Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Τορπίλη» η λιμενική πολιτική για ακτοπλοΐα- κρουαζιέρα

0MEIN SCHIFF

Ουδείς κομίζει γλαύκα ες Πειραιά καθώς τα γεγονότα της Σαμοθράκης απέδειξαν για μία ακόμη φορά ότι η από δεκαετιών «ρηχή αντιμετώπιση» της λιμενικής πολιτικής αποτελεί αιτία προβλημάτων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η «αντιμετώπιση» της κατ έτος έκθεσης της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων (ΠΕΠΕΝ) για την κατάσταση και τις ελλείψεις στα λιμάνια η οποία αποτελεί το «απόσταγμα» της εμπειρίας των «μοναδικών» στον κόσμο καπεταναίων που δέχονται να ρεμετζάρουν σε παντός κινδύνων εκτεθειμένα λιμάνια της νησιωτικής χώρας. Η πολυαρχία στην σχηματοποίηση της λιμενικής πολιτικής βάση της οποίας είναι το υψηλό κόστος των επενδύσεων που απαιτεί σήμερα δημιουργεί προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις αλλά και στη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν ακτοπλοϊκές μονάδες που απαιτούν μεγαλύτερα βυθίσματα και υποδομές κατάλληλες να «σηκώσουν» τα φορτία που μπορούν να μεταφέρουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του «αδιεξόδου» δεκαετιών το γεγονός της διαρκούς ενασχόλησης του από γενέσεως και εν συνεχεία συσσωματώσεως στο υπουργείο Ναυτιλίας του υπουργείου Αιγαίου με την εκπόνηση σωρείας μελετών οι οποίες κατέληγαν στα συρτάρια λόγω του κόστους που απαιτούν τα λιμενικά έργα. Αλλά αν στην ακτοπλοΐα το πρόβλημα είναι «σημερινό» στην κρουαζιέρα βρίσκεται ήδη στον ορίζοντα. Και τούτο γιατί ο γιγαντισμός των κρουαζιερόπλοιων είναι επίσης ένα γεγονός που δημιουργεί θέμα καθώς εκτός της ιδιαίτερης περίπτωσης της Σαντορίνης προσεχώς θα θέσει εκτός άλλους δημοφιλής προορισμούς της ελληνικής πολυνησίας. Από το 1985 που δημιουργήθηκε το τότε υπουργείο Αιγαίου και εντεύθεν «χάθηκαν» σημαντικά κοινοτικά κονδύλια για λιμενικές υποδομές καθώς οι εκάστοτε ηγεσίες των τότε συναρμόδιων υπουργείων Ναυτιλίας και Αιγαίου «προσέκρουαν σε κλειστές πόρτες» των αρμόδιων για την οικονομία υπουργείων που σαφώς είχαν άλλες προτεραιότητες έναντι των λιμενικών υποδομών, γεγονός που οδήγησε και στην «αδρανοποίηση» των τότε ΣΔΙΤ με την συνυπευθυνότητα των παρεμβάσεων τοπικών και άλλων φορέων. Εκ των πραγμάτων η τοποθέτηση του νυν υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ι. Πλακιωτάκη ότι θα πρέπει να δοθεί άμεσα έμφαση στην λιμενική πολιτική και να αλλάξει το «μείγμα» ώστε να υπάρξουν γρηγορότερες παρεμβάσεις καθίσταται «αδήριτη ανάγκη».

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter