Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ι. Χατζηαντωνίου: Απαιτείται ευελιξία, ταχύτητα κινήσεων και αποφάσεων, για σχηματοποίηση της λιμενικής πολιτικής

DNE 523

Να μην χαθεί άλλος χρόνος όσον αφορά στην αξιοποίηση της δυναμικής των ελληνικών λιμένων εις βάρος της εθνικής οικονομίας αλλά και της θέσης των λιμένων στο παγκόσμιο λιμενικό σύστημα ήταν η "κοινή συνιστώσα" των διαπιστώσεων της αποψινής εκδήλωσης της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης (Δ.Ν.Ε.).

Που συμπληρώνει εφέτος 93 χρόνια συνεχούς, δυναμικής και γόνιμης παρουσίας και προσφοράς στην Ναυτιλιακή Κοινότητα. Απαιτείται ευελιξία και προ πάντων ταχύτητα κινήσεων και αποφάσεων, για την σχηματοποίηση της αναγκαίας λιμενικής πολιτικής τόνισε ο πρόεδρος της Δ.Ν.Ε. Γιάννης Χατζηαντωνίου. Οι διαδικασίες των διαγωνισμών σημείωναν με νόημα υψηλόβαθμα στελέχη ναυτιλιακών πρακτορείων που παρέστησαν έπρεπε ήδη να έχουν περάσει στην τελική τους φάση καθώς είναι γνωστό ότι οι μεγάλες «συμμαχίες» ήδη επανατοποθετούνται στρατηγικά στο παγκόσμιο λιμενικό σύστημα. Μάλιστα τόνιζαν, ότι κύκλοι των παραγωγικών τάξεων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη προσβλέπουν στην επίσπευση των διαδικασιών, εκφράζοντας ικανοποίηση για την πρόσφατη θέση της κυβέρνησης στο εν λόγω θέμα, καθώς θα «αφυπνίσει» δραστηριότητες τόσο του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα όσο και των τροφο-εφοδιασμών γενικότερα.
Αφορμή που πυροδότησε τις συζητήσεις αποτέλεσε η ομιλία νωρίτερα του προέδρου της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης Γιάννη Χατζηαντωνίου ο οποίος μεταξύ άλλων υπενθυμίζοντας τις θέσεις της Ένωσης σημείωσε ότι αυτές «εστιάζονται στην ανάγκη λήψης από την Πολιτεία των καταλλήλων μέτρων για την ανάπτυξη του Πρώτου λιμένα της χώρας, αλλά και των άλλων στρατηγικής σημασίας λιμένων, ώστε να καταστούν κόμβοι του διεθνούς εμπορίου και διαμετακομιστικά κέντρα, αξιοποιώντας την γεωγραφική μας θέση σε αναπτυξιακό-επενδυτικό πλεονέκτημα».
Επενδύσεις που , όπως παρατήρησε «βελτιώνουν την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα των λιμένων προς όφελος των Χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων, είναι προς την σωστή κατεύθυνση, όπως η πρόσφατη κυρωθείσα από την Βουλή συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ-COSCO». Η επένδυση αυτή, τόνισε ο κ. Χατζηαντωνίου, «αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο δαπάνης 230 εκατομμυρίων ευρώ, καθιστώντας τον Πειραιά ένα από τα πλέον σύγχρονα και μεγάλα εμπορευματικά λιμάνια της Ευρώπης, καθ' όσον δημιουργούνται υποδομές που μπορούν να υποδεχθούν πάνω από 6 εκατομμύρια κοντέινερ ετησίως». Στρέφοντας το βλέμμα προς την κυβέρνηση ο πρόεδρος της Δ.Ν.Ε. τόνισε χαρακτηριστικά τα εξής: «Από πλευράς της Πολιτείας, απαιτείται ευελιξία και προ πάντων ταχύτητα κινήσεων και αποφάσεων, για την σχηματοποίηση της αναγκαίας λιμενικής πολιτικής, προς την κατεύθυνση της υλοποίησης στα στρατηγικής σημασίας λιμάνια, περαιτέρω σημαντικών ιδιωτικών επενδύσεων παγκόσμιων διαχειριστών λιμενικών υποδομών, που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για την διαγωνιστική διαδικασία.
Τότε μόνον τα λιμάνια θα αποκτήσουν νέα δυναμική και θα διασφαλίσουν την ανταγωνιστικότητά τους εν μέσω των δυσμενών οικονομικών συγκυριών. Η ανάπτυξη παρόμοιων δραστηριοτήτων των λιμένων, ευνοεί όπως είναι γνωστό, πολλές άλλες παράπλευρες επιχειρήσεις που αναπτύσσονται παράλληλα και ανοίγονται νέες θέσεις εργασίας.
Δεν πρέπει τέλος να διαφεύγει της προσοχής της Πολιτείας, ότι ήδη σε παγκόσμιο επίπεδο, οι μεγάλες Ναυτιλιακές Εταιρείες επαναπροσδιορίζουν τις θέσεις τους και τις στρατηγικές τους, σε μία προσπάθεια να καλύψουν τα απαιτητά από το παγκόσμιο εμπόριο. Όπως και να έχει, δεν θα πρέπει να χαθεί η επενδυτική ευκαιρία για τα Ελληνικά λιμάνια, η σημασία των οποίων έχει καταδειχθεί τόσο από τους Χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων- Μέλη της Δ.Ν.Ε., όσο και από τις παραγωγικές τάξεις».
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Χατζηαντωνίου ευχαρίστησε τα στελέχη και τους υπαλλήλους των Εταιρειών - Μελών της Ενώσεώς μας, τις Αρχές του Λιμένος, τις Διοικήσεις του ΟΛΠ.ΑΕ, του ΣΕΠ.ΑΕ, των Επιμελητηρίων, των Επαγγελματικών Ενώσεων, καθώς επίσης και τις αρμόδιες διευθύνσεις του Υπουργείου Οικονομικών και των Τελωνειακών Υπηρεσιών, για τις οποίες υπογράμμισε την άριστη συνεργασία μαζί τους, επισημαίνοντας όμως την ανάγκη επίσπευσης της διευθέτησης των προβλημάτων που τίθενται κάθε φορά από την Ένωση.
Να σημειωθεί τέλος ότι ιδιαίτερου σχολιασμού έτυχαν και τα δημοσιοποιηθέντα σήμερα στοιχεία της Eurostat για το 2013 που απεικονίζουν το λιμάνι του Πειραιά στη δέκατη θέση της κατάταξης των λιμένων της ΕΕ χάρη στην κίνηση που πρόσθεσε η δραστηριοποίηση της COSCO στον Πειραιά μέσω των εγκαταστάσεών της PCT SA.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter