Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Συνδυασμένες μεταφορές: Ορίστηκαν οι νέοι TEN-T συντονιστές

containerterminals 0

Η European Sea Ports Organisation (ESPO) και η European Federation of Inland Ports (EFIP) συνεχάρησαν με ανακοινώσεις τους νέους TEN-T συντονιστές μετά τον διορισμό τους σε αυτήν την θέση που ενέχει πολλές προκλήσεις.

Οι δύο οργανώσεις προσβλέπουν σε έναν κοντινό και καρποφόρο διάλογο μεταξύ των λιμανιών και των συντονιστών και ελπίζουν ότι θα αναγνωρίσουν την σημασία των παραθαλάσσιων και εσωτερικών λιμανιών ως αναπόσπαστο κομμάτι των multi-modal TEN-T corridors.
Προχθές η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διόρισε συντονιστές για το κάθε ένα από τα εννέα core network corridors του trans-European transport network (or TEN-T), όπως και για το European Rail Traffic Management System (ERTMS) και για τα Motorways of the Sea. Οι συντονιστές θα ευθύνονται για τον συντονισμό των projects μεταφορών που έχουν προτεραιότητα και θα ενημερώνουν την Επιτροπή. Όπως προβλέπεται οι νέοι συντονιστές θα έρθουν σε επικοινωνία με τις αρχές και τους υπουργούς των κρατών μελών για να συζητήσουν το πλαίσιο της συνεργασίας και την εφαρμογή των εντολών που τους δόθηκαν. Διορίστηκαν οι εξής συντονιστές:
• Pavel Telička (North Sea–Baltic corridor)
• Pat Cox (Scandinavian–Mediterranean corridor)
• Carlo Secchi (Atlantic Corridor),
• Péter Balázs (North Sea–Mediterranean corridor)
• Laurens Jan Brinkhorst (Mediterranean corridor)
• Karel Vinck (ERTMS)
• Karla Peijs (Rhine–Danube corridor)
• Former Spanish Foreign Minister Ana de Palacio will be responsible for the Rhine–Alpine corridor
• Former German Minister for Transport Kurt Bodewig takes on the Baltic–Adriatic corridor.
• MEP Brian Simpson (Motorways of the Sea) and
• MEP Mathieu Grosch (Orient/East–Med corridor)
Ο ESPO Chairman Santiago Garcia-Milà είπε: "Τα παραθαλάσσια λιμάνια έχουν να παίξουν έναν καθοριστικό ρόλο στο νέο TEN-T network: Είναι η κύριοι πάροχοι για το cargo και οι πύλες εισόδου της Ε. Ε. και πάροχοι του short sea shipping. Για τον λόγο αυτό είναι σημαντικό να συμβουλεύεται κανείς τα λιμάνια και να ακουστούν οι ανάγκες τους κατά την ανάπτυξη των "corridors".
Αντίστοιχα ο EFIP Director Kathrin Obst είπε: "Τα εσωτερικά λιμάνια είναι τα multi-modal συνδετικά σημεία του νέου TEN-T Network. Στο πλαίσιο αυτό καλωσορίζουμε το γεγονός ότι Η Επιτροπή, για πρώτη φορά δίνει συγκεκριμένη έμφαση στο multi-modality, παρέχοντας χρηματοδότηση για την ανάπτυξη multi-modal logistics platforms και των συνδέσεών τους."
Οι TEN-T οδηγίες και το Connecting Europe Facility δίνουν μία σειρά από ευκαιρίες στα λιμάνια. Είναι σημαντικό τα ίδια τα λιμάνια να το αξιοποιήσουν αυτό και να πάρουν μέρος στην ανάπτυξη του TEN-T network. Για την περεταίρω ενίσχυση αυτού θα πρέπει να διαλευκανθούν κάποια σημεία. Αυτό ισχύει για το Motorways of the Sea και την υποστήριξη ενός βιώσιμου δικτύου συστήματος μεταφορών freight , το οποίο περιέχεται στο άρθρο 32 των TEN-T Οδηγιών. Θα παρασχεθεί χρηματοδότησης ύψους €150-200m για τα freight transport services, αλλά είναι ακόμη αβέβαιο τι είδους δραστηριότητες θα χρηματοδοτηθούν. Ο πρόγονος του προγράμματος αυτού, το Marco Polo Programme, είχε δεχτεί σκληρή κριτική για την διαστρέβλωση του ανταγωνισμού μεταξύ των transport operators. Παρόμοια προβλήματα θα μπορούσαν να αποφευχθούν στο μέλλον επικεντρώνοντας την χρηματοδότηση στις υποδομές και όχι στα transport services.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter