Τετ06032020

Last updateΤρι, 02 Ιουν 2020 7pm

Ο κορονοϊός βυθίζει νέες ναυπηγήσεις και παραδόσεις πλοίων!

ploia pontoporos nautilia

Η επιδημία του κορονοϊού επηρεάζει όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους καθώς επίσης και τις παραγγελίες νεότευκτων αλλά και τις διαλύσεις πλοίων σύμφωνα με την Bimco.


Η σύναψη συμβάσεων ναυπήγησης κινούνταν πτωτικά και πριν την εμφάνιση της επιδημίας, ωστόσο με τον Covid 19 η τάση επιδεινώθηκε. Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι νέες παραγγελίες νεότευκτων μειώθηκε κατά 55% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019, καθώς μόνο 6,6 εκατ. dwt τοποθετήθηκαν για ναυπήγηση στους τρεις σημαντικότερους ναυτιλιακούς κλάδους (bulker, tankers, containerships) έναντι 14,7 εκατομμύρια dwt πέρυσι.
Τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου παρουσιάζουν την μεγαλύτερη πτώση καθώς το πρώτο τρίμηνο του 2020 τοποθετήθηκαν παραγγελίες 1,6 εκατ, DWT από 6,9 εκατ. dwt το πρώτο τρίμηνο του 2019. Οι παραγγελίες αυτές περιλαμβάνουν δύο Capesizes (σύνολο 420.000 dwt), ένα Panamax (82.000 dwt) και πλοία Handymax (1 εκατομμύριο dwt).
Στα δεξαμενόπλοια το τμήμα των πλοίων μεταφοράς προϊόντων αργού παρουσίασε τη μικρότερη πτώση στις νέες παραγγελίες που πραγματοποιήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους καθώς μειώθηκαν μόλις κατά κατά 17,8% στα 806.500 DWT σε σύγκριση με πέρυσι. Στον τομέα του αργού πετρελαίου, οι νέες παραγγελίες μειώθηκαν κατά 53%. Έχουν καταγραφεί τρεις εντολές για κατασκευή VLCC, ενώ οι υπόλοιπες νέες παραγγελίες αφορούν τα πλοία Suezmax και Aframax.
Στα containerships σημειώθηκαν πολύ λίγες παραγγελίες για νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους, μόλις 48.519 TEU, ενώ τον Μάρτιο προστέθηκε μια παραγγελία για πέντε πλοία 23.000 TEU.
Σε αντίθεης με τις νέες παραγγελίες οι διαλύσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2020 ανήλθαν σε 6,1 εκατομμύρια DWT, αυξημένες κατά 62% από το α 'τρίμηνο του 2019.
Μία από τις βραχυπρόθεσμες και άμεσες επιπτώσεις του κοροναϊού στον ναυτιλιακό στόλο είναι οι καθυστερήσεις των νεότευκτων πλοίων στην Κίνα και στην Άπω Ανατολή. Τον Φεβρουάριο, τα κινέζικα ναυπηγεία έφεραν μόνο 398.712 dwt, ένα τέταρτο των παραδόσεων τον Φεβρουάριο του 2019. Οι παραδόσεις τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους ήταν οι μισές από αυτές που παρατηρήθηκαν τον Μάρτιο του 2019. Σήμερα, τα κινεζικά ναυπηγεία καθυστερούν από τέσσερις έως οκτώ εβδομάδες.
Συνολικά, οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 16,7% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπους ναυτιλιακούς κλάδους, όπου οι παραδόσεις μειώθηκαν σε σχέση με πέρυσι, η αγορά χύδην ξηρού φορτίου έχει περισσότερες παραδόσεις κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους από ό, τι πέρυσι. Συνολικά, 12,9 εκατομμύρια dwt παραδόθηκαν το πρώτο τρίμηνο, 3,9 εκατομμύρια dwt περισσότερο από τις παραδόσεις του πρώτου τριμήνου πέρυσι.
Οι παραδόσεις των πλοίων ξηρού φορτίου χύδην αντιπροσώπευαν το 60% των 21,5 εκατομμυρίων dwt που παραδόθηκαν συνολικά το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Στα δεξαμενόπλοια οι παραδόσεις μειώθηκαν λιγότερο από το ήμισυ σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019, -49% και -43% για δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου και μεταφοράς προϊόντων αντίστοιχα. Συνολικά 5,7 εκατομμύρια dwt πετρελαιοφόρων μεταφοράς αργού πετρελαίου παραδόθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, εκ των οποίων τα 4 εκατομμύρια dwt προέρχονται από την παράδοση 13 VLCCs.
Στην αγορά ναυτιλιακών εμπορευματοκιβωτίων, παραδόθηκε ένα ULCS καθώς και τρία neo-panamax, ενώ 14 πλοία μεταξύ 1.162 και 2.806 TEU αποτελούσαν τις υπόλοιπες παραδόσεις. Οι συνολικές παραδόσεις μειώθηκαν κατά 58,6% σε 102.435 TEU σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter