Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Β. Κορκίδης: «Χειρουργικού χαρακτήρα» η απόφαση της ΕΣΑΛ- Δυσαρέσκεια των επενδυτών

car terminal 655

Με «χειρουργικού χαρακτήρα» χειρισμούς πάρθηκε η χθεσινή απόφαση της ΕΣΑΛ σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδη, η οποία, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του , αφενός «ξεκλειδώνει» την υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ και αφετέρου «κλειδώνει» τις υποδομές και το εύρος δραστηριότητας του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα.

Η ενότητα όλων των φορέων του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου, και όχι μόνο, σημειώνει ο κ. Β. Κορκίδης, αποσόβησαν τη συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευής και τους κινδύνους που διατρέχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται γύρω από αυτή. Τα ναυπηγεία στο Πέραμα, η ΝΕΖ, οι μόλοι ΔΕΗ και Δραπετσώνας, σαφώς και δεν έπρεπε να περιοριστούν και να περιορίσουν τη ναυπηγοεπισκευή, αλλά είναι ώριμο να εκσυγχρονιστούν και να αναπτυχθούν. Παράλληλα σημειώνει ότι οι αποφάσεις στις οποίες συνολικά κατέληξε η ΕΣΑΛ, ανοίγουν την πόρτα για την υλοποίηση μιας σημαντικής για τη χώρα επένδυσης, που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και κυρίως προστιθέμενη αξία, που τόσο έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία. Τέλος ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., με επιστολές του, ευχαρίστησε τους αρμόδιους υπουργούς για την υποστήριξη και συνέπειά τους και δήλωσε πως επιθυμεί να πιστεύει, πως «τέλος καλό, όλα καλά».

Προβληματισμός , δυσαρέσκεια και αναλύσεις

Η απόφαση της ΕΣΑΛ πυροδότησε περισσότερες συζητήσεις για το πολιτικό, παραπολιτικό αλλά και ενδεχομένως διεθνικού χαρακτήρα στοιχείο της στον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο με επίκεντρο τους χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων. Η «απότομη» αύξηση στους όγκους των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων διαμέσου του Πειραιά, σύμφωνα με τις πρώτες απόψεις, δικαιολογούσε την επένδυση της τέταρτης προβλήτας κάτι που κατέστη πρόδηλο από την «θερμή υποδοχή» που είχε τύχει η αναγγελία της χάρης στην οποία αύξανε κατά πολύ το κόστος της Κινεζικής επένδυσης στον Πειραιά. Ωστόσο κατά πληροφορίες η πλευρά των επενδυτών που εμφανίζεται δυσαρεστημένη φαίνεται αποδίδει την κατάληξη στο πολιτικό κόστος που δεν ήθελε να επωμιστεί η κυβέρνηση για τα δύο έργα (τέταρτη προβλήτα και επέκταση του car terminal) έχοντας όλον τον Πειραιά «απέναντι» της. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Κύκλοι των χρηστών εικάζουν ότι υπάρχει και η διπλωματική διάσταση του ζητήματος καθώς η Κινεζική επέλαση έχει «ενοχλήσει» ως είναι γνωστό οικονομικά κέντρα στην Ε.Ε. αλλά και τις ΗΠΑ με την τελευταία να βρίσκεται σε ανοικτό εμπορικό πόλεμο με την Κίνα ενώ στο επιχειρησιακό πεδίο ο Πειραιάς θα απειλούσε την πρωτοκαθεδρία λιμένων της Β. Ευρώπης.

Το «παράθυρο»

Ωστόσο μια προσεκτική «δεύτερη ανάγνωση» της ανακοίνωσης του ΥΝΝΠ για την απόφαση της ΕΣΑΛ που σημειώνει αναφορικά με την τέταρτη προβλήτα ότι : «αποφάσισε ότι οι συνθήκες στην παρούσα φάση, δεν είναι ώριμες για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου» αποτελεί «παράθυρο» για την επαναφορά του θέματος σε «δεύτερο χρόνο».

Η ανακοίνωση της ΟΛΠ-COSCO

Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει ότι εγκρίθηκαν από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) επενδύσεις συνολικού ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, που καλύπτουν όλους τους τομείς δραστηριοτήτων της εταιρείας και θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη της τοπικής και εθνικής οικονομίας.
Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. YU Zenggang δήλωσε ότι ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα αναμονής λάβαμε την έγκριση να προχωρήσουμε στην υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων που θα καταστήσουν τον Πειραιά το σημαντικότερο λιμάνι της Μεσογείου και θα δημιουργήσουν ακόμη περισσότερες νέες θέσεις εργασίας. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι αρμόδιες αρχές θα επανεξετάσουν σύντομα και την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ως μία μεγάλη επένδυση που θα εδραιώσει το λιμάνι του Πειραιά στα κορυφαία Container Terminals της Ευρώπης.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter