Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Εγεννήθη άρρεν...Αποστείλατε ΦΕΚ

03042012012440paxoyla mora 0

Σύμφωνα με το πάντα καλά ενημερωμένο ρεπορτάζ του TheSeaNation για τα λιμάνια και δη για το πρώτο λιμάνι της χώρας, αυτό του Πειραιά, τον γόρδιο δεσμό της πώλησης ή όχι του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά, καλείται πλέον να λύσει – με την γνωστή σε όλους μας μέθοδο – ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.

Λίγες μέρες νωρίτερα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στην Βουλή, είχε αφήσει να διαφανεί ότι παρά τις όποιες διαφωνίες και ενστάσεις, απόφαση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Τα όσα ακούστηκαν στην Βουλή για το θέμα αυτό προκάλεσαν όπως ήταν φυσικό την άμεση κινητοποίηση των – ας τους ονομάσουμε χάριν συντομίας – "ενδιαφερομένων", οι οποίοι με ανακοινώσεις τους ξεκαθαρίζουν ότι ο αγώνας που έχουν δώσει εδώ και καιρό για την ακύρωση των σχεδίων τόσο της τωρινής, όσο και των προηγουμένων κυβερνήσεων, έχει δημιουργήσει ένα ευρύ λαϊκό μέτωπο το οποίο έχει ταχθεί ξεκάθαρα κατά της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά.

Αξίζει όμως τον κόπο να αφιερώσει κανείς λίγο χρόνο για να αναλύσει αυτό το ευρύ μέτωπο που έχει δημιουργηθεί κατά τις ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, το οποίο φέρεται να έχει προκαλέσει την ανάγκη να παρέμβει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός για να δώσει λύση. Μέσα σε αυτό το μέτωπο λοιπόν μπορεί κανείς να διακρίνει με ευκολία, πρόσωπα και καταστάσεις που μας απασχόλησαν κατά το παρελθόν με την επιμονή τους να διεκδικούν ρόλο στις λιμενικές και όχι μόνο εξελίξεις, στηριζόμενοι στη δύναμη που τους παρείχε το ίδιο το λιμάνι.

Επί της ουσίας αυτό που βλέπουμε δια γυμνού οφθαλμού είναι τον Μανωλιό να έχει αλλάξει ρούχα...Κατά τα λοιπά ο Μανωλιός, συνεχίζει να παρουσιάζεται ανερμάτιστος και κυρίως πλήρως αδιάφορος για το λιμάνι και τις πραγματικές του ανάγκες εφόσον οι ανάγκες αυτές δεν σχετίζονται μαζί του.

Συνεχίζει, να διακρίνεται (ο Μανωλιός) από παντελή έλλειψη ενός – οποιουδήποτε – οράματος για την επόμενη μέρα, καθώς επίσης και από παντελή άγνοια για τα όσα εξελίσσονται στο λιμενικό τομέα σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

Η πραγματικότητα όμως είναι μια και δυστυχώς όπως και να την φτιασιδώσουμε δεν αλλάζει.

Λιμάνι που συνεχίζει να παραμένει υπό κρατικό έλεγχο είναι καταδικασμένο να εξαφανιστεί από τον χάρτη.
Λιμάνι το οποίο τελεί υπό κρατικό έλεγχο δεν είναι και δεν θα καταστεί ποτέ του ανταγωνιστικό.

Όποιον άνθρωπο της λιμενικής βιομηχανίας και να ρωτήσετε από την μια άκρη του πλανήτη ως την άλλη, αυτό θα σας πει.

Κρατικό λιμάνι και ανάπτυξη δεν πάνε μαζί. Ειδικά σε λιμάνια, όπως αυτό του Πειραιά, στο οποίο η κρατική παρέμβαση υπήρξε διαχρονικά ισχυρή, είναι καταδικασμένα από χέρι.

Το ποια είναι η προσφορότερη και συμφερότερη επιλογή μεταξύ της πώλησης και της παραχώρησης, είναι ένα ανοικτό θέμα που πρέπει να εξετασθεί.

Οι όροι και οι προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες θα πωληθεί ή θα παραχωρηθεί είναι και αυτές προς συζήτηση.

Όπως επίσης προς συζήτηση είναι και το θεμελιώδες θέμα του αντιτίμου, αλλά και του επενδυτικού πλάνου εκσυγχρονισμού του λιμένα.

Θέματα σημαντικά και σοβαρά που πρέπει να εξετασθούν με την δέουσα προσοχή, καθώς όσο δύσκολα και αν είναι τα πράγματα σήμερα για την πατρίδα μας, εμείς πάντα οφείλουμε να αναζητούμε επενδυτές και όχι κάποιους στους οποίους θα ξεπουλήσουμε τα ασημικά.

Αυτό όμως που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να εξετασθεί είναι η εμπλοκή ιδιωτών.

Η συμμετοχή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας αποτελεί πλέον μονόδρομο για τα λιμάνια που θέλουν να πάνε εμπρός προσφέροντας στην εθνική οικονομία των κρατών εντός των ορίων των οποίων βρίσκονται.

Και στο ερώτημα του ποιός πρέπει να πάρει το λιμάνι του Πειραιά, η απάντηση είναι μια: Ο καλύτερος port operator που υπάρχει στον κόσμο. Και ποιός είναι αυτός; Ας ψάξουν να τον βρουν και ας του παραδώσουν το λιμάνι για να το αναπτύξει εφόσον έχει συμφωνήσει σε όλες τις παραπάνω σημαντικές παραμέτρους.

Όλα τα υπόλοιπα είναι αλαζονικές μικροπολιτικές μικρόνοων μικρών Θεών και χάνει τον χρόνο του κανείς αν ασχολείται μαζί τους...

Χρέος του Πρωθυπουργού είναι να δει το δάσος και μέσα από αυτό την προοπτική και να πράξει τα δέοντα αναγνωρίζοντας ότι το λιμάνι του Πειραιά, δεν μπορεί και δεν πρέπει να γυρίσει πίσω στην εποχή του: Εγεννήθη άρρεν, αποστείλατε ΦΕΚ...

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.">Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter