Δευ12092019

Last updateΚυρ, 08 Δεκ 2019 11am

Βολές Ecsa κατά περιβαλλοντικής οργάνωσης με αφορμή αποφάσεις του ΙΜΟ για τις εκπομπές CO2

Copy of IMO logo

Απαντώντας σε δηλώσεις της Οργάνωσης Clean Shipping Coalition, ο φορέας των εφοπλιστικών ενώσεων της ΕΕ, η ECSA, τονίζει ότι η συνεδρίαση της Διεθνούς Ομάδας Εργασίας του IMO που άρχισε στις αρχές της εβδομάδας και ολοκληρώθηκε σήμερα Παρασκευή στο Λονδίνο έκανε καλή και γόνιμη προπαρασκευαστική εργασία.


"Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η αποτελεσματική λήψη αποφάσεων είναι ζωτικής σημασίας όταν πρόκειται για κάτι τόσο σημαντικό όσο η παγκόσμια μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής", δήλωσε ο Martin Dorsman, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι αντίθετα με τους ισχυρισμούς της CSC, η σύσκεψη της IMO Intersessional δεν είχε σκοπό να λάβει οποιαδήποτε απόφαση αλλά να προετοιμάσει την MEPC 75 που θα πραγματοποιηθεί στις 30 Μαρτίου 2020. Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία υπό την αιγίδα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) ανυπομονεί να δει τα αποτελέσματα που θα αφορούν τα βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα μέτρα μείωσης των εκπομπών αερίων ρύπων του θερμοκηπίου. Επίσης θέλει να δείξει στους ρυθμιστικούς φορείς της ΕΕ ότι ο ΙΜΟ είναι η καταλληλότερη παγκόσμια πλατφόρμα για την αποτελεσματική μείωση των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία.
Κατά τη διάρκεια της ενδιάμεσης συνάντησης αυτής της εβδομάδας, συνεχίζει ο Martin Dorsman, μια πλειοψηφία φιλόδοξων κρατών μελών, ιδίως από την Ευρώπη, αποφάσισε να συνεργαστεί στενά με κράτη της Ασίας και της Νότιας Αμερικής, προκειμένου να μπορέσουν να εγκρίνουν συγκεκριμένα μέτρα μείωσης των εκπομπών CO2 την προσεχή άνοιξη στην MEPC 75.
Η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα είναι απαραίτητη και κρίσιμη. Είναι επιτακτική ανάγκη να βρούμε μια διεθνή λύση προκειμένου να παράγουμε αποτελέσματα. Οι ειδικές περιφερειακές προσεγγίσεις στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό και δεν παρέχουν αποτελεσματικές λύσεις. Η ναυτιλία είναι ο πιο διεθνής τρόπος μεταφοράς και δεν μπορεί να περιοριστεί σε εθνικά ή περιφερειακά σύνορα, καταλήγει η Ecsa.
Επισημαίνεται ότι από την προηγούμενη Δευτέρα μέχρι σήμερα Παρασκευή μια τεχνική επιτροπή του ΙΜΟ συνεδρίαζε στο Λονδίνο ε αντικείμενο τα βραχυπρόθεσμα μέτρα για την μείωση των εκπομπών CO2 από τα πλοία από το 2023. Η επιτροπή στόχευε στον καθορισμό μέτρων τα οποία θα εισηγηθεί στην MEPC της προσεχούς άνοιξης η οποία θα λάβει τις οριστικές αποφάσεις. Η CSC μια περιβαλλοντική οργάνωση κατέθεσε και αυτή πρόταση στην εν λόγω επιτροπή που θεωρεί την ταχύτητα των πλοίων ως ένα από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Η πρόταση της CSC, για την ταχύτητα των πλοίων συγκαταλέγεται, όπως συμφωνήθηκε στην τεχνική επιτροπή, στις προτάσεις που θα εξετασθούν στο πλαίσιο της λήψης επιχειρησιακών μέτρων. Ωστόσο με ανακοίνωση της η CSC εκτιμά ότι η επιτροπή επί μία εβδομάδα δεν έκανε ουσιαστική δουλειά και ανέβαλε για αργότερα τις αποφάσεις.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter