Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Τρομάζει» τα Γερμανικά λιμάνια ο «δρόμος του μεταξιού»

amvourgo limani

Πειραιάς, Μεσόγειος και απευθείας γραμμές Ασίας-ΗΠΑ φαίνεται ότι έχουν προκαλέσει σε συνάρτηση με τις επίσημες Κινεζικές εξαγγελίες περί της ανάπτυξης του δια θαλάσσης «δρόμου του μεταξιού» έντονο προβληματισμό σε στελέχη του Γερμανικού λιμενικού συστήματος ενόψει και της δραστηριοποίησης των «συμμαχιών».


Σχεδόν ταυτόχρονα με τη επίσημη δημοσιοποίηση των Κινεζικών προθέσεων δια των διεθνών ειδησεογραφικών πρακτορείων περί του «δρόμου του μεταξιού» και των απολήξεών του, δημοσιοποιήθηκαν στοιχεία και για την «προσέγγιση» από γερμανική αποστολή στην Κίνα της COSCO και της China .Με σκοπό να χρησιμοποιήσουν, όπως προτάθηκε στις δύο εταιρίες, να χρησιμοποιήσουν ως εναλλακτική λύση για τη διοχέτευση των εμπορευματοκιβωτίων γειτονικό σχετικά προς το Αμβούργο λιμάνι καθώς στο Αμβούργο παρατηρείται προς ώρας «κάλυψη»(overcapacity) των δυνατοτήτων ικανοποιητικής εξυπηρέτησης με βάση τα Γερμανικά status.
"Τίποτα δεν είναι τυχαίο" σχολίαζαν κύκλοι των χρηστών του Πειραιά, που παρακολουθούν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις γύρω από τον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του πλειοψηφικού ποσοστού του λιμανιού του Πειραιά, υπενθυμίζοντας την «τοποθέτηση» τους αλλά και την αντίστοιχα διατυπωμένη από τις παραγωγικές τάξεις της Β. Ελλάδος, περί του "momentum". Το οποίο και κινδυνεύει, και εκ των στοιχείων, να χαθεί καθώς εξακολουθεί, τουλάχιστον για τον Πειραιά, να εκκρεμεί ο φιλικός διακανονισμός ΟΛΠ-COSCO, αλλά και η διευθέτηση του consensus agreement που χαρακτηρίζεται «προαπαιτούμενο» για την ομαλή εξέλιξη της δεύτερης, και ουσιαστικής, φάσης των διαγωνισμών για ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Η περί "momentum" τοποθέτηση ισχυροποιήθηκε εκ νέου χθες στην επίσημη συνάντηση του υπουργού Μεταφορών της Ρωσίας Μαξίμ Σοκολώφ με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιστιώτη. Μάλιστα όπως αναφέρεται μεταξύ των άλλων και στην επίσημη ανακοίνωση που επακολούθησε της συνάντησης: «ο κ. Σοκολόφ, από την πλευρά του, επεσήμανε ότι η Ρωσία διατηρεί αμείωτο το επενδυτικό της ενδιαφέρον όχι μόνο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα, έγινε αναφορά και για άλλα λιμάνια, όπως της Αλεξανδρούπολης και του Βόλου. «Τα λιμάνια αυτά», σημείωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης, «λόγω της στρατηγικής τους θέσης έχουν δυνατότητες που οφείλουμε πλέον να αναδείξουμε, μέσω της προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος».
Είναι γνωστό ότι οι μεγάλες «συμμαχίες» , (και η Κινεζική κυβέρνηση ενθαρρύνει σε αυτή τη φάση τις Κινεζικών συμφερόντων εταιρίες να σχηματοποιήσουν τέτοιες), ήδη έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες να επανατοποθετηθούν στρατηγικά σε λιμάνια του κόσμου γεγονός που επιβεβαιώνεται περίτρανα και από την πρόσφατη ανακοίνωση της MSC να επιλέξει τον Πειραιά για την ανάπτυξη του μείζονος σημασίας «κέντρου ελέγχου» της. Κίνηση επίσης μείζονος σημασίας αφού η MSC από κοινού με την MAERSK έχουν σχηματοποιήσει τη συμμαχία της 2Μ «συγκεντρώνοντας» αριθμητικά το μεγαλύτερο στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter