε το θέμα στο μέλλον.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter