Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Καταβολή δεδουλευμένων αποδοχών ζητά η Π.Ν.Ο.

xalas

Ανοιχτή επιστολή – καταγγελία προς την ηγεσία του ΥΝΑ έστειλε πριν από λίγο η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, η οποία ζητά την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών των ναυτικών των συγκεκριμένων εταιρειών, αλλά και κάθε άλλης εταιρείας ενώ θέτει θέμα κάλυψης των αγόνων γραμμών με αφορμή, το θέμα της έκπτωσης της ΝΕΛ.

Στην σχετική ανακοίνωσή της η ΠΝΟ αναφέρει τα ακόλουθα:

Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία συνήλθε έκτακτα σήμερα, προκειμένου να εξετάσει και να λάβει αποφάσεις για την ενέργεια του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, ο οποίος με χθεσινή απόφασή του κήρυξε έκπτωτες τις εταιρείες ΝΕΛ ΑΕ και ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ ΝΕ από τις επιδοτούμενες δρομολογιακές γραμμές που εκτελούσαν, και πρόσθεσε έτσι στoν προθάλαμο των ανέργων και δεκάδες άλλους ναυτικούς και υπαλλήλους ξηράς, δημιουργώντας ταυτόχρονα και συσσωρεύοντας νέα προβλήματα στο ακανθώδες θέμα της εν γένει ομαλής και εύρυθμης εκτέλεσης της συγκοινωνίας των νησιών μας, τόσο μεταξύ τους όσο και με την λοιπή ηπειρωτική Χώρα, αποφάσισε ομόφωνα να αποστείλει και να δημοσιοποιήσει την παρούσα ανοικτή επιστολή - καταγγελία.

Κανείς δεν αμφιβάλλει, ότι όλοι μας, και ιδιαίτερα το πολύπαθο επιβατικό κοινό, είμαστε γνώστες των πολύωρων καθυστερήσεων και των αναβολών των δρομολογίων από τα προβλήματα των πιο πάνω εταιρειών και των πλοίων τους, πλην όμως ο κ. Υπουργός αντί να ενσκύψει επί της ουσίας της όλης κατάστασης για να αναζητήσει και να ανεύρει την πραγματική αιτία και τους πραγματικούς υπεύθυνους για την όλη αυτή ζοφερή κατάσταση, και να φροντίσει για την σωστότερη λύση, προτίμησε τον εύκολο δρόμο με την εξεύρεση των εξιλαστήριων θυμάτων.

Και έτσι κήρυξε έκπτωτες τις πιο πάνω εταιρείες, αφού άφησε να περάσει όλο το καλοκαίρι και να υποστούν και οι επιβάτες και τα νησιά μας πλείστες όσες ταλαιπωρίες και ταυτόχρονα να εκτεθεί και ολόκληρη η Χώρα σε χιλιάδες τουρίστες
κ. Υπουργέ,

Γνωρίζετε πολύ καλά που εντοπίζεται το πραγματικό πρόβλημα και ποια είναι η λύση που πρέπει να δοθεί για να σταματήσει επιτέλους και η δημαγωγία και κυρίως η ταλαιπωρία των Ελλήνων πολιτών και του εν γένει επιβατηγού κοινού.

Τέτοια σοβαρά όμως προβλήματα και θέματα δεν λύνονται στο «πόδι» ούτε βέβαια με ευκαιριακά και με εποχιακά μέτρα.
- Δεν μπορεί να υπάρχουν δύο Ελλάδες και δύο κατηγορίες Ελλήνων Πολιτών.
- Δεν μπορεί να υπάρχει η Ελλάδα της εξυπηρέτησης και η Ελλάδα της ταλαιπωρίας.
- Δεν μπορεί να υπάρχει η ανοικτή Ελλάδα και η απομονωμένη Ελλάδα.

Η Ελλάδα σαφέστατα είναι μία και μόνον μία και οι Πολίτες της θα έπρεπε να είναι όλοι ίσοι μεταξύ τους.
Και όπως ακριβώς όλοι οι Έλληνες Πολίτες έχουν υποχρεώσεις έναντι της Πολιτείας το ίδιο και η Πολιτεία έχει τις αντίστοιχες υποχρεώσεις της έναντι όλων των Πολιτών της ανεξαιρέτως.

Δεν μπορεί λοιπόν να τίθεται θέμα και διαχωρισμός σε άγονες δρομολογιακές γραμμές και σε γραμμές φιλέτο και να χρησιμοποιείται ως κριτήριο το «κέρδος» της κάθε γραμμής αλλά θα πρέπει να τεθούν άλλα, πλέον σοβαρά, κριτήρια και προτεραιότητες, οι οποίες πρέπει να συνοψίζονται και να αποσκοπούν στην ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ και των ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ και όχι βέβαια στην ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΡΓΟΔΟΣΙΑΣ.

Ευθέως καταγγέλλουμε ότι και η άνω «δυναμική» ενέργεια εντάσσεται στον όλο σχεδιασμό για την δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων, οι οποίες κάθε άλλο παρά θα εξυπηρετούν το δημόσιο αγαθό της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας και τα πραγματικά συμφέροντα των νησιωτών μας και θα καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες με ασφαλή και άνετα πλοία, αλλά θα έχουν πρώτιστη επιδίωξη και αυτοσκοπό αποκλειστικά και μόνον την πραγματοποίηση κερδών.

Η Διοίκηση της ΠΝΟ ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ να καταγγείλει πρώτα από όλα, και καταγγέλλει δημόσια, κάθε υπεύθυνο παράγοντα, Κυβερνητικό και Μη, που επεξεργάζεται και συμμετέχει με οποιοδήποτε τρόπο σε τέτοιες μεθοδεύσεις δημιουργίας μονοπωλιακού καθεστώτος και ολιγοπωλίου σε βάρος των ελληνικού λαού και ειδικότερα των νησιωτών μας και ταυτόχρονα καλεί τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου να ορθώσει το ανάστημά του και να αντισταθεί στα κελεύσματα του Κεφαλαίου και της Τρόικας.

Και πάνω από όλα Α Π Α Ι Τ Ε Ι

ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗ ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙ ΜΗΝΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΜΕΝΩΝ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΤΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.

 

Τι λέει η ΝΕΛ για το θέμα των γραμμών στο βόρειο Αιγαίο

Ανακοίνωση για το θέμα των γραμμών στο βόρειο Αιγαίο εξέδωσε η ΝΕΛ, κατόπιν ερωτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.

Αναλυτικά, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, αναφορικά με δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου να κηρύξει έκπτωτες τη ΝΕΛ ΑΕ και τη θυγατρική αυτής, ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ Ν.Ε., από τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας που αφορούν, για τη μεν ΝΕΛ ΑΕ τις γραμμές Θεσσαλονίκη/Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος –Σάμος – Ικαρία, Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος –Καρλόβασι – Άγιος Κήρυκος, για τη δε ΣΙ ΛΙΝΚ ΝΕ τη γραμμή Λαύριο – Ψαρά – Μεστά Χίου αντίστοιχα, και σχετικώς, για κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, ύψους 1.500.000 €, για καθεμία από τις ανωτέρω συμβάσεις, γνωστοποιεί τα ακόλουθα:

Τόσο η ΝΕΛ Α.Ε. όσο και η ΣΙ ΛΙΝΚ Ν.Ε. έχουν ήδη από την 5η Σεπτεμβρίου 2014 απευθύνει προς το Ελληνικό Δημόσιο, διαμέσου του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, καταγγελία των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και, περαιτέρω, έχουν οι ίδιες προβεί σε δήλωση επίσχεσης των υπηρεσιών τους σε σχέση με την εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών που τους έχουν ανατεθεί εξ αιτίας της συνεχιζόμενης άρνησης του Ελληνικού Δημοσίου:

1) να αποδώσει στις δύο εταιρίες, αντιστοίχως, προσηκόντως και εμπροθέσμως, τα οφειλόμενα στην κάθε μία μισθώματα εκ των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας,
2) να συμμορφωθεί με το νόμο και τις δικαστικές αποφάσεις που διατάσσουν κατάργηση της υποχρεωτικά επιβαλλόμενης έκπτωσης επί των ναύλων στο σύνολο των μισθωμένων γραμμών που εκτελούν οι δύο εταιρίες και να καταβάλει στην εταιρεία αποζημίωση για τις παρανόμως επιβληθείσες εκπτώσεις, η οποία για την περίοδο 2005 ως και Ιούνιο 2012 ανέρχεται σε ποσό που υπερβαίνει τα 15.000.000€
3) να συμμορφωθεί με την προβλεπόμενη στις ίδιες τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας υποχρέωση αναπροσαρμογής του κρατικού ναυλολογίου με βάση το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, με αποτέλεσμα να έχει προκληθεί ζημία στις εταιρείες του Ομίλου ΝΕΛ και μόνο για την περίοδο από το 2008 ως και τον Αύγουστο του 2012, ποσού 4.965.000€ περίπου. και
4) να συμμορφωθεί με την προβλεπόμενη στις ίδιες τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας υποχρέωση περί μη παρακράτησης της διαφοράς του ΦΠΑ, λόγω αυξήσεως αυτού, επί των μισθωμάτων της δημόσιας υπηρεσίας, από την οποία έχει προκληθεί στις εταιρείες του Ομίλου ΝΕΛ, και μόνο για την περίοδο 1-3-2010 ως 31-7-2012, ζημία ποσού 1.385.000€ περίπου.

Ως εκ τούτου, οι αποφάσεις του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου με τις οποίες η ΝΕΛ ΑΕ και ΣΙ ΛΙΝΚ ΝΕ: α. κηρύσσονται έκπτωτες των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας που τους είχαν ανατεθεί, β. διατάσσεται η ολική κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για κάθε μία εκ των συμβάσεων αυτών αντιστοίχως, και γ. τέλος αποκλείονται προσωρινά οι δύο εταιρίες από μελλοντικούς μειοδοτικούς διαγωνισμούς του Δημοσίου, έρχονται απλώς σε συνέχεια και κατόπιν ειλημμένης απόφασης των ΝΕΛ ΑΕ και ΣΙ ΛΙΝΚ ΝΕ.

Τέλος η ΝΕΛ ΑΕ γνωστοποιεί πως δεσμεύεται να προβεί μέσω της διοίκησής της σε όλες τις απαραίτητες δικαστικές ενέργειες ώστε το Ελληνικό Δημόσιο να εξαναγκαστεί σε εκτέλεση των νομίμων υποχρεώσεών του έναντι της εταιρίας. Σε κάθε περίπτωση η διακοπή της εξυπηρέτησης των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας δεν αναμένεται να έχει περαιτέρω αρνητικές οικονομικές συνέπειες επί του κύκλου εργασιών, των αποτελεσμάτων και της οικονομικής θέσης του ομίλου της ΝΕΛ ΑΕ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter