Κυρ04182021

Last updateΚυρ, 18 Απρ 2021 10am

Τι έδειξαν 28.000 έλεγχοι σε πλοία για τη χρήση καυσίμων μειωμένου θείου

ploio bulker

Σχεδόν πλήρη προσαρμογή της ναυτιλίας στη χρήση καυσίμων μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο καταγράφει έκθεση σχετικά με την εφαρμογή και τη συμμόρφωση με τα πρότυπα για το θείο στα καύσιμα πλοίων, όπως ορίζονται στην οδηγία (ΕΕ) 2016/802.

Μεταξύ 1ης Ιανουαρίου 2015 και 31ης Δεκεμβρίου 2017, περισσότερες από 28 000 ειδικές επιθεωρήσεις (περίπου 700 έως 900 μηνιαίως κατά μέσο όρο) καταχωρίστηκαν στο THETIS-EU ένα σύστημα πληροφοριών που σχεδίασε ο EMSA και τέθηκε σε πλήρη λειτουργία την 1η Ιανουαρίου 2015.

Σε σχέση με την κατάσταση που επικρατούσε πριν από την έκδοση της εκτελεστικής πράξης και τη δημιουργία του THETIS-EU, ο όγκος των επιθεωρήσεων αυξήθηκε από την επιθεώρηση 1 πλοίου ανά 1 000 που κατέπλεαν στους λιμένες της ΕΕ στην επιθεώρηση περίπου 1 ανά 10 πλοία.

Περίπου το 60 % των εν λόγω επιθεωρήσεων (σχεδόν 16 500) διενεργήθηκαν στην περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας και της Βόρειας Θάλασσας, ενώ οι υπόλοιπες στις λοιπές θαλάσσιες περιοχές της Ευρώπης.

Την ίδια περίοδο καταγράφηκαν περίπου 1 350 περιπτώσεις μη συμμόρφωσης 42 (σχεδόν το 5 % επί του συνολικού αριθμού επιθεωρήσεων).

Πάνω από το 80 % των εν λόγω περιπτώσεων καταγράφηκαν στις περιοχές ελέγχου των εκπομπών οξειδίων του θείου (ΠΕΕΟΘ), ενώ οι υπόλοιπες (που αφορούν κυρίως τη χρήση καυσίμων που δεν πληρούν τις προδιαγραφές από ελλιμενισμένα πλοία) στις λοιπές θαλάσσιες περιοχές της Ευρώπης.

Όπως ο συνολικός αριθμός των δηλωθεισών ετήσιων επιθεωρήσεων αυξήθηκε σημαντικά από το 2015 έως το 2017, ενώ ο ετήσιος αριθμός των δηλωθεισών μη συμμορφώσεων φάνηκε να σταθεροποιείται και αναλογικά μειώθηκε σε σύγκριση με την αύξηση των ετήσιων επιθεωρήσεων.

Ο καλός βαθμός συμμόρφωσης καταδεικνύει τις προσπάθειες του κλάδου να συμβάλει στη μείωση τη ρύπανσης του αέρα στις θαλάσσιες μεταφορές.

Ωστόσο υπάρχουν ακόμη κrάτη μέλη που δεν συμμορφώνονται ακόμη με τον δεσμευτικό αριθμό επιθεωρήσεων και τη δειγματοληψία καυσίμων όπως ορίζεται από τους κανονισμούς.

Η Επιτροπή θα δώσει συνέχεια στις περιπτώσεις των κρατών μελών που δεν συμμορφώνονται με την υποχρεωτική επιθεώρηση και τη συχνότητα δειγματοληψίας καυσίμου, κατά περίπτωση.

Από τα δηλωθέντα στοιχεία προκύπτει επίσης η ανάγκη για πρόσθετα μέτρα επιβολής από τα κράτη μέλη ώστε να ελέγχεται η συμμόρφωση με κάποια άλλα πρότυπα για το θείο, συγκεκριμένα τη μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 1,50 % για καύσιμα που χρησιμοποιούνται από «τα επιβατηγά πλοία που εκτελούν τακτικά δρομολόγια» [άρθρο 6 παράγραφος 5 της οδηγίας (ΕΕ) 2016/802], στα οποία μπορούν καταρχήν να συμπεριληφθούν επίσης τα κρουαζιερόπλοια, εκτός των ΠΕΕΟΘ, όπως στη Μεσόγειο, και εφόσον τα εν λόγω σκάφη θεωρείται ότι εκτελούν τακτικά δρομολόγια43 , καθώς και η περιεκτικότητα σε θείο και η συνολική ποιότητα των καυσίμων πλοίων που παραδίδονται σε πλοία από προμηθευτές καυσίμων [άρθρο 13 παράγραφος 2 στοιχείο β) σημείο i) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/802].

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter