Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στο φως η «κρυμμένη προίκα» των λιμανιών

DSCN24041

Δικαιωμένοι εκ των γεγονότων είναι όσοι εκ των παραγωγικών τάξεων αλλά και των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων επί μία συναπτή εικοσαετία και πλέον υποστήριζαν την αναγκαιότητα σιδηροδρομικής κάλυψης-υποστήριξης στρατηγικής σημασίας λιμένων της Ελλάδας.

Με πρώτο σημαντικό γεγονός της σιδηροδρομική κάλυψη του εμπορικού λιμένα του Πειραιά στις εγκαταστάσεις της PCT SA (COSCO) αλλά και την γνωστοποιηθείσα χθες συμφωνία συνεργασίας με την κρατική Αυστριακή εταιρεία Σιδηροδρόμων Rail Cargo Logistics Austria συνήψε ο όμιλος Goldair, δημιουργόντας την Rail Cargo Logistics – Goldair το θέμα της ανάδειξης της στρατηγικής σημασίας του συνδυασμού του σιδηρεοδρομικού δικτύου και των ελληνικών λιμένων είναι προφανής. Προφανέστερο δε το ενδιαφέρον για τα in transit φορτία τα οποία ήδη «καταπλέουν» στις εγκαταστάσεις της PCT SA ιδιαίτερα δε από μεγάλες εταιρίες υψηλής τεχνολογίας.

Κύκλοι των χρηστών αλλά και των παραγωγικών τάξεων σημείωναν με νόημα ότι πλέον η υπόθεση της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ λαμβάνει νέα τροπή καθώς αποδεικνύεται ότι αποτελεί την «κρυμμένη προίκα» των λιμανιών δεδομένου ότι είναι προσφορότερη, στην παρούσα φάση, η διασπορά εμπορευμάτων μέσω των ελληνικών λιμένων και εν συνεχεία με το σιδηροδρομικό δίκτυο στις αγορές της ανατολικής και κεντρικής Ευρώπης σε σχέση και σύγκριση με τη διασπορά τους από λιμάνια της Β. Ευρώπης. Μάλιστα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί τυχαίο εκείνο το στοιχείο που διέβλεπαν από εικοσαετίας και πλέον οι υπέρμαχοι της σιδηροδρομικής κάλυψης των λιμένων χάρη στο οποίο έχει καταγραφεί Ρωσικό αλλά και Κινεζικό ενδιαφέρον για τα logistics που προκύπτουν και όχι μόνο.

Εμπειρογνώμονες σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών, σε γνώση των οποίων έχουν περιέλθει τα προαναφερθέντα γεγονότα, σημείωναν ότι με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στον άξονα Βορά- Νότου (Αθήνα- Θεσσαλονίκη) και η αποκατάσταση της σύνδεσης του λιμένα της Αλεξανδρούπολης δημιουργεί νέα δεδομένα για το παγκόσμιο εμπόριο στο πλέον προκεχωρημένο τμήμα της ΕΕ προς ανατολάς αλλά και στο «μαλακό υπογάστριο» της Βαλκανικής. Όπου τελευταία σιδηροδρομικώς συμβαίνει κοσμογονία.

Τέλος αξίζει να υπενθυμιστεί ότι διαπιστώνεται απόλυτη σύμπνοια μεταξύ παραγωγικών τάξεων της Β. Ελλάδος και όχι μόνο αλλά και χρηστών λιμενικών εγκαταστάσεων ως προς την αναγκαιότητα επίσπευσης από την κυβέρνηση των αποκρατικοποιήσεων των λιμένων αλλά και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να μην χαθεί το momentum για την ελληνική οικονομία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter