Δευ10142019

Last updateΔευ, 14 Οκτ 2019 8am

Οι ρύποι της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Μεταφορών

ploia pontoporos ekpompes rupon

Μέτρα σχετικά με την συμβολή του κλάδου των μεταφορών (οδικές, αεροπορικές, θαλάσσιες) στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής θα εξετάσει το Συμβούλιο Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Ενέργειας στις 20 Σεπτεμβρίου στις Βρυξέλλες.


Η Φινλανδική προεδρία έχει ετοιμάσει ένα κείμενο εργασίας το οποίο αναφερόμενο στο ρόλο τη ναυτιλίας αν και αναγνωρίζει τον ιδιαίτερο ρόλο της ναυτιλίας και την ανάγκη να εξετασθούν διεθνείς λύσεις, αφήνει ωστόσο να εννοηθεί ότι εάν οι λύσεις αυτές καθυστερήσουν τότε η ΕΕ θα πρέπει να κινηθεί αυτόνομα.
Ειδικότερα η φινλαδική προεδρία στο έγγραφό της σημειώνει ότι ο ναυτιλιακός κλάδος μεταφέρει πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου και εκπέμπει το 2,5% των παγκόσμιων ρύπων των αερίων του θερμοκηπίου, ωστόσο οι εκπομπές του κλάδου θα αυξηθούν από 50% έως και 250% μέχρι το 2050, σύμφωνα με μελέτη του ΙΜΟ. Η φινλανδική προεδρία αναγνωρίζει ότι οι θαλάσσιες μεταφορές και όλες οι συναφείς ναυτιλιακές υπηρεσίες είναι απαραίτητες για τις ευρωπαϊκές εταιρείες και τους επιτρέπουν να ανταγωνίζονται σε παγκόσμιο επίπεδο. Κάνει λόγο για την αρχική στρατηγική του ΙΜΟ για τη μείωση των ρύπων, όμως η πρόοδος είναι βραδεία παρά τις προσπάθειες πολλών κρατών της Ε.Ε., όπως επισημαίνει. Ακολούθως αναφέρει ότι η ναυτιλία είναι διεθνής δραστηριότητα και τονίζει ότι θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα σε μέτρα παγκόσμιου χαρακτήρα. Ωστόσο, προσθέτει ότι εάν οι στόχοι σε παγκόσμιο επίπεδο υπολείπονται της δέσμευσης της Ε.Ε. στο πλαίσιο της συμφωνίας του Παρισιού και λαμβάνοντας υπόψη το μερίδιο των εκπομπών που σχετίζονται με την Ε.Ε., θα εξεταστούν πρόσθετα μέτρα σε επίπεδο Ε.Ε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter