Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Νέα πλοία στο Ιόνιο και οι καραμπόλες στο Αιγαίο

Fior di Levante - Levante Ferries

Κείμενο: Φώτης Καρλής

 

Δύο νέα πλοία κάνουν την εμφάνισή τους στο Ιόνιο το 2015. Τα νέα πλοία θα παίξουν διαφορετικό ρόλο στις νέες τους γραμμές, καθώς το ένα έρχεται ν' ανατρέψει τις ισορροπίες στη γραμμή Ζακύνθου –Κεφαλονιάς, ενώ το δεύτερο θα ενισχύσει το έργο της κοινοπραξίας της Κέρκυρας.

Οι νέες δρομολογήσεις θα προκαλέσουν τις μετακινήσεις κάποιων πλοίων σε άλλες γραμμές από αυτές που τα είδαμε το 2014.

Νέο πλοίο στη γραμμή Κυλλήνη -Ζάκυνθος

Αρχικά, ανήμερα της εορτής του Αγίου Νικολάου, Σάββατο 6/12, προσέγγισε για πρώτη φορά το λιμάνι της Κυλλήνης το νέο πλοίο Ε/Γ –Ο/Γ FIOR DI LEVANTE, της νεοσυσταθείσας ακτοπλοϊκής εταιρείας LEVANTE FERRIES.

Το νέο πλοίο ξεχωρίζει για την πολυτέλεια του και τις ανέσεις που προσφέρει στους επιβάτες του. Το μεγαλύτερο μέρος της μετασκευής του πλοίου έγινε στην Κίνα, ενώ ολοκληρώθηκε στην Ελλάδα, στο νέο μόλο Δραπετσώνας.

Το νέο πλοίο χτίστηκε το 1998 στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering της Νότιας Κορέας και ανακαινίστηκε πλήρως το 2014. Έχει ολικό μήκος 118,8 μ., πλάτος 20 μ., βύθισμα 4,75 μ. και ολική χωρητικότητα 9.000 κόρων.

Επίσης, έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 19,8 κόμβους, ενώ θα ταξιδεύει με 18 κόμβους. Στα 2.250 τ.μ. κοινόχρηστων χώρων μεταφέρει 1.140 επιβάτες , ενώ στο γκαράζ του μεταφέρονται 300 ι.χ. Μερικές από τις ιδιαίτερες ανέσεις που θα προσφέρει στους ταξιδιώτες του είναι: Δορυφορική Τηλεόραση, WiFi σε όλους τους χώρους, Ειδικού τύπου ανοικτά καταστρώματα, αίθουσα με Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, Υπαίθριο Καθιστικό και Πρίζες σε όλους τους χώρους.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, τα πλοίο θα πραγματοποιεί καθημερινά 3 -4 δρομολόγια από την Κυλλήνη προς την Ζάκυνθο και αντίστροφα, ενώ κατά τη θερινή περίοδο θα πραγματοποιεί 4 συνδέσεις.

Η δρομολόγηση του Ε/Γ –Ο/Γ FIOR DI LEVANTE, στη γραμμές της Κυλλήνης φαίνεται ν' αλλάζει τις ισορροπίες στη Κυλλήνη για τη νέα χρονιά. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί, KEFALONIAN LINES, με 2 πλοία και ΙΟΝΙΑΝ FERRIES, με 4 πλοία (Κοινοπραξία ZANTE FERRIES και ΤΥΡΟΓΑΛΑ), επιδόθηκαν σ' έναν έντονο ανταγωνισμό το 2014. Αυτό είχε αποτέλεσμα να συμπιεστούν οι οικονομικές καταστάσεις των εταιρειών της γραμμής.

Ο ερχομός ενός ακόμη πλοίου και πιθανόν και δεύτερου (του Ε/Γ –Ο/Γ ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ της STRINTZIS FERRIES, με τα ίδια ή διαφορετικά ή διαφορετικά σινιάλα- το οποίο βρίσκεται παροπλισμένο στην Ελευσίνα) θα εντείνει τον ανταγωνισμό, σε επίπεδο τιμών και δρομολογίων, και θα δημιουργήσει υπερπροσφορά χωρητικότητας. Για το λόγο αυτό οι τοπικές εταιρείες επιλέγουν τη μετακίνηση των πλοίων τους στο Αιγαίο, ώστε να περιορίσουν τις απώλειες και να προσαρμοστούν στην επιβατική κίνηση.

Συγκεκριμένα, το 2015 αναμένεται η μετακίνηση του Ε/Γ –Ο/Γ ΙΟΝΙΣ από τη γραμμή Κυλλήνη –Ζάκυνθος στη γραμμή του Σαρωνικού, Πειραιάς –Αίγινα –Μέθανα –Πόρος. Το πλοίο έρχεται να προστεθεί στα 5 συμβατικά πλοία της γραμμής, 4 πλοία της Κοινοπραξίας Πλοίων Σαρωνικού και 1 πλοίο της Α.Ν.Ε.Σ.

Το πλοίο αναμένεται να ξεκινήσει δρομολόγια στα μέσα Φεβρουαρίου του 2015 και θα πραγματοποιεί ένα δρομολόγιο εβδομαδιαίως από Πειραιά προς Πόρο και αντίστροφα και κατά τη θερινή περίοδο θα κάνει ένα δρομολόγιο καθημερινά.

Παράλληλα, μια άλλη ζακυνθινή εταιρεία, η ZANTE FERRIES, έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να δρομολογήσει και δεύτερο πλοίο στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων. Η εταιρεία έχει ήδη δρομολογημένο το Ε/Γ –Ο/Γ ΑΔ. ΚΟΡΑΗΣ και επιθυμεί να δρομολογήσει το Ε/Γ –Ο/Γ Δ. ΣΟΛΟΜΟΣ, καλύπτοντας το κενό που θα δημιουργηθεί από την αποχώρηση του Ε/Γ –Ο/Γ ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, της VENTOURIS SEA LINES. Η τελευταία έχει ζητήσει να δρομολογηθεί το πλοίο της στη γραμμή Ραφήνα –Άνδρο –Τήνο –Μύκονο, και μάλιστα μετονομάζοντας το πλοίο. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι αίτημα στο ΣΑΣ για δρομολόγηση του Ε/Γ –Ο/Γ ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ, στις Δυτικές Κυκλάδες έχει καταθέσει και η HELLENIC SEAWAYS.

Νέο πλοίο στη γραμμή Ηγουμενίτσα –Κέρκυρα

Νέο πλοίο για το 2015 αναμένεται και στη διαδρομή Ηγουμενίτσας –Κέρκυρας. Ο λόγος για το Ε/Γ –Ο/Γ ΚΕΡΚΥΡΑ ΕΞΠΡΕΣ (πρώην ΣΦΑΚΙΑ 1 της ΑΝΕΝΔΥΚ). Το πλοίο μετά από 4 χρόνια ακινησίας αγοράστηκε από τις ΙΟΝΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ και αυτή τη περίοδο βρίσκεται για εργασίες συντήρησης και δεξαμενισμό στις Δεξαμενές Βασιλειάδη του ΟΛΠ. Το πλοίο, αφού μετασκευαστεί στο ξενοδοχειακό του τμήμα, θα μπει στην ενεργό δράση το ερχόμενο καλοκαίρι.

Τα τωρινά τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου είναι: ολικό μήκος 76 μ., πλάτος 14 μ. και βύθισμα 4,7 μ. Επίσης, το πλοίο έχει τη δυνατότητα να ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 17 κόμβων. Το πλοίο ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1991.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία ΙΟΝΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ είναι μια νέα εταιρεία με τοπικό χαρακτήρα που το 2011 δρομολόγησε το αμφίδρομο Ε/Γ –Ο/Γ ΝΙΚΟΛΑΟΣ στη γραμμή της Κέρκυρας. Το Ε/Γ –Ο/Γ ΚΕΡΚΥΡΑ ΕΞΠΡΕΣ θα προστεθεί στα 6 πλοία της Κοινοπραξίας Πλοίων Κέρκυρας (Ε/Γ –Ο/Γ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΑΓΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ, ΚΕΡΚΥΡΑ, ΝΗΡΕΑΣ, ΑΝΩ ΧΩΡΑ 2 και ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ).

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter