Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πολιτική αντιπαράθεση για το “NORMAN ATLANTIC”

ΦωτιάΠολιτική αντιπαράθεση ξεκίνησε για το τραγικό ατύχημα του πλοίου "NORMAN ATLANTIC" καθώς προ ολίγου απάντησε σε ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης.

Στην ανακοίνωσή του ο κ. Βαρβιτσιώτης σημειώνει τα ακόλουθα:
«Η οδύνη για τους αδικοχαμένους ναυαγούς και η αγωνία για τη διάσωση και ταυτοποίηση των υπολοίπων επιζώντων είναι τα αισθήματα που πρέπει να διακατέχουν όλους μας. Όποιος επιχειρεί να χρησιμοποιήσει το τραγικό δυστύχημα για να δημιουργήσει πρόσκαιρες πολιτικές εντυπώσεις θα πρέπει να απολογηθεί στη μνήμη των θυμάτων και στην προσπάθεια των διασωστών που έδωσαν ηρωική μάχη.
Στα ερωτήματα που θέτει ο ΣΥΡΙΖΑ αποκαλύπτεται, πρώτα από όλα, το μέγεθος της άγνοιας των στελεχών του για τη νομοθεσία και πρακτική, που διέπουν τις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.
Για την ενημέρωσή τους, επισημαίνουμε τα εξής:
Η οργανική σύνθεση πληρώματος ενός πλοίου καθορίζεται από τη σημαία της χώρας που φέρει, στο πλαίσιο πάντα των διεθνών συμβάσεων που διέπουν τη ναυτιλία. Για το Norman Atlantic, επομένως, που φέρει την ιταλική σημαία, η οργανική σύνθεση του πληρώματός του καθορίζεται από τις διατάξεις της ιταλικής νομοθεσίας.
Για τον απόπλου κάθε πλοίου, εκείνος που λαμβάνει την τελική απόφαση είναι ο πλοίαρχος. Εξάλλου, σύμφωνα με την οδηγία που και ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ επικαλείται, και αφορά μόνο στους διεθνείς πλόες (και συγκεκριμένα στο Άρθρο 18 , παράγραφος 2), αναφέρεται ότι «τα μέτρα και συστάσεις δεν προδικάζουν την απόφαση του πλοιάρχου, η οποία βασίζεται στην επαγγελματική του κρίση». Αντίθετα, στους εσωτερικούς πλόες που υπάρχει η δυνατότητα εφαρμογής της εθνικής νομοθεσίας, επιβάλλεται το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου λόγω καιρού.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος, όπως επικαλείται, «παρακολουθεί από κοντά όλες τις πτυχές τις συγκλονιστικής ναυτικής τραγωδίας» θα όφειλε να γνωρίζει ότι από ελληνικής πλευράς στην επιχείρηση διάσωσης διατέθηκαν συνολικά : 12 ελικόπτερα (3 Augusta Bell, 2 Super Puma, 2 Shikorsky, 2 Chinook, 2 NH90 των Ενόπλων Δυνάμεων, 1 Dauphin του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής), 4 αεροσκάφη (2 C 130 και 1 C27 των Ενόπλων Δυνάμεων και ένα Reims του Λιμενικου Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής), 1 φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού με το ελικόπτερό της, 3 πλωτά του Λιμενικού Σώματος και 2 πυροσβεστικά πλοιάρια, πολλά εκ των οποίων ακόμη και τώρα συνεχίζουν επιχείρηση έρευνας και διάσωσης στον Ελληνικό χώρο ευθύνης και σε μέρος του Αλβανικού. Επισημαίνεται ότι μέρος αυτών βρίσκονται στη διάθεση του Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης της Ρώμης, το οποίο και επιλέγει ποια μέσα θα χρησιμοποιήσει. Υπενθυμίζουμε, τέλος, στο ΣΥΡΙΖΑ ότι την αποκλειστική ευθύνη για τον συντονισμό της επιχείρησης έχει η Ιταλική πλευρά και, συνεπώς, τη διαχείριση όλων των πληροφοριών που απορρέουν από αυτήν».
Νωρίτερα στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνονταν τα ακόλουθα:
«Από την πρώτη στιγμή ο ΣΥΡΙΖΑ παρακολουθεί, από κοντά, όλες τις πτυχές της συγκλονιστικής ναυτικής τραγωδίας , που γράφτηκε στο οχηματαγωγό "Norman Atlantic", συμμεριζόμενοι την αγωνία εκατοντάδων επιβατών, ναυτεργατών, των συγγενών τους, αλλά και των ηρωικών διασωστών. Με αίσθημα ευθύνης επιθυμούμε να εκφράσουμε την οδύνη μας για τον χαμό 11 συνανθρώπων μας αλλά και να συγχαρούμε τους διασώστες και όλους όσοι συνετέλεσαν στην διάσωση εκατοντάδων επιβατών, κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.
Ωστόσο, τα ερωτήματα είναι πολλά και ο υπουργός Ναυτιλίας, αντί να διαφωτίσει τον ελληνικό λαό συσκότισε ακόμα περισσότερο τα πράγματα, σε μια εμφανή προσπάθεια να αποσείσει τις τεράστιες ευθύνες της συγκυβέρνησης Σαμαρά- Βενιζέλου, που προκύπτουν από την εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών.
Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση: Θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της για την δραματική μείωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών/ οχηματαγωγών πλοίων κατά τους χειμερινούς μήνες με μνημονιακούς νόμους. Όπως αποδείχτηκε από τις μαρτυρίες των διασωθέντων, η έλλειψη επαρκούς ναυτεργατικού προσωπικού, συμπεριλαμβανομένου και του ξενοδοχειακού, μπορεί να αποβεί μοιραία σε περίπτωση κινδύνου, όπως αυτό του "Norman Atlantic". Πρέπει να απαντήσει στο ερώτημα για ποιο λόγο συνεχίζει να εφαρμόζει το "ελαστικό απαγορευτικό" στην ακτοπλοΐα και δεν αξιοποιεί τις δυνατότητες εφαρμογής της ευρωπαϊκής Οδηγίας (η 2002/59/ΕΚ ,άρθρο 18), η οποία δίνει την δυνατότητα στις αρχές των χωρών-μελών να απαγορεύουν τον απόπλου, σε ΟΛΑ τα πλοία, ανεξαρτήτως σημαίας και κατηγορίας, εάν λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών υπάρχει κίνδυνος για την ανθρώπινη ζωή.Καλείται να εξηγήσει γιατί έχουν εγκαταλειφθεί τα μέσα διάσωσης, με αποτέλεσμα να μην είναι επιχειρησιακά έτοιμα ελικόπτερα παντός καιρού και άλλα διασωστικά μέσα, όπως αποδείχθηκε από την συμμετοχή μόλις τριών SUPER PUMA. Κυρίως όμως θα πρέπει να ζητήσει "συγγνώμη" από τους επιβάτες και τους συγγενείς τους για την τραγική εικόνα, που παρουσιάζεται, με το να μην υπάρχει -μέχρι σήμερα- ακριβής αριθμός και πλήρη στοιχεία διασωθέντων και αγνοουμένων επιβατών. Αυτή η αποδιοργάνωση αποτελεί όνειδος για την μνημονιακή συγκυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου.»

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter