Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πόντο-πόντο οι έρευνες στο «Norman Atlantic»

normn atlantic 553w2

Αναπάντητα παραμένουν πολλά ερωτήματα για τη ναυτική τραγωδία με το οχηματαγωγό «Νorman Atlantic» εννέα μήνες μετά με πάνω από 10 νεκρούς, πολλούς τραυματίες και αρκετούς αγνοουμένους. Την ίδια στιγμή η διαδικασία των ερευνών ως προς τα αίτια γίνεται με αρκετά αργούς ρυθμούς. Αυτή τη στιγμή το πλοίο βρίσκεται κατασχεμένο στο Μπάρι από τις ιταλικές αρχές. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι στιγμής έχουν διοριστεί περίπου 60 πραγματογνώμονες από διάφορα εμπλεκόμενα πρόσωπα, όπως πλοιοκτήτρια εταιρεία, ναυλώτρια, ασφαλιστές σκάφους και μηχανής (hull and machinery underwriters), ασφαλιστές αστικής ευθύνης (P&I Club), μετόχων κ.λπ., ελληνικό και ιταλικό κράτος, οι οποίοι μέχρι στιγμής δεν έχουν καταθέσει καμία έκθεση ή πόρισμα.

«Ουσιαστικά καμία σημαντική εξέλιξη»

Ενας από τους δικηγόρους ελλήνων ιδιοκτητών φορτηγών και φορτίων που αναμένουν τα πορίσματα για να προχωρήσουν τις διαδικασίες για τις αποζημιώσεις που δικαιούνται, ο κ. Νίκος Γερασίμου, σημειώνει ότι «οι διαδικασίες στο ιταλικό κράτος είναι εξαιρετικά αργές, με αποτέλεσμα εννέα μήνες μετά το δυστύχημα ουσιαστικά να μην υπάρχει καμία σημαντική εξέλιξη για το αίτιο και τις συνθήκες της πυρκαγιάς».

Σημειώνει ακόμη στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η ναυλώτρια εταιρεία ΑΝΕΚ, μέσω του P&I Club του πλοίου, έχει έρθει σε επαφή με επιβαίνοντες, ιδιοκτήτες φορτίων και φορτηγών σε μια προσπάθεια συμβιβαστικής επίλυσης των αξιώσεων που έχουν προβληθεί εξωδικαστικά.

Και προσθέτει ότι «τούτο έχει ως αποτέλεσμα αρκετοί επιβαίνοντες να έχουν συμβιβαστικά εξοφληθεί σε ποσά που έχουν συμφωνηθεί, ενώ αρκετοί ιδιοκτήτες φορτηγών και φορτίων και αυτοί έχουν συμβιβαστικά εξοφληθεί σε διάφορα ποσά ανάλογα με το είδος του φορτίου, τη χρονολογία και την κατάσταση των φορτηγών και των επικαθημένων τους.

Και πάλι όμως οι διαδικασίες είναι αργές λόγω της φύσης των απαιτήσεων και της ελλιπούς πληροφόρησης από τις ιταλικές αρχές». Σημειώνεται ακόμη ότι ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων που διεκδικούν αποζημιώσεις αναμένει τα πορίσματα για να ζητήσει τα χρήματα που θεωρεί ότι πρέπει να πάρει καθώς δεν είναι ικανοποιητικά τα ποσά μέσω της διαδικασίας του συμβιβασμού.
Ψάχνουν χιλιοστό-χιλιοστό

Ενα πλοίο-φάντασμα πλέον το «Νorman Atlantic» στο Μπάρι εξετάζεται από τους εμπειρογνώμονες. Λιωμένα μέταλλα, ένα μεγάλο μέρος μαυρισμένο από τους καπνούς της φωτιάς που έκαιγε επί ημέρες, αντικείμενα των επιβατών, ακόμη και μπλοκ ζωγραφικής παιδιών ανάμεσα στα ευρήματα. Ψάχνουν χιλιοστό-χιλιοστό, όπως λένε, για να δοθούν απαντήσεις στα ερωτήματα που υπάρχουν. Υπενθυμίζεται ότι τον Μάρτιο η ιταλική εφημερίδα «Corriere della Sera» υποστήριξε πως από το μαύρο κουτί του πλοίου λείπουν όλα τα ηχητικά ντοκουμέντα.

Η ναυτική τραγωδία σημειώθηκε την Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2014, στις 05.40 το πρωί, ανοιχτά των Οθωνών. Εκείνη την ώρα έγινε το πρώτο τηλεφώνημα για φωτιά στο πλοίο. Οι πολύ κακές καιρικές συνθήκες (άνεμοι εντάσεως 8-9 μποφόρ) κατά τις ελληνικές αρχές καθιστούσαν μη εφικτή την έγκαιρη μετάβαση στο σημείο πλωτών και εναερίων μέσων διάσωσης και λίγες ώρες αργότερα - μετά τις 10.00 το πρωί της ημέρας εκείνης - το πλοίο μπήκε φλεγόμενο και ακυβέρνητο στα ιταλικά χωρικά ύδατα.

Μετά ανέλαβε τη διαδικασία συντονισμού η Ιταλία και ακολούθησαν πολλές ημέρες με ένα ρεσιτάλ ασυνεννοησίας και έλλειψης ουσιαστικής ενημέρωσης των ιταλικών αρχών προς τις ελληνικές και προς τις οικογένειες των θυμάτων, των αγνοουμένων και των ιδιοκτητών φορτηγών και φορτίων. Και άρχισαν να αναπτύσσονται μια σειρά ερωτήματα, όπως αν το πλήρωμα αντέδρασε όπως έπρεπε καθώς υπήρχαν καταγγελίες επιβατών που έλεγαν ότι είχαν ξυπνήσει από τους καπνούς, αν έπρεπε να έχει ταξιδέψει το πλοίο, αν είχαν γίνει όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι, αν υπήρχε θέμα με τη σύνθεση του πλοίου κ.τ.λ

Πηγή: www.tovima.gr

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter