Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πέντε αυτοκινητόδρομοι συνδέουν τα μεγάλα ελληνικά λιμάνια

xrysoxoidis-00

Στις μεγάλες παρεμβάσεις που περιλαμβάνει για την χώρα μας το πρόγραμμα «Διασυνδέοντας την Ευρώπη» αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της διακοινοβουλευτικής συνάντησης των προέδρων των Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου και Θαλασσίων Υποθέσεων των Κοινοβουλίων της ΕΕ, που γίνεται στο πλαίσιο της ελληνικής Προεδρίας, ο Έλληνας υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Αναφερόμενος στο Πρόγραμμα «Διασυνδέοντας την Ευρώπη» και την ευρωπαϊκή πολιτική για τις μεταφορές, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για τα οδικά έργα, τα έργα στα λιμάνια και τα αεροδρόμια, τονίζοντας ότι η Ελλάδα δημιουργεί σήμερα τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες για τη διασύνδεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά και με σημεία του πλανήτη που τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν πολύ μεγάλη ανάπτυξη (Ασία, Άπω Ανατολή, Ανατολική Ευρώπη).

Αυτή τη στιγμή το πρόγραμμα «Διασυνδέοντας την Ευρώπη» περνάει στη χώρα μας μέσα από την κατασκευή και την ολοκλήρωση του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων -σε 1,5 περίπου χρόνο από σήμερα ολοκληρώνονται 5 μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, που συνδέουν τη χώρα με τα πιο σημαντικά λιμάνια της Ελλάδας, τα οποία αποτελούν και κόμβους προς την Ευρώπη, όπως η Πάτρα και η Ηγουμενίτσα, και διασυνδέουν, επίσης τη χώρα με τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και της Βαλκανικής, ανέφερε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Η δεύτερη παρέμβαση στην Ελλάδα για την ενοποίηση των δικτύων Ελλάδας-Ευρώπης αλλά και Βαλκανικής, όπως τόνισε ο υπουργός Μεταφορών, αφορά στα λιμάνια της χώρας. Ειδικά για τον Πειραιά, που τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά το συνολικό φορτίο που διακινείται, είπε ότι η επόμενη πρόκληση είναι η διασύνδεση (σ.σ. κυρίως Πειραιάς και Θεσσαλονίκη) με το τρένο, και στη συνέχεια το τρένο με τις χώρες της Βαλκανικής και της Κεντρικής Ευρώπης.

Όπως εξάλλου ανέφερε ο υπουργός, η πρωτοβουλία που παίρνει η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση αυτών των λιμανιών, σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ, θα ενισχύσει σημαντικά τις υποδομές για τη μεταφορά προϊόντων με γρήγορο και ασφαλή τρόπο από τη Μεσόγειο προς την Κεντρική, Ανατολική και Βόρεια Ευρώπη. «Είναι ένα τεράστιο σχέδιο το οποίο διασυνδέει και δημιουργεί συνέργειες με τις βαλκανικές χώρες και τα πολύ μεγάλα κέντρα logistics στην Νότια, Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, και δημιουργεί νέες συνθήκες οικονομικής ανάπτυξης και απασχόλησης, εξήγησε ο υπουργός.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε και στα έργα που προωθούνται στις υποδομές στα αεροδρόμια, ενώ έκανε ειδική αναφορά στην Κρήτη, λέγοντας ότι προετοιμάζεται project με στόχο δημιουργία αεροδρομίου που θα αποτελέσει σημαντικό διαμετακομιστικό σταθμό για πτήσεις προς την Ευρώπη και από την Ευρώπη προς την Ασία.

Ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κινητικότητα και τις μεταφορές, Φώτης Καραμήτσος, υπογράμμισε ότι οι μεταφορές είναι απαραίτητο εργαλείο για την ευρωπαϊκή ενιαία αγορά και γι' αυτό απαιτούνται ενωμένα δίκτυα μεταφορών υψηλής ποιότητας. Αναφερόμενος στο νέο πακέτο μέτρων για την ανάπτυξη διευρωπαϊκών δικτύων, ο κ. Καραμήτσος είπε ότι αυτό θα διασφαλίζει ότι η Ευρώπη θα λειτουργήσει έως ένα ενιαίο δίκτυο μεταφορών, για πρώτη φορά με βάση κοινή μεθοδολογία.

Ενημέρωσε, εξάλλου, ότι πέρα από τις υποδομές, θεσπίζονται συστήματα ανταλλαγής πληροφοριών που εξασφαλίζουν τη διαλειτουργικότητα των δικτύων, και ότι τα λιμάνια εντάσσονται ως κύριοι κόμβοι με στόχο την ενσωμάτωσή τους στο ευρωπαϊκό δίκτυο.

Στο ρόλο της χώρας του στις μεταφορές στη Βαλτική, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Λιθουανίας Remigijus Zemaitaitis.

Πηγή: ΑΜΠΕ, ethnos.gr

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter