Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κρουαζιέρα: «Κλειδί» ανάπτυξης οι συνδυασμένες μεταφορές

pireas-kroyazieras-00

Αποτελεί το «home porting» την «αχίλλειο πτέρνα» για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα; Η απάντηση που έρχεται από τους insiders φαίνεται ικανή να ανατρέψει τα μέχρι σήμερα γνωστά και έως και πολυσυζητημένα θέματα που σχετίζονται με αυτό καθ' αυτό το home porting και τον μύθο που έχει καλλιεργηθεί ,καθώς συγκλίνουσες είναι οι απόψεις ότι τα ελληνικά λιμάνια στερούνται της δυνατότητας των συνδυασμένων μεταφορών και μάλιστα των επιβατικών.

Μεγαλύτερη εμβάθυνση στις αναλύσεις εμφανίζει ότι μία μεγάλη αγορά όπως αυτή της κεντρικής Ευρώπης στην οποία έχουν στραφεί όλες οι επιχειρήσεις του τομέα της κρουαζιέρας αλλά και των ταξιδιωτικών πρακτορείων πρέπει να «συμπληρώσει» την έλευσή της στα ελληνικά λιμάνια με ένα μέσης απόστασης ή και μεγάλης, αεροπορικό ταξίδι, χωρίς να αφαιρείται και η απόσταση από του διεθνούς αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος είτε προς το λιμάνι του Λαυρίου, που «γειτνιάζει» είτε προς το λιμάνι του Πειραιά όπου και καταπλέει κατά μείζονα λόγο ο κύρος όγκος των κρουαζιερόπλοιων.

Αντίθετα, όπως παρατηρούν οι εξειδικευμένοι αναλυτές και «ψιθυρίζουν» οι insiders των εταιριών που διαχειρίζονται κρουαζιερόπλοια είναι ευχερέστερη η πρόσβαση σε Ιταλικά ή ακόμη και Ισπανικά λιμάνια με υπερταχείς σιδηροδρομικούς συρμούς με απολήξεις σε λιμάνια από τα οποία αποπλέουν κρουαζιερόπλοια με προορισμούς Ιόνιο-Αδριατική ή Αιγαίο- Μ. Θάλασσα.

Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες εκτιμήσεις η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται στην Τρίτη θέση της κατάταξης από πλευράς κίνησης πίσω από τα Ιταλικά και Ισπανικά λιμάνια τα οποία βρίσκονται σε αυτή τη θέση εξ αιτίας της προσβασιμότητας του επιβατικού κοινού από την κεντρική ακόμη και τη βόρεια Ευρώπη.

Προς ώρας η «ψαλίδα» δεν μπορεί να «κλείσει» καθώς τώρα η ελληνική αγορά αρχίζει σιγά αλλά σταθερά να επιχειρεί να κατανοήσει τα θετικά συγκριτικά οφέλη αυτού του στιλ των διακοπών( all inclusive)+ πολλαπλές προσεγγίσεις σε νησιά με τουριστικό και όχι μόνο ενδιαφέρον, έχοντας από την άλλη πλευρά το αντίστοιχο επί ξηράς προσφερόμενο δέλεαρ των all inclusive προσφορών των ξενοδοχείων.

Ωστόσο παρά τη δεδομένη βελτίωση των τουριστικών ροών προς την Ελλάδα, για λόγους που δεν είναι της παρούσης να εξηγηθούν, οι εταιρίες που διαχειρίζονται κρουαζιερόπλοια μάλλον δεν εμφανίζονται διατεθειμένες να αναπτύξουν στην παρούσα φάση συνέργιες με αεροπορικές εταιρίες με προορισμό το Ελ. Βενιζέλος καθώς έχουν διασφαλίσει την ομαλότητα των ροών των επιβατών από την κεντρική Ευρώπη προς τα Ιταλικά και Ισπανικά λιμάνια και σε μία πλειάδα περιπτώσεων την αεροπορική επιστροφή των πελατών τους από την Κωνσταντινούπολη και με συναλλαγματικά (εκτός ευρώ) καλύτερες προϋποθέσεις.

Από τεχνικής απόψεως πάντως για τις εταιρίες που διαχειρίζονται κρουαζιερόπλοια θέματα που σχετίζονται με το πακέτο των παροχών υπηρεσιών και των χρεώσεών τους φαίνεται ότι εξακολουθεί να είναι ένα επιπρόσθετο θέμα που επηρεάζει τις επιχειρησιακές αποφάσεις τα οποία και επιβαρύνουν αυτό καθ αυτό το θέμα της ανάπτυξης του «home porting».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter