Τρι04162024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Κοσμογονία» στα Βαλκάνια προκαλεί η Κίνα

olp sep

«Κοσμογονικών» διαστάσεων πλέον προσλαμβάνει η εμπλοκή της Κίνας στον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη κυρίως σιδηροδρομικών αξόνων υπερταχείας κυκλοφορίας που διασυνδέουν στρατηγικής σημασίας λιμάνια στα Βαλκάνια.

Σύμφωνα με στοιχεία του ειδησεογραφικού πρακτορείου Τανγιούνγκ ο πρωθυπουργός της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς συναντήθηκε με τον πρέσβη της Κίνας στο Βελιγράδι Λι Μαντσάνγκ κατά την οποία απηύθυνε πρόσκληση σε επιχειρηματίες από την Κίνα να συμμετάσχουν σε έργα κατασκευής οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών στη Σερβία. Να σημειωθεί ότι φέτος η Σερβία θα είναι έτοιμη να εγκαινιάσει τις εργασίες για τη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας από το Βελιγράδι μέχρι τη Βουδαπέστη, καθώς η μελέτη βιωσιμότητας και ο σχεδιασμός του έργου θα είναι έτοιμα έγκαιρα γεγονός που εκ των πραγμάτων θα επιτρέψει την προσέλκυση επενδυτών για την απρόσκοπτη υλοποίηση του έργου. Υπενθυμίζεται ότι στα νοτιοανατολικά Βαλκάνια η Κινεζική παρουσία επιχειρηματική είναι κάτι περισσότερο από έντονη καθώς οι σιδηροδρομικές υποδομές στην ευρύτερη Βαλκανική αποτελούν το «κλειδί» για την απρόσκοπτη πρόσβαση στις αγορές της κεντρικής αλλά και ανατολικής Ευρώπης δια μέσου του «θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού» η νότια ευρωπαϊκή απόληξη του οποίου είναι το λιμάνι του Πειραιά. Το τελευταίο, όπως άλλωστε και θέματα που σχετίζονται με τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της ατζέντας των συζητήσεων στο Πεκίνο μεταξύ υψηλόβαθμων κυβερνητικών στελεχών Ελλάδας και Κίνας.
Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς των λιμένων, των μεταφορών αλλά και των logistics, όπως επισημάνθηκε, παρακολουθούν «με δέος» την ανάπτυξη που σημειώνεται στα Βαλκάνια προσδοκώντας σε διεύρυνση της εμπλοκής της Ελλάδας για προσέλκυση επενδύσεων. Μάλιστα με βάση τα διαδραματιζόμενα σημειώνουν ότι η Κινεζική εμπλοκή δημιουργεί αντισταθμιστικά οφέλη ανάπτυξης των περίφημων περί τις μεταφορές cluster γεγονός που δημιουργεί πολλαπλασιαστικά στη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Μόλις πρόσφατα το ΕΒΕΠ, προσβλέποντας στην ανάπτυξη της παρουσίας της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά σε επιστολής της προς το κυβερνητικό επιτελείο συνέδεσε την ανάπτυξη της πειραϊκής οικονομίας σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι αποτελεί «βαρόμετρο για την περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών σχέσεων ο διαγωνισμός της πώλησης του 67% των μετοχών, αντί της μακροχρόνιας παραχώρησης υπηρεσιών και εγκαταστάσεων του Ο.Λ.Π. καθώς και η διαβεβαίωση από ελληνικής πλευράς στις ανησυχίες των Κινέζων επενδυτών για τήρηση των αρχικών συμφωνιών.».
Κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων που παρακολουθούν το θέμα των Κινεζικών κινήσεων εκ του σύνεγγυς σημείωναν ότι υπάρχει η πρόθεση της COSCO να στηρίξει σοβαρά την επισκευαστική ζώνη και γενικότερα τις ναυπηγο-επισκευαστικές δραστηριότητες στον Πειραιά αλλά και ομοίως τον ευαίσθητο κοινωνικά και οικονομικά τομέα της επιβατηγού ναυτιλίας (κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας).
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter