Πεμ04092020

Last updateΠεμ, 09 Απρ 2020 10am

Προβληματισμούς για τους αέριους ρύπους φέρνει το 2015

naftilia-aerioi-rypoi

Περί εφαρμογής ο λόγος και ο προβληματισμός για τον ανταγωνισμό, έτσι όπως αποκαλύπτεται από συζητήσεις που έλαβαν χώρα στο Mediterranean Bunker Fuel Conference.

Ως γνωστόν από την 1η του επόμενου έτους τίθεται σε εφαρμογή ο νέος κανονισμός για την περιεκτικότητα σε θείο που έχει εξεταστεί σε επίπεδο ΙΜΟ .

Ο προβληματισμός ο οποίος καταγράφηκε αφορά στο αν όλοι οι πλοιοκτήτες θα εφαρμόσουν τον κανονισμό όπως και το αν είναι διατεθειμένες οι κυβερνήσεις επίσης να ακολουθήσουν τη στρατηγική χάραξη του ΙΜΟ.

Να σημειωθεί ότι στο περιθώριο της ίδια συνεδρίασης καταγράφηκε επίσης προβληματισμός για την αυστηροποίηση του πλαισίου στους αμερικανικούς λιμένες καθώς και τα ενδεχόμενα νομικών παρατράγουδων σε περιπτώσεις όπου συλληφθούν πλοία να μην εφαρμόζουν τους κανονισμούς για τους οποίους οι αμερικανικές αρχές σε όλη τους την έκταση είναι ιδιαίτερα αυστηρές.

Στον ίδιο καμβά, τα θέματα της χρήσης φιλικότερων προς το περιβάλλον καυσίμων εξακολουθούν να αποτελούν πεδίο συζητήσεων αλλά και αντιπαράθεσης ενώ έχει καταστεί προφανές προ πολλού ότι η ναυτιλία ουδόλως ευθύνεται για τη ποιότητα των καυσίμων αλλά και για τη διαμόρφωση των τιμών προμήθειας των κατά περίπτωση καυσίμων για τις κατηγορίες των πλοίων.

Αξίζει επίσης να υπενθυμιστεί ότι από την 1η Ιανουαρίου και τα λιμάνια της Β. Ευρώπης θα ακολουθήσουν μια ιδιαίτερη πολιτική για τους αέριους ρύπους που θα επηρεάσει στο μέγιστο δυνατό περιπτώσεις short sea όπως η περίπτωση της Δανέζικων συμφερόντων Transfennica , η οποία και ανακοινώσε ότι διακόπτει τις συνδέσεις λιμένων Βόρειας και Νότιας Ευρώπης.

Η γνωστοποίηση του γεγονότος έχει επαναφέρει στο τραπέζι των συζητήσεων και το θέμα των περιφερειακών πολιτικών και των επιπτώσεων τους ενώ στη προκειμένη περίπτωση φαίνεται να δικαιώνονται όσοι υποστηρίζουν ότι οι περιφερειακές πολιτικές της ΕΕ πολλές φορές επιτυγχάνουν το ανάποδο αποτέλεσμα από το ποθούμενο αφού θα υπάρξει ανταγωνισμός μεταξύ λιμένων Βόρεια και Νότιας Ευρώπης αλλά κα αύξηση των χερσαίων μεταφορών σιδηροδρομικών και οδικών στην περίπτωση που επιλεγεί η μείωση των προσεγγίσεων πλοίων εταιρειών που δεν είναι διατεθειμένες να ακολουθήσουν τη συλλογιστική της ΕΕ τουλάχιστον στη παρούσα φάση.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter