Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Ανεβάζει» η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα λιμάνια

limani thessalonikis

Δικαιωμένοι μετά από παρέλευση 25ετίας, φαίνεται να είναι εκείνοι οι κύκλοι των παραγωγικών τάξεων που υποστήριζαν την πλήρη σιδηροδρομική κάλυψη των στρατηγικής σημασίας λιμένων. Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που απορρέουν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η συνεργασία με την Cosco κατέγραψε αξιοσημείωτες επιδόσεις το τρέχον έτος, ενώ για την επόμενη χρονιά τα πράγματα εμφανίζονται ευοίωνα, καθώς υπολογίζεται ότι κατ' ελάχιστο θα υπάρξουν 500 και πλέον εμπορικοί συρμοί που θα αναχωρούν από τις εγκαταστάσεις της PCT προς τα κέντρα διασποράς εμπορευμάτων σε ανατολική και κεντρική Ευρώπη.

Στο ευοίωνο της υπόθεσης έρχεται να προστεθεί και το γεγονός ότι από το 2015 μεγάλα τμήματα του σιδηροδρομικού άξονα που συνδέει τον Πειραιά με το διεθνές δίκτυο θα καλύπτονται από ηλεκτροκίνηση, γεγονός που θα επιτρέπει συνυπολογιζομένης και της ανάπτυξης των υποδομών μεγαλύτερες ταχύτητες για τους εμπορευματικούς συρμούς αλλά και μεγαλύτερους σε αριθμό βαγονιών συρμούς, κάτι που τώρα περιορίζεται με την ντιζελοκίνηση.

Στο μεταξύ οι δηλώσεις του Κινέζου πρωθυπουργού χθες στο πρακτορείο ειδήσεων Τανγιούγκ, έχουν θορυβήσει τις παραγωγικές τάξεις της Β. Ελλάδος και τους χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων της Θεσσαλονίκης κατά κύριο λόγο, καθώς διαφαίνονται δύο άξονες που δεν συμπεριλαμβάνουν τη Θεσσαλονίκη και το λιμάνι στους γενικότερους σχεδιασμούς.

Να σημειωθεί ότι στο πρόσφατο παρελθόν κύκλοι των παραγωγικών τάξεων είχαν επισημάνει τον κίνδυνο να αναπτυχθεί ο σιδηροδρομικός άξονας υπεράνω της Εγνατίας, με απολήξεις σε βουλγαρικά και ρουμανικά λιμάνια γεγονός που θα δημιουργούσε επιπρόσθετα προβλήματα καθώς οι παραγωγικές τάξεις εξακολουθούν να υποστηρίζουν τον άξονα της Εγνατίας σιδηροδρομικά και οδικά με κύριους κόμβους τα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης.

Επιπροσθέτως ο φόβος έρχεται να εδράσει και στο γεγονός ότι αναλυτές διαβλέπουν ότι οι μεγάλες συμμαχίες με την δρομολόγηση των μεγάλων σε μεταφορική ικανότητα πλοίων θα προσπεράσουν λιμάνια που δεν βρίσκονται στους μεγάλους άξονες Ασίας – Ευρώπης και Ασίας - Αμερικής τα οποία και μελλοντικά θα διαδραματίζουν ρόλο επικουρικών κόμβων συγκέντρωσης και διασποράς εμπορευμάτων από και προς τα μεγάλα εμπορικά λιμάνια κόμβους που μέλλεται να προσδιοριστούν το αργότερο μέχρι και τα τέλη Φεβρουαρίου.

Να σημειωθεί ότι ο Πειραιάς βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος παρά τα γεγονός ότι οι πολιτικές εξελίξεις στέλνουν πίσω τις διαδικασίες της β' και ουσιαστικής φάσης καθιστώντας τον ορίζοντα απρόβλεπτο αφού το ενδεχόμενο προσφυγής στις κάλπες ουσιαστικά θα έστελνε το εν λόγω θέμα ακόμα πιο πίσω εντ'ος του 15 δηλαδή σε χρονική φάση που οι συμμαχίες θα έχουν τοποθετηθεί.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter