Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Λιμάνι Βόλου: Προς εκσυγχρονισμό η σιδηροδρομική κάλυψη

limani magnisia

Ένα σχέδιο από το «παρελθόν» φαίνεται πως ανασύρουν οι αρμόδιοι του ΟΣΕ όσον αφορά στις σιδηροδρομικές υποδομές του λιμανιού του Βόλου και του ρόλου που αυτές μπορεί να διαδραματίσουν στις συνδυασμένες μεταφορές.

Ουσιαστικά πρόσκειται για σχεδιασμό αναβάθμισης που ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοφανόπουλος σημειώνοντας τη σημασία πρόσθεσης του λιμένα μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το διεθνές δίκτυο για τις συνδυασμένες μεταφορές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα, και όπως έχει παρατηρήσει το "theseanation" οι αρμόδιοι για τα σιδηροδρομικά θέματα φορείς αλλά και υπουργείο έχουν κάνει μεταστροφή στην ακολουθούμενη από ετών πολιτική ως προς την σιδηροδρομική κάλυψη εμπορικών λιμένων μετά την επιτυχία που σημείωσε η αποκατάσταση της κάλυψης στο λιμάνι του Πειραιά. Και της ώθησης που έδωσε στην εσωτερική αγορά πέραν της θεαματικής παρουσίας στα διεθνή δρώμενα με τη γνωστή πλέον συμφωνία COSCO-HP-ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι σχεδιασμοί περί της γραμμής του Βόλου έρχεται σε χρονική συγκυρία που το θέμα των σιδηροδρομικών αξόνων στην ανατολική Βαλκανική και οι απολήξεις τους προς την εγγύς Μέση Ανατολή βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και του διεθνούς εμπορίου. Να σημειωθεί ότι από δεκαετιών υπήρξαν σκέψεις ακόμη και για την ανάπτυξη «σιδηροδρομικού πορθμείου» μεταξύ του λιμένα του Βόλου και λιμένα της Συρίας αλλά οι σχεδιασμοί αυτοί δεν προχώρησαν τότε για μία σειρά πολιτικούς και οικονομο-τεχνικούς λόγους.
Κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων σε γνώση των οποίων είναι το σύστημα των αξόνων που «ακολουθεί» το παγκόσμιο εμπόριο σημείωναν τη σημασία της αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών του εν λόγω λιμένα τονίζοντας παράλληλα ότι την «επαύριο» των όποιων πολιτικο-οικονομικών εξελίξεων στη Συρία ο σιδηροδρομικός άξονας είτε προς Αίγυπτο, είτε προς Ιράκ θα λάβει ιδιάζουσας σημασίας για τα σχέδια ανάπτυξης των αναδυόμενων αγορών και συνακόλουθα της διασποράς προϊόντων.
Συγκυριακά η εκδήλωση Ρωσικού ενδιαφέροντος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ,ROSCO και τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης αλλά και εσχάτως για τον Πειραιά από την Ρωσική πλευρά και δη από τους Ρωσικούς σιδηροδρόμους έρχεται σε επίρρωση της σπουδαιότητας της σιδηροδρομικής κάλυψης ελληνικών λιμένων και του ρόλου που αυτή προσλαμβάνει για την ελληνική οικονομία και τη θέση της χώρας στα διεθνή λιμενικά δρώμενα. Η οποία ως γνωστόν ήρθε στο προσκήνιο λόγω της έλευσης της COSCO στον Πειραιά.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter