Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στη Βουλή το θέμα του ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου

vouli2 735x459

Με τις τοποθετήσεις των εισηγητών των κομμάτων ξεκίνησε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση για την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου. Η ενσωμάτωση της οδηγίας θα έχει θετικό αντίκτυπο στη λειτουργία των σιδηροδρόμων, ανέφερε στην ομιλία της η υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μαρίνα Χρυσοβελώνη, σημειώνοντας ότι διασφαλίζεται η επαρκής, διαφανής και βιώσιμη χρηματοδότηση των υποδομών, ενώ προάγεται η διαφάνεια και ενισχύεται η εποπτεία υποδομών.

Τόνισε, επίσης, ότι με τις εξαιρέσεις από το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας που προβλέπει το σχέδιο νόμου διαφυλάσσεται ο δημόσιος και κοινωνικά ευαίσθητος χαρακτήρας ορισμένων υπηρεσιών προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.

Οι διατάξεις του νόμου δεν εφαρμόζονται σε επιχειρήσεις που εκτελούν μόνον αστικές, προαστιακές ή περιφερειακές μεταφορές σε τοπικά και περιφερειακά μεμονωμένα δίκτυα για υπηρεσίες μεταφορών σε σιδηροδρομικές υποδομές ή σε δίκτυα που προορίζονται μόνο για την εκτέλεση αστικών, προαστιακών ή περιφερειακών μεταφορών.

Οι διατάξεις του νόμου δεν εφαρμόζονται επίσης στις αστικές και προαστιακές μεταφορές που διενεργούνται στην υποδομή του μετρό, του τραμ και των ηλεκτροκίνητων σιδηροδρόμων. Διευκρινίζεται επίσης με σαφήνεια ότι το έργο της διαχείρισης των υποδομών που μπορεί να ασκήσει μόνον ο ΟΣΕ.

Η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας στοχεύει σε έναν σιδηρόδρομο περισσότερο ανταγωνιστικό, και είναι τελείως διαφορετικό θέμα από την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ανέφερε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Μάριος Κάτσης.

Ο εισηγητής της ΝΔ Κωνσταντίνος Καραμανλής ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η διαγραφή των χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν σχετίζεται με τη διαδικασία πώλησης και διερωτήθηκε «ποια είναι αυτά τα χρέη και τι θα πουλήσουμε στους Ιταλούς».

Αναφέρθηκε επίσης στο κλείσιμο της γραμμής στην Ειδομένη, και είπε ότι «οι Σλοβένοι ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα δεν περίμεναν τέτοια ευκαιρία».

Ξεπουλάτε έναντι πινακίου φακής τα πάντα, ενέργεια, λιμάνια, ανέφερε ο ειδικός αγορητής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Παναγιώταρος και προσέθεσε ότι το τίμημα της πώλησης είναι μόνο 45 εκατ. ευρώ, ενώ κάθε χρόνο ο αγοραστής θα παίρνει δωράκια από το κράτος.

«Για κοινοβουλευτικό αυταρχισμό» έκανε λόγο ο ειδικός αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ ΔΗΜΑΡ), Γιάννης Μανιάτης και ανέφερε ότι το σχέδιο νόμου συζητείται σε μιάμιση μέρα «χωρίς να ακούσουμε εκπροσώπους κοινωνίας», όπως είπε, ενώ χαρακτήρισε «τραγικές στιγμές», τον αποκλεισμό επί ενενήντα ημέρες, της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη.

Βασικός στόχος του σχεδίου νόμου είναι η ιδιωτικοποίηση των δημόσιων μεταφορών στην Ελλάδα και στην ΕΕ και η παράδοσή τους στους μεγάλους ομίλους, ώστε να δημιουργηθούν νέες κερδοφόρες διέξοδοι για το κεφάλαιο, ανέφερε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης και προσέθεσε ότι το δημόσιο θα επιβαρυνθεί αφού παραμένει ο διαχειριστής των υποδομών.

Στον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη αναφέρθηκε στην τοποθέτησή της και η ειδική αγορήτρια από το Ποτάμι Αικατερίνη Μάρκου και προσέθεσε ότι το κόστος για την οικονομία ανήλθε στα 2,2 εκατ. ευρώ. Εκτίμησε επίσης ότι το αντίτιμο το οποίο έχει ορισθεί για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μικρότερο από την κρατική επιχορήγηση που θα λαμβάνει η νέα εταιρεία τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της. «Ούτε οι στόχοι επιτυγχάνονται ούτε η τρύπα του χρέους κλείνει», είπε η κ. Μάρκου.

Η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας ενισχύει τον ανταγωνισμό και τη διαφάνεια στους όρους πρόσβασης στην αγορά, ανέφερε ο ειδικός αγορητής των ΑΝΕΛ Γεώργιος Λαζαρίδης και τόνισε ότι ο σκοπός της εναρμόνισης είναι η βελτίωση της ποιότητας της ασφάλειας και της αποδοτικότητας των σιδηροδρόμων.

«Το πανευρωπαϊκό δίκτυο θα ολοκληρωθεί έως το 2050, το μεγαλύτερο μέρος των μετακινήσεων στην ΕΕ θα γίνεται μέσω αυτών των γραμμών», ανέφερε ο ειδικός αγορητής της Ένωσης Κεντρώων Μάριος Γεωργιάδης, ενώ χαρακτήρισε τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων «άσυλο ρουσφετιού και ασυδοσίας».

 

 

Πηγή: www.newsbeast.gr

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter