Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Φρενάρουν στις ράγες» τα λιμάνια

0000000000 TRAINOSE 1

Εντός του δευτέρου εξαμήνου του προσεχούς έτους, αν δεν υπάρξει κάποια εμπλοκή, εκτιμούν εμπειρογνώμονες σε θέματα μεταφορών ο σιδηροδρομικός άξονας Πειραιώς – Θεσσαλονίκης θα καταστεί «γρήγορος» για τα ελληνικά δεδομένα τόσο για τις επιβατικές όσο και για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες. Και τούτο γιατί από τις μέχρι σήμερα καθυστερήσεις η πλήρης ηλεκτροδότηση της γραμμής φαίνεται ότι θα περάσει στο νέο έτος μαζί με την ολοκλήρωση της σηματοδότησης αλλά και της ενεργοποίησης του European Traffic Control System (ΕTCS). Δηλαδή του συστήματος που θα πρέπει να εφοδιαστούν όλες οι μηχανές έλξης για να διατρέξουν ασφαλώς το δίκτυο. Στο μεταξύ οι εξελίξεις που έχουν δρομολογηθεί και αφορούν το σιδηροδρομικό άξονα της Εγνατίας αλλά και της διασύνδεσης του λιμένα της Αλεξανδρούπολης με το Βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς έχουν προσελκύσει το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον του τομέα των συνδυασμένων μεταφορών. Να σημειωθεί ότι χάρη στην πολυετή καθυστέρηση της σιδηροδρομικής διασύνδεσης των στρατηγικής σημασίας ελληνικών λιμένων η ελληνική οικονομία ζημιώθηκε από την απώλεια ευκαιριών για τα ελληνικά λιμάνια. Που τώρα ετοιμάζονται να επιδείξουν ένα ακόμη συγκριτικό τους πλεονέκτημα του οποίου ωστόσο προϋπόθεση είναι η ολοκλήρωση των παρεμβάσεων στο σιδηροδρομικό τοπίο. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι ΟΛΠ και ΟΛΘ έχουν στηρίξει ένα μεγάλο μέρος των σχεδιασμών τους για την ανάπτυξη της κίνησης από και προς αυτούς από την Βαλκανική και κεντρο-Ευρωπαϊκή ενδοχώρα στο σιδηροδρομικό τοπίο. Το οποίο όμως παρά τις εξαγγελίες, τα χρονοδιαγράμματα αλλά και τις εξαγγελίες για σιδηροδρομικές συνέργειες με τα υπό ανάπτυξη ευρισκόμενα εμπορευματικά κέντρα, παραμένει ασαφές. Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη υπενθύμιζαν με νόημα ότι για μεν τη διασύνδεση του λιμένα Πειραιά με το διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο απαιτήθηκε μία συναπτή 20ετία σχεδίων, εξαγγελιών και ανασχεδιασμών και άλλο ένα ανάλογο χρονικό διάστημα δε για τη διασύνδεση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης. Να σημειωθεί δε ότι τώρα έχει τεθεί και το χρονοδιάγραμμα για την βελτίωση της διασύνδεσης των εγκαταστάσεων του ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Πάντα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων οι όποιες καθυστερήσεις στη σχηματοποίηση του σιδηροδρομικού σκηνικού ελλοχεύουν τον κίνδυνο «μεταφοράς» σιδηροδρομικώς ... της αποτυχίας στην ανάδειξη της ανταγωνιστικότητας των λιμένων σε υψηλόβαθμα στελέχη τους τα οποία ευστόχως και εγκαίρως επένδυσαν και επενδύουν στις σιδηροδρομικές δυνατότητες. Επισημαίνεται ότι μέσα στην τελευταία διετία που εξελίσσονται στην Ελλάδα οι ,με βάθος 20ετούς χρόνου, συζητήσεις για τις σιδηροδρομικές διασυνδέσεις των λιμένων δύο Γερμανικά λιμάνια, ένα Ολλανδικό και ένα Δανέζικο έχουν αλλάξει επι τα βελτίω το σιδηροδρομικό τους γίγνεσθαι σε απάντηση των κινήσεων λιμένων σε Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία να τους «κλέψουν» κομμάτι της κίνησής τους για λόγους γνωστούς στους παροικούντες των θαλασσίων και χερσαίων μεταφορών.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter