Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τουρισμός: Από αέρος «απόβαση» σε ελληνικά νησιά

737-900ER

Συζητήσεις από τα... παλιά αλλά τώρα μάλλον επίκαιρες. Ο λόγος για τις συζητήσεις περί του εντεινόμενου ανταγωνισμού πλοίου –αεροπλάνου σε νησιωτικούς προορισμούς και τους προβληματισμούς που είχαν αναπτυχθεί περί των επιπτώσεων στην «εσωτερική» και όχι μόνο ακτοπλοΐα.

Το εν λόγω θέμα φαίνεται ότι λίαν συντόμως θα αναζωπυρωθεί καθώς μετά την ανακοίνωση της Ryanair ήρθε και εκείνη της Αirberlin που κάνει λόγο για απευθείας πτήσεις σε περισσότερους προορισμούς και πιο συχνά δρομολόγια. Ανεξαρτήτως του εντεινόμενου ανταγωνισμού μεταξύ των αεροπορικών εταιριών που έχουν εντάξει ελληνικά νησιωτικά συγκροτήματα στο επίκεντρο της αεροπορικής διαμάχης θα βρεθούν τα αεροδρόμια της Κρήτης, Σαντορίνης, Καλαμάτας, Λέσβου, Μυκόνου, Ρόδου, Σάμου και Ζακύνθου με τάση αύξησης των προσεγγίσεων κυρίως τη θερινή περίοδο. Όσον αφορά στις επιπτώσεις στην ακτοπλοΐα η μελέτη που δημοσιοποίησε το 2013 η XRTC σχεδόν «προφητικά» στις αναφορές της περί της αναγκαιότητας αναδιαμόρφωσης του δικτύου των ακτοπλοϊκών συνδέσεων επαναφέρει μεταξύ των άλλων και τον αεροπορικό παράγοντα.
Ειδικότερα σημείωνε τα ακόλουθα η εν λόγω μελέτη:
«Η αναδιάρθρωση λοιπόν και ο επανασχεδιασμός του δικτύου θαλασσίων μεταφορών είναι επιβεβλημένος όσο ποτέ. Είναι πρακτικά και ουσιαστικά απαράδεκτο να καλύπτεται μια χαμηλής ζήτησης και εμπορικότητας γραμμή από πλοία υπερσύγχρονα, μεγάλης χωρητικότητας και κοστοβόρα. Η μέτρηση της κίνησης σε μια συγκεκριμένη γραμμή είναι κάτι εύκολο, η ανάλυση όμως των επιμέρους δεδομένων σε μία ακτοπλοϊκή σύνδεση δεν είναι κάτι απλό ούτε αφορά μονάχα στην δραστηριοποίηση του πλοίου καθεαυτού. Η αναγνώριση και μόνο των επιμέρους παραγόντων είναι δύσκολη και η διαφοροποίηση από σύμπλεγμα σε σύμπλεγμα τεράστια. Στην προσπάθεια αυτή για αναδιαμόρφωση ολόκληρου του δικτύου νησιωτικών μεταφορών θα πρέπει να ενταχθεί και κάθε μέσο μεταφοράς, όπως το αεροπλάνο και βεβαίως να αποτυπωθούν λεπτομερώς η ύπαρξη και η επιχειρησιακή δυνατότητα που δίνουν οι υφιστάμενες λιμενικές υποδομές και η όποια εφαρμογή να συμπεριλάβει το γενικότερο επίπεδο διαβίωσης και οικονομικού κλίματος που επικρατεί στην χώρα αυτήν την κρίσιμη χρονικά περίοδο που διανύει η οικονομία της. Ο απόλυτος στόχος είναι προφανώς η τέλεια, συνεπής, ποιοτική και τακτική διασύνδεση όλων των νησιών της χώρας. Ο στόχος όμως που οι συνθήκες επιβάλλουν είναι η με αντικειμενικά κριτήρια μέγιστη δυνατή διασύνδεση όλων των νησιών της χώρας με τρόπο και βαθμό που να μην διαταράσσεται το οικονομικό, κοινωνικό και ιατρικό επίπεδο των νησιών.»
Αν μη τι άλλο η φετινή θερινή περίοδος θα είναι ενδιαφέρουσα και καθοριστική ενδεχομένως των εξελίξεων ως προς την αναδιαμόρφωση του ακτοπλοϊκού δικτύου όποτε και αν αυτή συζητηθεί.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter